Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Torenvalk + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Torenvalk + update

    Laatst in het Abdijmuseum Ten Duinen (Koksijde). Rotweer... niet meteen de beste omstandigheden om foto's te maken maar vermits de vogeltjes "aan de ketting" lagen kon ik wel iets dichterbij komen (zonder een supertelelens/vogelhut/geluk te moeten hebben)...
    Graag jullie commentaar! (hoe meer hoe liever, kwestie van op een hoger niveau te geraken...)
    mvg,
    Luc



    Update na de verschillende reacties (waarvoor dank!), en ook wat meer gecropped...

    Graag jullie (gewaardeerde) mening(en)
    Last edited by ifiamminghi; 31 januari 2015, 14:21. Reden: centreren afbeelding + update
    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

  • #2
    Re: Torenvalk

    Mooie kleuren.
    Wel jammer deze prachtige dieren in gevangenschap leven

    Comment


    • #3
      Re: Torenvalk

      Ik hou van je BG. En de details in de veren zijn super!
      Touch the Earth...Gently
      www.passionsenfrance.com

      Comment


      • #4
        Re: Torenvalk

        Mooie foto, maar in tegenstelling tot MG vind ik de kleuren nogal heftig, vnl de gele pootjes en de groene achtergrond - maar da's goesting natuurlijk ;-)
        Mvg Philip

        Comment


        • #5
          Re: Torenvalk

          Tovaatje (in vogelaarskringen) staat er prachtig op. Achtergrond naar mijn smaak te fel.
          Misschien even centreren op de pagina ?
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Torenvalk

            Groen wat desatureren en je hebt een hele goeie naar mijn smaak.
            https://www.facebook.com/devrieset/

            Comment


            • #7
              Re: Torenvalk

              Mooi geposeerd voor jou, met goede ruimte in de kijkrichting.
              Kleuren zijn er voor mij ook ietsje over.
              Van dergelijke vogels in gevangenschap tracht ik persoonlijk altijd een uitsnede te nemen waarbij de poten (met die lelijke, en jammerlijke riempjes) er niet op staan.
              Zonder die riempjes is de kleur van de poten natuurlijk een meerwaarde in de foto, maar het is het één of het ander hé.

              Comment


              • #8
                Re: Torenvalk

                Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
                Mooie foto, maar in tegenstelling tot MG vind ik de kleuren nogal heftig, vnl de gele pootjes en de groene achtergrond - maar da's goesting natuurlijk ;-)
                Idd nogal heftige kleuren.
                Beestje staat er wel goed op.
                Mvg.

                Comment


                • #9
                  Re: Torenvalk

                  Mooie opname. Knap geposeerd van die vogel.
                  Mvg Suske

                  Comment


                  • #10
                    Re: Torenvalk

                    Bedankt voor de reacties!

                    Nog een paar vraagjes.... het zou inderdaad mooier zijn mocht de foto gecentreerd staan op de pagina, maar hoe doe je dat ?

                    Belangrijker : de kleur. Kleur is inderdaad nogal "heftig" en het groen van de achtergrond zou een beetje mogen gedesatureerd worden.
                    Ben ik het mee eens, maar alweer : hoe doe je dat ?
                    Als ik in PS auto color/tone/contrast doe, dan verandert er niets... dus, denk ik dan, de kleurbalans is OK (fout zo blijkt). Minder fel maken, hoe ?
                    Idem dito voor de achtergrond, hoe dat groene wat temperen ? Heb e.e.a. geprobeerd maar heb geen bevredigend resultaat.

                    @Djivan, overschot van gelijk aangaande die riempjes, maar ik kreeg het niet over mijn hart om (meer) te croppen (nu enkel links en bovenaan wat weggehaald), die riempjes wegpoetsen vond ik onbegonnen werk. Maar ik volg helemaal je opmerkingen.

                    mvg,
                    Luc
                    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Torenvalk

                      Centreren doe je net als in Word. Zie werkbalk( die zichtbaar is, als je plaatst of wijzigt)
                      Door op een(aanpassings)laag alleen het groen aan te pakken. (Hue en saturation)
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Torenvalk

                        Als ik mijn bericht plaats heb ik op de werkbalk geen mogelijkheid om te centreren... je bedoelt toch het werkbalkje zoals dat wat ik nu zie bij het reageren op dit bericht ? Font, size, smiley.... maar geen links/rechts/centreren... is dat ergens een aan te zetten optie misschien?

                        Zal vanavond (nog) eens proberen met een aanpassingslaag, maar eerder in de week lukte me dat niet. Hoewel terwijl ik dit schrijf... hue en saturatie aanpassen tot het groen ok is en dan de rest met de borstel weer het originele laten te voorschijn komen ? Zal daar nog es mee spelen... hopelijk krijg ik het alsnog in de vingers...

                        In elk geval bedankt voor de toelichting!
                        "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Torenvalk

                          Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht
                          Als ik mijn bericht plaats heb ik op de werkbalk geen mogelijkheid om te centreren... je bedoelt toch het werkbalkje zoals dat wat ik nu zie bij het reageren op dit bericht ? Font, size, smiley.... maar geen links/rechts/centreren... is dat ergens een aan te zetten optie misschien?
                          In elk geval bedankt voor de toelichting!
                          Dat is nu net HET verschil. Dat kan alleen bij plaatsen EN wijzigen/aanpassen. (middelste balk, 2e blokje)
                          Succes.
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Torenvalk

                            Oef.... blijkbaar idd onderaan "meer opties", dan kan krijg ik wel degelijk die mogelijkheid...
                            Deel een van de opmerkingen dus opgelost (eindelijk), nu nog het belangrijke : kleur en verzadiging.
                            Op hoop van zegen!
                            (@Johan : bedankt voor het geduld!)
                            mvg,
                            Luc
                            "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Torenvalk

                              Het groen is nu heel wat rustiger. Bedankt voor de update !
                              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                              Vriendelijke groeten, Johan

                              Comment

                              Working...
                              X