Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trainen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Trainen

    Weer eentje ter beoordeling.

    Foto van mijn huis, en mijn huisgenoot die bij thuiskomst even de spierballen oppompt mbv de optrekstang. Ik heb deze foto gemaakt met een statief, om dat ding maar eens te gebruiken. Hij staat te veel in de kast, en ik heb me voorgenomen binnenkost eens wat nachtelijke foto's te maken. In principe dus een oefening met statief, maar ik zou toch graag uw meningen over de foto willen horen.


    Sluiter 1/3
    Diafragma f16 (enthousiasme over het feit dat statief bewegen uitsloot)
    ISO 100

    Mag ik zelf aftrappen? Ik vind de foto erg sfeervol, daarom heb ik hem hier neergezet. De ruis is een klein beetje storend, iets minder zou beter zijn, maar hoort (voor mij) ook bij het beeld. En om jullie voor te zijn, volgende keer ga ik een iets lager diafragma gebruiken (vd week geleerd van Bouk). Het vignet is voor het grootste deel natuurlijk, en ook aanwezig op het orgineel, hier wel iets dikker aangezet.

    Dank voor het kijken!




    Update

    Last edited by Lars.; 27 januari 2011, 17:25.

  • #2
    Re: Trainen

    Helemaal niemand? Zo slecht is hij toch niet? Of is dit een fraai geval van zelfoverschatting?


    Toch bedankt voor het kijken (alle 100!)

    Comment


    • #3
      Re: Trainen

      Ik vind hem goed, vooral omdat je aandacht direct naar de trainende jongeman wordt toegetrokken.. gelijk je zelf zei: veel te veel ruis, maarja, het geeft eigenlijk samen met het b/w een mooi effect.. je kan natuurlijk ook even met photoshop de ruis proberen te verminderen hé

      Groetjes, Kenneth!
      The camera has the ability to capture a moment in time
      and then preserve it frozen for ever
      .

      Comment


      • #4
        Re: Trainen

        Heel knap doch de persoon had iets meer mogen loskomen. Zit nu gedeeltelijk in de deurkassing gedrukt
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Trainen

          Een groot deel van de foto geeft geen meerwaarde en zou ik weglaten. Portretstand nemen ipv landschap, ietsjes lager standpunt en een stapje naar links.
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

          Comment


          • #6
            Re: Trainen

            @ Espiration, ruis verwijderen in Aperture (heb geen ps had ik nog niet eens aan gedacht. Stom! (van mij dan he)

            Stapje naar links, zodat de persoon "vrij" in de deuropening hangt geef ik jullie helemaal gelijk in. Helaas om architectonische redenen een beetje lastig bij mij thuis (daar zit een muur, foto is, door het halletje, getrokken vanuit een andere kamer.

            Portretstand weet ik niet. Ik vind zelf de zijkanten hier wel enigszins functioneel (estetisch). De rechterkant is te donker, als deze lichter was zou hier ook een deur zichtbaar zijn. Het totaal aan deuren/deurgaten leek mij hier interessant. Als ik van deze foto een crop maak in de portretstand vind ik hem toch minder worden.

            But what do I know? Ik zal er een update'je bij plaatsen.

            Bedankt voor het meedenken!

            Comment


            • #7
              Re: Trainen

              Een heel goede update. Die portretstand redt je foto!
              Stel je kritieken niet te scherp...
              Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

              Comment


              • #8
                Re: Trainen

                Voor mij de update, zo zie je beter die "hangjongen"

                grt. Ria

                Comment


                • #9
                  Re: Trainen

                  De update is veel beter, maar in plaats van @(naam) te zeggen kan je ook gewoon quoten hé .. Ik wou dat ik een apple'tje had met aperture erop, ik mag een macbook lenen van mijn nicht, maar dan nog, aperture kost al 80euro op zich dacht ik

                  Groetjes, Kenneth.
                  The camera has the ability to capture a moment in time
                  and then preserve it frozen for ever
                  .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Trainen

                    'k vind de update ook beter, maar smaken verschillen hé
                    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                    "Casu Consulto - Modo Fac"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Trainen

                      nee, de update is een verslechtering in plaats van een verbetering.

                      en wel hierom :
                      Een groot deel van de foto geeft geen meerwaarde en zou ik weglaten.
                      croppen, altijd een gemakkelijkheidsoplossing, dus niet de juiste redenering volgens mij:
                      Ga dat grote deel anders belichten, zodat het wél interessant wordt, want het heeft wel degelijk potentieel.

                      dat heeft Lars goed bekeken:
                      Portretstand weet ik niet. Ik vind zelf de zijkanten hier wel enigszins functioneel (estetisch). De rechterkant is te donker, als deze lichter was zou hier ook een deur zichtbaar zijn. Het totaal aan deuren/deurgaten leek mij hier interessant. Als ik van deze foto een crop maak in de portretstand vind ik hem toch minder worden.
                      Dus foto overdoen, en creatief omspringen met de belichting. Niet alles platflisten, het deurgat moet de lichtste zone blijven, maar links en/of rechts een gloeilamp gebruiken (buiten het beeld) kan al heel andere resultaten opleveren.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Trainen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lars. Bekijk bericht

                        Foto van mijn huis, en mijn huisgenoot.

                        Update
                        vind ik beter.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Trainen

                          De eerste voor mij. Misschien de achtergrond wat minder scherp maken en de lichtschakelaar wegwerken. De donkere voorgrond vind ik passend, maar het rechtse vlak zou ik een beetje verkleinen door te croppen naar een bijna vierkant formaat.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Trainen

                            Gelukkig ook nog een paar die dezelfde mening hebben als ik wbt de compo. Ik vind de portretstand niet echt mooi.

                            In de horizontale plaat stoort die schakelaar me niet echt, in portretstand inderdaad meer. Maar weghalen? Het is een normaal element in een huis toch? Ik ben niet zo heel erg voor dingen zomaar wegshoppen.

                            ControlZ, fijn dat wij hetzelfde denken (het begin althans). Waardeer het advies. Ik ga hem binnekort nog eens proberen.

                            @ Espiration, ik was van plan op alle drie afzonderlijk te reageren, en dan heb ik geen zin om alle quotes in een bericht te stoppen (lui!). Maar ik besloot toch dat ik tegen de andere twee hetzelfde zou zeggen. Dus in mijn gedachtegang was dit makkelijker .

                            Bedankt voor het denken allemaal!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Trainen

                              A.U.B. red u plaatje door het origineel te bewaren .
                              knip die deur er toch nie af ? die hoord gewoon in het plaatje !!!
                              Knappe RUIS

                              Comment

                              Working...
                              X