Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Eyck - Triptiek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van Eyck - Triptiek

    Oeps, geen Van Eyck . . . wel eik.

    Eind oktober, een zonnige herfstdag en een bus.
    Begin november, een mistige herfstmorgen en een auto.
    Eind november, winters weer en niemand op straat.


    Luc

    PS: De beelden die de triptiek vormen zijn ieder nogal klein door de 900-pixel-beperking.
    Ik kan ze er ook afzonderlijk, groter bijplaatsen, maar dan kom ik op een verboden aantal van vier.
    Of vertikaal en zonder spatie ertussen, maar ik ben koppig en wil mijn triptiek horizontaal!

  • #2
    Re: Van Eyck - Triptiek

    ik vind het idee achter deze foto's goed gevonden.
    naar mijn mening scheelt er wel iets aan de middelste foto.
    de auto heeft precies een aura rond zich.
    groetjes
    een pessimist is een optimist met ervaring.
    Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
    Pentax k-3II en nog meer glas

    Comment


    • #3
      Re: Van Eyck - Triptiek

      Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
      ..........

      PS: De beelden die de triptiek vormen zijn ieder nogal klein door de 900-pixel-beperking.
      Ik kan ze er ook afzonderlijk, groter bijplaatsen, maar dan kom ik op een verboden aantal van vier.
      heel leuk gedaan.
      je kan ook linken hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Van Eyck - Triptiek

        Het ware mooier geweest had er nu eentje van de zomer bijgestaan. Dan zou ik hebbben
        kunnen mopperen dat de lente ontbrak. Niet zo boeiend. Mijn mening.

        Comment


        • #5
          Re: Van Eyck - Triptiek

          Verdorie Luc nu heb ik het moeilijk. En toch moet ik eerlijk blijven voor en met mezelf en tegenover u. Namelijk de middelste speelt me parten. Vermoedelijk zit het hem in de presentatie. Ofwel misschien zoals Doudeke aanhaalt eentje met zomer of lente, maar dan wel andere volgorde ofwel twee opnames met mist aan de zijkanten. Ofwel misschien toch verticaal, weet het echt niet dit moet je eerst zien denk ik. Nochtans sta ik in bewondering voor het geheel - de vormgeving, het idee, de opbouw en de uitwerking alles mooi in balans. Zelfs de inhoud die je er aan geeft met de bus, de (kleinere) auto en dan die verlatenheid Maar het is jou realisatie en die zal ik in met het nodige respect aanvaarden !
          N.B. De titel : Van eik - triptiek (een insinuatie zonder gebruik van de echte naam)
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Van Eyck - Triptiek

            Ik vind deze heel knap en ook een zeer leuk idee.
            De eerste is genomen met zonneschijn en kan dus voor de liefhebbers doorgaan voor zomers of lente... Daarna heb je de mistige herfst en dan de barre winter...
            Tsja, ik kan hier echt niet veel op aanmerken, voor mij doet hij het gewoon.
            Stel je kritieken niet te scherp...
            Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

            Comment


            • #7
              Re: Van Eyck - Triptiek

              Iedereen bedankt voor het kijken en vooral voor de commentaren.
              De vier (3 ) seizoenen is natuurlijk een klassieker gegeven.
              Anderzijds wil het toeval dat ik op een korte tijdspanne drie foto's van dezelfde bomen heb genomen van op dezelfde plaats. Zelf vond ik de verschillen wel redelijk frappant en zo ontstond de idee om ze in een triptiekje te verwerken.
              Luc

              PS: Martijn1980, op de voorruit van de auto zit een reflectie.

              Comment

              Working...
              X