Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tram by night

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tram by night

    Na een dagje Antwerpen heb ik eens iets geprobeerd. Ik vind het wel iets hebben, maar misschien vinden jullie het nergens naar lijken? Had ik misschien toch alles b&w moeten doen, of beter helemaal niets? Tips zijn welkom!
    De 'hoge' ISO 800 -ruis heb ik gereduceerd met de Gimp (Unix-tegenhanger van Photoshop).


    focal length = 28mm | exposure time = 1/25 | aperture = f3.5 | ISO = 800
    Last edited by gerb; 27 maart 2008, 15:17.

  • #2
    Re: Tram by night

    Ik had de foto liever helemaal zwart wit gezien . En de sluiter tijd 1/2 of 1/4 sec dat de tram meer bewogen was.De f waarde 8 of 11 dat alles scherp is uit gezonderd de tram natuurlijk.Iso aanpassen om de f11 te bekomen.Avond opnames altijd op statief dit heb je niet vermeld.Met dit onderwerp kan men heel mooie beelden maken.

    Comment


    • #3
      Re: Tram by night

      Vind op zich dat het idee van het geel in de tram en al het overige z/w is niet
      slecht. Ik mis een beetje algehele scherpte en de compo kijkt ook niet zo lekker, doordat het beeld als het ware in twee wordt gesneden door de bomen/palen.
      Verdienstelijke poging. Eens teruggaan met een statief, goed nadenken over de compo en opnieuw proberen.
      Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

      Comment


      • #4
        Re: Tram by night

        Ik denk dat de "ruisreductie" verantwoordleijk is voor het algemene gevoel van onscherpte. Idee en compositie vind ik ook niet slecht. De bomen mogen m.i. blijven staan, maar als je hem dan volledig zwart-wit gaat maken, eisen ze wel heel veel aandacht op. Nu heb je het geel dat de aandacht wegtrekt.

        Comment


        • #5
          Re: Tram by night

          Dankjewel voor de tips/info. Ik heb er nu een beter zicht op, volgende week ga ik eens opnieuw proberen met een statief.

          Comment

          Working...
          X