Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tine Embrechts +up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tine Embrechts +up





    update
    Last edited by kawaracer; 1 oktober 2013, 19:06.

  • #2
    Re: Tine Embrechts

    Ik mis bokeh.
    D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

    Comment


    • #3
      Re: Tine Embrechts

      Ik zou de achtergrond rechtzetten en een beetje verscherpen. Niet meer, niet minder.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: Tine Embrechts

        Zoals al een paar keer geschreven/gezegd heb ik absoluut geen verstand van concertfotografie.
        Deze echter, vind ik, is een mooi portret van deze dame.
        Er komen hier geen (gekleurde) spots en donkere plekjes aan te pas waarvan ik vermoed dat het moeilijk vast te leggen is en wat ik door gebrek aan kennis ter zake dan ook moeilijk kan beoordelen.
        Als ik bokeh interpreteer zoals het omschreven is in Wikipedia...zit er voor mij zeker voldoende in.
        Volg Jos ivm rechtzetten.

        Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

        Comment


        • #5
          Re: Tine Embrechts

          Tine staat er mooi op, toch even de tips opvolgen
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: Tine Embrechts

            leuk shot van dat mokkel.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Tine Embrechts

              Na het rechtzetten zou ik zelf toch nog even dat flessenstopsel wegsnijden onderaan (of wat het ook moge zijn)

              IZ.
              For Greater Good - Ambient Music for the Masses

              Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

              Comment


              • #8
                Re: Tine Embrechts

                Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                Zoals al een paar keer geschreven/gezegd heb ik absoluut geen verstand van concertfotografie.
                Deze echter, vind ik, is een mooi portret van deze dame.
                Er komen hier geen (gekleurde) spots en donkere plekjes aan te pas waarvan ik vermoed dat het moeilijk vast te leggen is en wat ik door gebrek aan kennis ter zake dan ook moeilijk kan beoordelen.
                Als ik bokeh interpreteer zoals het omschreven is in Wikipedia...zit er voor mij zeker voldoende in.
                Volg Jos ivm rechtzetten.

                Groetjes
                Marc
                Dit is ook niet echt concertfotografie, dit is in de backstage voor het optreden.
                En recht zetten, ik moet daar meer op letten, ik vergeet dat vaak als ik de foto's binnen de 24 uur na het begin van het optreden online wil.

                Comment


                • #9
                  Re: Tine Embrechts

                  Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                  Dit is ook niet echt concertfotografie, dit is in de backstage voor het optreden.
                  En recht zetten, ik moet daar meer op letten, ik vergeet dat vaak als ik de foto's binnen de 24 uur na het begin van het optreden online wil.
                  die kan je toch nog altijd rechtzetten?
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tine Embrechts

                    Het eerste wat ik zou doen bij de start van de bewerking is de compo aanpassen : hier heb je iets teveel ruimte boven en rechts, dus dar wat croppen.
                    Dat zou er bovendien voor zorgen dat die balk bovenaan weg is.
                    De Hooglichten wat temperen ... nu zit je met overbelichte delen op een haarlok, neus en wangen.
                    Ik vermoed dat je de helderheid in het gezicht hebt geminderd, waardoor alle detail verdwenen is.
                    De scherpte ligt ook niet echt op de ogen, zelfs niet op het gezicht, maar te ver naar achteren.

                    De dof vind ik wel goed, al heb je inderdaad geen 'mooie bokeh'. Maar dat hangt sterk af van de gebruikte lens.


                    greetz
                    Cheeta
                    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                    flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tine Embrechts

                      Ja tuurlijk , het was maar de uitleg waarom die zo online gaat.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tine Embrechts

                        Ik heb alle tips hier door genomen en toegepast.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tine Embrechts

                          de up voor mij, knappe foto!!
                          mvg Wilfried

                          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tine Embrechts

                            Mucho better!

                            IZ.
                            For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                            Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tine Embrechts

                              De up oogt inderdaad stukken appetijtelijker.
                              Kan me best voorstellen dat als het "dringend" op een blog moet komen dat je daar de tijd niet voor hebt of neemt.

                              Zoals ik eerder dacht is de bokeh wel degelijk in je foto aanwezig maar kan hij ervaren worden als:
                              "...some lens designs to blur the image in a way that is pleasing to the eye, while others produce blurring that is unpleasant or distracting—"good" and "bad" bokeh..." (Uittreksel uit Engelstalige versie van Wikipedia.)
                              Ik vermoed dat er op de achtergrond een toetsenist zit (vind dat hij daar niet misstaat) en vond deze wazig genoeg om de aandacht van je hoofdmodel niet af te leiden terwijl anderzijds Cheeta het wazig zijn of bokeh niet mooi vindt.
                              Misschien een kwestie van smaak en daar valt niet over te twisten.
                              Anderzijds hebben zijn tips zeker tot een mooier geheel geleid.

                              Groetjes
                              Marc
                              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                              Comment

                              Working...
                              X