Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tellen maar voor de tweede keer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tellen maar voor de tweede keer

    Deze zou moeten aansluiten bij vorige post " Tellen maar" ...
    Tips en commentaar welkom,
    groeten,
    deka

    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

  • #2
    Re: Tellen maar voor de tweede keer

    Leuk experiment.
    ZW omzetting lijkt me nogal uit te monden in dominante grijstonen en de foto(s) kan/kunnen wat contrast gebruiken.
    Scherpte kan ook beter maar dit zou kunnen veroorzaakt zijn door de verkleining of het uploaden.

    Tjerri

    Comment


    • #3
      Re: Tellen maar voor de tweede keer

      Deka, je weet dat dit niet mijn favoriete onderwerpen zijn. Heel moeilijk om een mening over te geven en ik ben zelf nog heel groen in de wereld van fotografie. Anderen zien zaken waar ik nog niet bij stil sta.
      Wat mij opvalt is in het linker gedeelte dat de voegen niet recht lopen. Komt dit door het standpunt?
      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

      Comment


      • #4
        Re: Tellen maar voor de tweede keer

        Heel leuk standpunt, gebruik dit zelf ook graag voor andere fotos (met wisselend effect ). Goeie belichting, maar zoals tjerri zegt een beetje overdadig in de grijstinten.

        Comment


        • #5
          Re: Tellen maar voor de tweede keer

          Je hebt het gevonden of zoekt nog steeds naar dergelijke thema's en vind dat goed
          Als de rechterkant (grote bakstenen) over de hele lengte nu eens dezelfde belichting had (zoals bovenaan) denk dat hij sterker zal overkomen - in contrast met de sfeerzijde links. En ja, in dergelijke gevallen is de uitlijning een punt waarover men valt of goedkeurt. De grijzen storen me in deze niet en vind het een goede opname
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Tellen maar voor de tweede keer

            37 horizontale lijnen ... voor de verticale lijntjes en het aantal bakstenen zul je wel nen andere zot moeten vinden ....

            't Heeft wel iets zeer speciaals vind ik. In tegenstelling tot wat er door sommigen eerder is gezegd, vrees ik dat deze in kleur niet tot haar recht zou komen.

            Leuke compo, scherp.

            Vraagje : De belichting is dat een vloerspot of is dat een draadloze flash of zaklamp ?

            Groeten,

            Laurent
            We moeten doen wat we kunnen.... zolang het maar plezant blijft !!!

            Comment


            • #7
              Re: Tellen maar voor de tweede keer

              Moeilijk om alles scherp te krijgen : waarschijnlijk groot diepteverschil tussen voorste en achterste muur. Ik heb de indruk dat daardoor op beide muurtjes scherpte ontbreekt.

              greetz
              Cheeta
              Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: Tellen maar voor de tweede keer

                ik vind dit eigenlijk wel een leuke foto. Naar mijn ogen heb je dat knap gedaan

                grtjs ankie

                Comment


                • #9
                  Re: Tellen maar voor de tweede keer

                  Tjerri,Anaisje,darR3ke,G.r.,Barkingfangio,Cheeta,A nke,

                  Bedankt voor het kijken en het commentaar.


                  Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                  Je hebt het gevonden of zoekt nog steeds naar dergelijke thema's en vind dat goed
                  Als de rechterkant (grote bakstenen) over de hele lengte nu eens dezelfde belichting had (zoals bovenaan) denk dat hij sterker zal overkomen - in contrast met de sfeerzijde links. En ja, in dergelijke gevallen is de uitlijning een punt waarover men valt of goedkeurt. De grijzen storen me in deze niet en vind het een goede opname
                  [I]GR.
                  't Ja, 'k ben een beetje op zoek naar dergelijke beelden, om er dan een geheel van te kunnen maken. De rechterkant dezelfde belichting geven was was moeilijk, aangezien het licht vanonder kwam en ik dat zelf niet in handen had. De uitlijning zal ik nog eens nader bekijken.I]


                  Oorspronkelijk geplaatst door Barkingfangio Bekijk bericht
                  37 horizontale lijnen ... voor de verticale lijntjes en het aantal bakstenen zul je wel nen andere zot moeten vinden ....

                  't Heeft wel iets zeer speciaals vind ik. In tegenstelling tot wat er door sommigen eerder is gezegd, vrees ik dat deze in kleur niet tot haar recht zou komen.

                  Leuke compo, scherp.

                  Vraagje : De belichting is dat een vloerspot of is dat een draadloze flash of zaklamp ?

                  Groeten,

                  Laurent
                  Gelukkig toch weer eentje gevonden die al wat telwerk wil doen
                  De belichting is afkomstig van twee vloerspots in het wandelpad voor deze muren.


                  Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
                  Moeilijk om alles scherp te krijgen : waarschijnlijk groot diepteverschil tussen voorste en achterste muur. Ik heb de indruk dat daardoor op beide muurtjes scherpte ontbreekt.

                  greetz
                  Cheeta
                  Cheeta, gelijk heb je wat betreft de afstand tussen de twee muurtjes. Ik testte verschillende diafragma's, waarvan je er hier eentje ziet. 't Was inderdaad een beetje kiezen wat ik nu scherp nam.


                  groeten,
                  deka
                  There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                  Comment

                  Working...
                  X