Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tussen God en zee II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tussen God en zee II

    Waarom II, omdat ik reeds een dergelijke geplaatst heb in Zwart Wit SC en men van die vond dat het contrast té hard was.
    Ik had er tegelijkertijd ook al eentje gemaakt met wat minder contrast en deze plaats ik nu hier om eens jullie mening te lezen.
    Persoonlijk heb ik een voorkeur voor een zwaarder contrast, benieuwd dus wat je van deze met weinig/minder contrast denkt.


  • #2
    Re: Tussen God en zee II

    Mooi beeld. Ik heb het eerlijk gezegd niet zo voor zw/w( daarom plaats ik er ook niet zoveel), maar voor mij is deze iets te donker(schaduwen iets oplichten).

    Comment


    • #3
      Re: Tussen God en zee II

      Tov die in showcase heeft deze mijn voorkeur
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Tussen God en zee II

        Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
        Tov die in showcase heeft deze mijn voorkeur
        Peter
        +1
        Volledig mee eens.
        Mvg,
        Eddy
        Smaken verschillen

        Comment


        • #5
          Re: Tussen God en zee II

          Er zijn een paar partijen zwart die misschien beter opgelicht worden!

          mvg

          marcel

          Comment


          • #6
            Re: Tussen God en zee II

            Ik vind deze ook de betere vd twee! Maar voor mij is deze wat Te dichtbij nog al nauw verpakt mi
            vriendelijke groeten, Sien

            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

            Comment


            • #7
              Re: Tussen God en zee II

              Ik zie dat er toch nog geopteerd zou worden om de donkere delen op te lichten, maar ik hou nogal van contrast, en dan gaat dit ten dele verloren.
              Ik ga toch nog eens een poging wagen, maar dan geen up meer plaatsen, anders wordt het een beetje van het "goede" te veel.

              @ Sien : bewust tamelijk 'nauw verpakt' zoals je het zo mooi verwoordt, omdat er anders links nog meer huizen, en rechts een pak bootjes/boten in water in beeld kwamen.
              Allemaal zaken die de aandacht van het onderwerp zouden afleiden, en dat wou ik vermijden. Maar ik geef toe, het onderwerp komt hier wel meer dan prominent in beeld.

              Comment


              • #8
                Re: Tussen God en zee II

                Kan me vereenzelvigen met de commentaren. Toch mooie opname.
                Mvg Suske

                Comment


                • #9
                  Re: Tussen God en zee II

                  een krachtig beeld. dat er hier en daar wat dichtgelopen is stoort mij niet. ik vind dat over het algemeen te veel op het technische aspect gelet wordt van de foto's die hier passeren. als fotografie kunst is, dan moet het gevoel dat een foto oproept zwaarder wegen dan het al dan niet technisch volmaakt zijn ervan. dat is zo in alle kunst vind ik.
                  Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tussen God en zee II

                    Blijkbaar geen eensluidend oordeel, maar misschien is het maar goed ook, gezien smaken (moeten) verschillen.
                    Dank aan de schrijvers .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tussen God en zee II

                      Voor mij klopt alles hier: het dorp, het wrak, het touw op de grond en de omzetting
                      http://www.smuttynose.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tussen God en zee II

                        Ik vind dit een hele mooie plaat. Ik snap wat er gezegd wordt over enkele donkere delen wat oplichten, maar ik vind het persoonlijk niet storend. Wel heb ik ook eens naar de eerste versie gekeken, die ik trouwens niet verkies, maar je had daar wel een mooiere - dreigende - lucht die bij het onderwerp past. Ik weet niet of je enkel de lucht een tikkeltje donkerder zou kunnen maken, maar ik zou dat misschien eens proberen. Ik denk dat het perfecte plaatje ergens tussen de twee inligt (maar dichter bij deze versie)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tussen God en zee II

                          Oorspronkelijk geplaatst door dcinbe Bekijk bericht
                          Ik vind dit een hele mooie plaat. Ik snap wat er gezegd wordt over enkele donkere delen wat oplichten, maar ik vind het persoonlijk niet storend. Wel heb ik ook eens naar de eerste versie gekeken, die ik trouwens niet verkies, maar je had daar wel een mooiere - dreigende - lucht die bij het onderwerp past. Ik weet niet of je enkel de lucht een tikkeltje donkerder zou kunnen maken, maar ik zou dat misschien eens proberen. Ik denk dat het perfecte plaatje ergens tussen de twee inligt (maar dichter bij deze versie)
                          Bij deze in SC werd de hele foto door 'Detail extractor' van Nik software gehaald, bij deze hier helemaal niet.
                          Misschien moet ik eens proberen bij deze foto enkel de lucht door 'Detail extractor' te halen.

                          Comment

                          Working...
                          X