Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

terug van weggeweest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • terug van weggeweest

    hoi iedereen,

    na een afwezigheid van 6j door allerlei redenen ben ik weer terug...

    en wel met een vraagje. In die 6j tijd ben ik weliswaar blijven fotograferen maar op een veel lager pitje moet ik zeggen... Ik fotografeer ook anders. Na een arbeidsongeval is mijn geheugen wel wat minder, bijgevolg fotografeer ik ook meer om mezelf te kunnen documenteren soms. bovendien heb ik ook een andere hobby van mijn grootvader geërfd, met name modelbouw. dit resulteert onderandere in volgende foto:



    ik heb ook nog steeds hetzelfde materiaal als vroeger, nog steeds een canon EOS 7D mark 1 met 17-40 4.0 en een EF 70-200 2.8 IS. maar nu begint die EOS 7D al eens wat steken te laten vallen. Bijgevolg ben ik aan het uitkijken naar nieuw materiaal. maar wat zou ik doen? een systeemcamera? een eos 6D?...

    Wat denken jullie?
    een hele glasbak met daar achter een canon eos 7d body :-)

  • #2
    Re: terug van weggeweest

    Scherpte ontbreekt of ligt op de verkeerde plek.

    Comment


    • #3
      Re: terug van weggeweest

      Welkom terug.
      Maar met je beschikbare spullen moet je toch veel beter resultaat bekomen hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: terug van weggeweest

        Oorspronkelijk geplaatst door the roadwarrior Bekijk bericht
        hoi iedereen,

        na een afwezigheid van 6j door allerlei redenen ben ik weer terug...

        en wel met een vraagje. In die 6j tijd ben ik weliswaar blijven fotograferen maar op een veel lager pitje moet ik zeggen... Ik fotografeer ook anders. Na een arbeidsongeval is mijn geheugen wel wat minder, bijgevolg fotografeer ik ook meer om mezelf te kunnen documenteren soms. bovendien heb ik ook een andere hobby van mijn grootvader geërfd, met name modelbouw. dit resulteert onderandere in volgende foto:



        ik heb ook nog steeds hetzelfde materiaal als vroeger, nog steeds een canon EOS 7D mark 1 met 17-40 4.0 en een EF 70-200 2.8 IS. maar nu begint die EOS 7D al eens wat steken te laten vallen. Bijgevolg ben ik aan het uitkijken naar nieuw materiaal. maar wat zou ik doen? een systeemcamera? een eos 6D?...

        Wat denken jullie?
        Modelbouw fotografie:

        Met een T/S product/macrolens of focus stacking

        YMMV
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: terug van weggeweest

          Zal niet aan de body liggen,maar aan het punt waarop je scherpstelt.
          Zou eigenlijk de loc moeten zijn,maar de afsluiting links is scherp en ook een rooster in de afwatering rechts.Je zit er dus iet voor.
          Een TS-lens kan je meer scherpte geven op lok en de wagons,maar dat bekoop je dan op scherpte in de afsluiting.Al is dit minder belangrijk natuurlijk.
          Wat ik zou doen:
          manuele focus,statief als je het al niet doet.
          Meer diafragmeren als het kan en langere sluitertijden.
          Wat meer evenwijdig met het onderwerp,heb je minder last van de scherptediepte.
          Focus stacking:ja dat helpt,maar een goed programma is ook niet goedkoop.

          Comment


          • #6
            Re: terug van weggeweest

            Akkoord met bovenstaande - alleen vind dat die beperkte scherptediepte wel passend - het benadrukt dat het over miniatuur gaat
            mijn website : klik

            Comment

            Working...
            X