Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Update Wachten op vloed.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Update Wachten op vloed.






    Update na tip van Plaatwerker. Ziet er beter uit.

    Wachten op vloed. Bij hoogwater is de boei een baken voor de kite-surfers dat er een
    golfbreker in de nabijheid is onder water wat een gevaarlijke stroming meebrengt.

    iso 100
    1/160 sec
    F 5,6
    FL. 78 mm
    Last edited by Felix69; 19 maart 2013, 21:06. Reden: Update na tip van PW

  • #2
    Re: Wachten op vloed.

    De boei komt voor mij mooi los van de achtergrond
    Beetje veel hemel met niets in...maar hij is al zo smal...Regel van derden ? Ander standpunt ?

    Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

    Comment


    • #3
      Re: Wachten op vloed.

      Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
      De boei komt voor mij mooi los van de achtergrond
      Beetje veel hemel met niets in...maar hij is al zo smal...Regel van derden ? Ander standpunt ?

      Groetjes
      Marc
      Laat 1/3 deel van de foto vervallen, het linkse deel.
      Dan valt het 1/3de-punt mooi binnen de boei.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #4
        Re: Wachten op vloed.

        Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
        Laat 1/3 deel van de foto vervallen, het linkse deel.
        Dan valt het 1/3de-punt mooi binnen de boei.
        Goede tip. Had zelf een deel van de lucht weggelaten op de eerste foto omdat deze geen structuur bevatte en dan te helder overkwam.

        Comment


        • #5
          Re: Wachten op vloed.

          Is inderdaad goede tip van Plaatwerker. Hij stond daarboven al hoor...Maar Plaatwerker is een lieve man die de lepel soep tot aan je lippen bracht zodat je enkel nog moest slikken.
          Als je nog een aardappeltje wil, waar je zelf moet op kauwen...wat horizontaal werkt, doet het in dit geval ook vertikaal. Maar vrees dat je daarvoor onderaan te weinig ruimte had...
          Misschien voor volgende keer

          Uit een ander topic

          Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
          ...

          zoals Plaatwerker zegt. Maar wilde je progressief één en ander proberen meegeven uit eigen ervaring.
          Het volgende waar ik wilde over spreken en dat doe ik helemaal niet graag is compo. Omdat, volgens mij daar nogal wat smaak komt bij kijken. Er zijn regeltjes. En soms kan het afwijken van deze regels een meerwaarde aan je foto geven.
          Eén van die regels noemt de regel van derden. Je foto wordt sterker als je bijvoorbeeld je horizon op één derde onderaan of op twee derde bovenaan legt. Hoe kies je daar in? Heb je een prachtig licht of wolkenspel in de hemel en het land of water vertoont weinig interessants dan leg je uiteraard de horizon op één derde onderaan. Heb je een grauwe hemel en speelt de "actie" zich af op het land of water dan kies je uiteraard het andere.
          Maar zoals gezegd kan iemand die foto's neemt daar opzettelijk van afwijken. Daarom dat dit nogal kies is om daar proberen raad in te geven. De fotograaf heeft altijd gelijk weet je wel
          Deze regel kun je niet alleen verticaal maar ook horizontaal toepassen. Daarom dat de meeste fototoestellen heden een raster in de zoeker tonen dat je kan helpen bij het samenstellen van de foto. Er wordt ook gesproken naargelang het onderwerp over invoerende lijnen enz...Maar Gent en Brugge zijn ook niet op één dag gebouwd.
          ...

          Groetjes
          Marc
          Last edited by Brombeer; 20 maart 2013, 05:52. Reden: schrijfvout
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

          Comment


          • #6
            Re: Wachten op vloed.

            goeie up!
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

            Comment

            Working...
            X