Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

U-turn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • U-turn

    Hallo,

    Vanavond eens een naaktslak op de korrel genomen. Toch wel een dankbaar onderwerp om op te oefenen, ze blijven al eens wat langer stilzitten of stilplakken in dit geval . Na de shoot heb ik ze dan ook maar getrakteerd op een lekker blaadje groen. Ik twijfel een beetje over de dof, net genoeg of net iets te weinig?






    Iso500, 150mm, F5,6, 1/30 sec, bel.comp. -0,67

    grtjs
    Last edited by Edje C; 23 augustus 2011, 22:55.
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

  • #2
    Re: U-turn

    Ik vind dit wel een bijzondere qua compositie. De dof is niet te weinig denk ik, alleen wat is er rechts in beeld afgebeeld vlak naast het beestje? Dit viel me gelijk op..

    Comment


    • #3
      Re: U-turn

      Wellicht had iets meer DOF een (nog) beter resultaat gegeven, maar volgens mij zal het reduceren van de ruis in de achtergrond hetzelfde en misschien beter effect geven.

      Overigens, mooie foto.

      Comment


      • #4
        Re: U-turn

        Riek, Peter, bedankt voor jullie gewaardeerde reactie .

        @ Riek, ik vermoed dat de bruine vlek een blaadje moet geweest zijn. Viel mij erna pas op toen ik de foto's op het grote scherm zag.

        @ Peterdep, het ontruisen heb ik eigenlijk nog nooit toegepast op mijn foto's, zal dat toch eens moeten uitzoeken. Normaal werk ik steeds op iso 200 maar hier moest ik de iso wat opschroeven ifv het aanwezige licht en de sluitertijd.

        grtjs
        Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

        Comment


        • #5
          Re: U-turn

          mooi plaatje
          compo en scherpte ok
          mvg. Hans
          Alleen mensen met fantasie,
          hebben oog voor de werkelijkheid.
          Nikon D90, nikkor 18-105mm, sigma 105mm DG macro

          Comment


          • #6
            Re: U-turn

            Dank je wel Hans . Heb er toch wel de nodige tijd in gestoken en dan is het altijd leuk als dat ook door de kijker wordt gewaardeerd.

            grtjs
            Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

            Comment


            • #7
              Re: U-turn

              knap plaatje, scherp waar het moet zijn
              al is de ruis wel opt randje
              mvg Wilfried

              7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

              Comment

              Working...
              X