Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tussen de bloemen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tussen de bloemen...


    Vandaag in de palingbeek...

  • #2
    Re: Tussen de bloemen...

    Geen enkele opmerking?
    Is de foto te gewoon, gebrek aan iets?

    Comment


    • #3
      Re: Tussen de bloemen...

      Oorspronkelijk geplaatst door Erik3 Bekijk bericht
      Geen enkele opmerking?
      Is de foto te gewoon, gebrek aan iets?
      Soms duurt het wel een tijdje eer er reactie komt op een foto.
      Persoonlijk heb ik het een beetje moeilijk met de foto,
      Ik zzie heel weiniig scherpte ook niet op de persoon, de bloemen hebben geen detail en ook stoort het blauw tussen de bomen, misschien had een ander standpunt een totaal ander beeld gegeven
      Misschien delen anderen mijn mening niet en technische commentaar kan ik helaas niet geven, maar de aanhouder wint altijd en oefening baart kunst
      Renée

      Comment


      • #4
        Re: Tussen de bloemen...

        Persoonlijk vind ik het een mooie foto, ik denk dat het mooier zou zijn moesten de rechtse bloemen even hoog komen dan de linkse
        Maar ik ben geen expert, tis een gevoel

        Comment


        • #5
          Re: Tussen de bloemen...

          compositie vind ik zeer goed, plaatsing en blik van de jongen ook. Toch moet ik mijn voorganger gelijk geven....: de bloemen rechts hebben te weinig detail. Teveel wind ?? Het gebrek aan scherpte vind ik dan weer weer aanvaardbaar.

          gr,
          canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

          website : www.leonvanham.com

          Comment


          • #6
            Re: Tussen de bloemen...

            Heel erg bedankt voor de reacties...

            Comment


            • #7
              Re: Tussen de bloemen...

              Wel ieder heeft een mening , mij storen de lucht en de bloemen niet , heeft een beetje het dromerig effect zoals de jongen kijkt , de scherpte op de jongen had volgens mij wel beter gemoeten , maar dat is voor mij het enige puntje van kritiek want de compo klopt voor mij als een bus .

              Grtz .

              Dirk .
              Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

              Comment


              • #8
                Re: Tussen de bloemen...

                Ik zou beginnen met de foto recht te zetten (kijk naar de bomen en de houding van de jongen).
                Alles gaat beter overkomen en dat verdient deze foto wel. De foto heeft iets en ook de blik van de jongen helpt hier. Zet hem recht en dan
                Mvg,
                Eddy
                Smaken verschillen

                Comment


                • #9
                  Re: Tussen de bloemen...

                  Oorspronkelijk geplaatst door jendi Bekijk bericht
                  Wel ieder heeft een mening , mij storen de lucht en de bloemen niet , heeft een beetje het dromerig effect zoals de jongen kijkt , de scherpte op de jongen had volgens mij wel beter gemoeten , maar dat is voor mij het enige puntje van kritiek want de compo klopt voor mij als een bus .

                  Grtz .

                  Dirk .
                  vind ik ook

                  groetjes
                  renske

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tussen de bloemen...

                    Hier was ik wellicht toch een stapje dichterbij gegaan, zodat je in contact kan komen met
                    de jongen en zijn blik. Nu is het net te vrijblijvend en dus te weinig beklijvend.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tussen de bloemen...

                      Ik ben er niet zeker van of deze echt scheef staat...
                      Bomen kunnen zo ook groeien, die staan niet persee helemaal recht. Bij ons in de straat staat ze bijvoorbeeld allemaal scheef in de zelfde richting...
                      En de jongen lijkt er zo wat staan te "hangen" zoals ze wel eens doen...
                      Daardoor: staat hij scheef?? ik denk eerder van niet. Maar het kan natuurlijk wel.

                      Ik vind het een mooie foto, met mooie compo, onscherpte stoort me niet. Het enige minpuntje vind ik het wat te harde licht en de schaduw op zijn gezicht.
                      Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
                      Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tussen de bloemen...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Erik3 Bekijk bericht
                        ...... gebrek aan iets?
                        yep:

                        Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
                        - Camera Model
                        - Lens
                        - Sluitertijd
                        - Diafragma
                        - ISO waarde
                        - Belichtingscompensatie

                        De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tussen de bloemen...

                          Exif: iso 100, f3,5, 1/1250 en op 200mm
                          (Hoe kan ik deze gegevens automatisch bij plaatsen?)
                          Door gebruik van grote diafragma opening lijkt de foto misschien onscherp, maar jongen en bloemen ter hoogte van zijn handen zijn scherp voor mij (op 100%).
                          En ja de foto is genomen in de felle zon (harde schaduw) maar toch was ik blij dat ik geen uitgebrande delen had, bloemen zijn wit en lucht is blauw (wat voor mij niet evident is...)
                          Nogmaals bedankt voor de reacties...

                          Comment

                          Working...
                          X