Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tentoonstelling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tentoonstelling

    Op valentijn van dit jaar was ik reporter voor Kulturama. Ik ontmoette er ook een concertfotografe die me met haar toestel liet trekken (en ze gaf wat tips).
    Bij deze wil ik jullie eens om raad, advies en mening vragen.

    Jammer genoeg heb ik de originelen niet meer in mijn bezit, dus post ik deze (verkleinde) kneusjes die ik nog vond op de website waar het artikel staat.
    Tentoonstelling heette (geloof ik) Anatomisch Theater


    By truantstuvio


    By truantstuvio


    By truantstuvio

    Graag harde, eerlijke en gefundeerde kritiek.

    Toestel= Nikon (een professioneel model)
    Vrouw op foto's = kunstenares

  • #2
    Re: Tentoonstelling

    Ik vind het drie goed gemaakte beelden. Ik vind vooral één en drie heel goed. Dan zou ik kunnen stellen dat en schilderij en persoon er helemaal moeten opstaan, maar het is het totaalbeeld dat het beeld maakt, niet de persoon, noch het schilderij, dus ga ik zeker daar niet over vallen. Ik zou ook kunnen vallen over de scherpte die schijnbaar toch wel wat ontbreekt, maar dat wordt m.i. ruim gecompenseerd door de sfeer en de plaatsing van de persoon in de omgeving.
    De tweede foto... ik ervaar de onderbreking van de tekst door de schaduw als storend, maar de compo is goed en ook daar zit sfeer in, door het gebruik van het aanwezige licht.

    Misschien volgende de keer de foto's op 900 pixels langste zijde... hoe groter, hoe makkelijker ze kijken.

    Comment


    • #3
      Re: Tentoonstelling

      Ik sluit mij aan bij de vorige commentaar.

      Jammer van de ontbrekende scherpte op 1 en 3... (komen ze zo uit je toestel?)

      De sfeer is goed en idd enkele kleine minpuntjes zoals de kunstwerken in foto 1 en 3 die er niet volledig opstaan en jammer dat de tekst in foto 2 niet helemaal leesbaar is door de schaduw (dit zou alleen mooi opgelost kunnen worden door heel mooi in te flitsen, wat niet iedereen kan)

      Al bij al geslaagd in je opzet zou ik denken

      Groeten

      Mipstoo

      Comment


      • #4
        Re: Tentoonstelling

        Allebei erg bedankt!

        Die kunstwerken zijn bewust zo gecropped. In beide gevallen hingen ze ergens anders, maar heb ik ze via Photoshop daar gezet (dat engeltje stond uiterst rechts ergens en dat paard op een andere muur). Ik had van beide foto's de benen niet en wilde twee focuspunten creeeren en kropte daarom ook een stuk schilderij weg. Achteraf gezien vind ik het ook wat vreemd, maar indertijd leek het prima.

        De tekst bij de 2e foto had ik leesbaar kunnen maken (en dat heb ik ook geprobeerd), maar ik vond dat dat niets bijdroeg tot de foto.

        Scherpte.. dat is geheel mijn fout. 't Was allemaal zo vlug.

        Comment

        Working...
        X