Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Testje nieuwe lens.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Testje nieuwe lens.

    Vandaag m'n nieuwe (nouja, tweedehands) lens aangekregen,
    en deze avond weer vlug even uitgetest op mijn zoontje terwijl hij nog even TV aan het kijken was...
    (anders mag ik er toch geen foto's van nemen)



    Het is een 2dehands Sigma 24 mm...
    Owner of a Sony Alpha DSLR-550 + Sony 18-55 mm F3.5-5.6 + Sony 55-200 mm F4-5.6 + Sony 50 mm F1.8 + Minolta 70-210 mm F4 (Beercan) + Sigma 24 mm F2.8 + Minolta 35-70 mm F4 + Sony 85 mm F2.8 + Metz Mecablitz 50 AF-1 + Velbon Sherpa 450R

  • #2
    Re: Testje nieuwe lens.

    Goed geslaagd voor een 24 mm in dichtbij opname
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Testje nieuwe lens.

      Sigma test zeker geslaagd.
      Heb zelf sedert 14 dagen een 18-250, en zeer tevreden van.
      Moet mijn eerste testopnames nog eens posten btw.

      Comment


      • #4
        Re: Testje nieuwe lens.

        Mooi scherp!
        Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

        Comment


        • #5
          Re: Testje nieuwe lens.

          Geslaagde test ... Compo en standpunt vind ik hier wel mooi.
          Misschien eens de tip van B Bibber proberen ??? Zakcentje voor het model ???
          groeten,
          deka
          There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

          Comment


          • #6
            Re: Testje nieuwe lens.

            een 24mm is niet de voordehand liggende lens voor portretten, maar ik vind het toch een geslaagde foto.
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

            Comment


            • #7
              Re: Testje nieuwe lens.

              Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
              een 24mm is niet de voordehand liggende lens voor portretten, maar ik vind het toch een geslaagde foto.
              Misschien een domme vraag, maar waarop is een 24mm niet echt voor portretten?

              Ik heb de voorbije maanden al enorm veel bijgeleerd (in het begin wist ik niet eens wat diafragma, sluitertijd & ISO waren, om dan nog maar te zwijgen over alle getalletjes op een lens),
              maar dit weet ik nog niet en wil uiteraard alleen maar bijleren...
              Owner of a Sony Alpha DSLR-550 + Sony 18-55 mm F3.5-5.6 + Sony 55-200 mm F4-5.6 + Sony 50 mm F1.8 + Minolta 70-210 mm F4 (Beercan) + Sigma 24 mm F2.8 + Minolta 35-70 mm F4 + Sony 85 mm F2.8 + Metz Mecablitz 50 AF-1 + Velbon Sherpa 450R

              Comment


              • #8
                Re: Testje nieuwe lens.

                Oorspronkelijk geplaatst door eressea Bekijk bericht
                Misschien een domme vraag, maar waarop is een 24mm niet echt voor portretten?
                Domme vraag absoluut niet. Niet weten en niet vragen is dom.

                Alle lenzen vervormen in m'n of meerdere mate het beeld. De focus afstand speelt een belangrijke rol of dit zichtbaar is of niet.
                Een breedhoeklens bij dichtbij opnamen gaat het gezicht vervormen (wat opblazen) en meestal krijgt de neus (die dus dichtst bij de lens is) en de wenkbrauwen een wat onnatuurlijker uitzicht; niet echt flatterend voor het model.
                Ik ben geen kenner op vlak van modelfotografie maar denk dat de volgende brandpuntslengtes geschikt zijn voor compos van
                Volledig persoon: 35mm-50mm (FX body of 35mm equivalent)
                1/2 : 50mm-85mm
                hoofd en schouders: 85mm-100mm
                Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                "Casu Consulto - Modo Fac"

                Comment


                • #9
                  Re: Testje nieuwe lens.

                  TNX voor de uitleg!
                  Owner of a Sony Alpha DSLR-550 + Sony 18-55 mm F3.5-5.6 + Sony 55-200 mm F4-5.6 + Sony 50 mm F1.8 + Minolta 70-210 mm F4 (Beercan) + Sigma 24 mm F2.8 + Minolta 35-70 mm F4 + Sony 85 mm F2.8 + Metz Mecablitz 50 AF-1 + Velbon Sherpa 450R

                  Comment

                  Working...
                  X