Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Valkeniers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Valkeniers

    Deze week naar Boudewijnpark geweest met de kinderen, ik woon er al 34 jaar en was er nog nooit geweest . Heb splitternieuwe 24-70L 2.8 opgestoken, om vooral de kinderen te fotograferen en lens wa te leren kennen, maar dan zag ik een valkenier-show die juist ging beginnen, waaw, en uitgelezen moment, die condors, uilen, arenden, gieren, en wat hadden ze daar nog allemaal vlogen gewoon rakelings boven het publiek. De valkenier zelf is waarschijnlijk ook een hobby-fotograaf, wat die keek naar mijn gear en smeet vriendelijk een stuk vlees juist voor mijn voeten waarna de gieren juist voor mijn voeten landden. Maar ik ben dan ook maar beginnend hobby-fotograaf en consentreerde me op de vlucht van de vogels, maar dit is niet makkelijk, eerst en vooral, zet ik lens op AF of MF, want die vogels vliegen razendsnel naar je toe en van je weg. Ik heb enkele crops geplaatst die bij de beste hoorden, de foto's van de gieren heel dicht waren wel goed, maar dat is op zich niet moeilijk. Deze plaats ik nu niet.

    foto1
    iso200
    f2.8
    70mm
    1/1600 sec


    foto2
    iso200
    f2.8
    70mm
    1/1600 sec


    foto 3
    iso200
    f2.8
    70mm
    1/1000 sec
    Last edited by Joeri De Grande; 14 augustus 2009, 10:35.
    Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

  • #2
    Re: Valkeniers

    Hey Joeri,

    Mooi werk he, zo`n 24-70 L lens Ga je nog veel plezier aan hebben.

    Over de fotos, Ik ben ook nog maar een beginneling als hobby fotograaf maar dit zijn de punten die mij opvallen.

    foto 1: Hij zweeft mooi, en ik zie goed de detail in de gier.Wel vind ikhem te krap gekaderd. Links en rechts van de vleugel zit amper ruimte. Hij kan nergens naar toe vliegen Ook is de achtergrond te druk. Het leid af van het onderwerp.

    Foto 2 en 3: Op de leuke momenten genomen al zeg ik het zelf,maar omdat je het gecropped hebt, gaat dit tenkoste van de scherpte, en dat is goed te zien. De fotos zijn niet scherp. Ook vind ik nog steeds de achtergrond op beide fotos van storen. (groot hek, en de planten) maar op zo`n show kan je daar ook vrijweinig aan doen. En als laatste puntje vind ik dat je ook te krap hebt gekropt. De gieren kunnen nergens naar toe vliegen, en staan centraal.

    Als ik naar de exif gegevens kijk, zie ik dat het wel goed staat (naar mijn mening, zou zou ik het ook hebben gedaan maar bij dit soort dingen mis je naar mijn mening gewoon een stukje zoom. Je zei dat de fotos van heel dichtbij wel goed waren. Hoop dat je die morgen ook nog even post. ben wel heel nieuwsgierig en vind het mooie beesten. Maar ga zo door met fotos maken, en ben benieuwd of je wat aan mijn mening hebt.

    Groetjes Werner

    Comment


    • #3
      Re: Valkeniers

      70-200 x.x (IS) L had mijn inziens meer geschikt geweest.
      Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

      Comment


      • #4
        Re: Valkeniers

        Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
        70-200 x.x (IS) L had mijn inziens meer geschikt geweest.
        ook mijn gedacht. over de fotos, letten op achtergrond en dof en scherpte en ......
        mvg Wilfried

        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

        Comment


        • #5
          Re: Valkeniers

          Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
          70-200 x.x (IS) L had mijn inziens meer geschikt geweest.
          Inderdaad, ik mis nog de 70-200L 2.8 is usm maar dat zal voor volgend jaar pas zijn, eerst wa sparen

          Over de crop, ik kon enkel scherper bijstellen in lightroom als ik stevig cropte, anders waren de beste momenten te wazig , mijn nieuwe L lens heeft wel een vlugge focus, maar blijkbaar niet snel genoeg of ik doe iets verkeerd, kan ik de spiegel beter omhoog laten voor dit soort foto's? Vragen genoeg

          Ik had wel mijn tamron 70-300 bij maar omdat ze zo dicht vlogen dacht ik dat de 24-70 voldoende ging zijn en dat de focus vlugger zou gebeuren, maar dat is eigenlijk een vraag van mijn kant uit, doe je dit op AF of doe je dit best op MF, tegen dat je lens gefocust heeft, is de vogel al zoveel verder? hoe pak je dit best aan?
          Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

          Comment


          • #6
            Re: Valkeniers

            zeker de spiegel niet omhoog bij dergelijke fotos
            zeker AF en ik gebruik op het toestel één scherpstelpunt(het middelste) en dat op de vogel richten
            mvg Wilfried

            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

            Comment

            Working...
            X