Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sven Nys

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sven Nys

    Strobisme toegepast tijdens het veldrijden. Gelukt?

    [IMG]IMG_0892 by Davy De Blieck, on Flickr[/IMG]

    Update (met donkere boom)

    [IMG]Sven Nys (3) by Davy De Blieck, on Flickr[/IMG]
    Last edited by Blieck; 29 oktober 2014, 07:49.

  • #2
    Re: Sven Nys

    Goed gelukt voor mij
    Aan de schaduwen te zien denk ik dat de zon rechtsboven stond.
    Flits waarschijnlijk dan ergens links om de schaduwzijde wat op te helderen zou ik denken - juist ?
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: Sven Nys

      Merci!
      Het is net andersom
      De zon stond links en mijn flits hing rechts in een boom.

      Comment


      • #4
        Re: Sven Nys

        goed gelukt,grts,Jozef
        Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

        Comment


        • #5
          Re: Sven Nys

          Dus de schaduw van de arm op borst/buik is afkomstig van jouw flits ?
          Ik zou die toch iets getemperd hebben dan.
          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: Sven Nys

            Dat was idd mijn twijfel. Zorg ik voor hard licht met de nodige schaduwen, of gewoon invullicht?

            Comment


            • #7
              Re: Sven Nys

              Mooie actie/slijkprent. Ik vraag me af: nu hij van zijn vrouw af is, moet
              hij dat nu allemaal zelf wassen?

              Comment


              • #8
                Re: Sven Nys

                mooi en dan vooral de compo.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Sven Nys

                  Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                  Dus de schaduw van de arm op borst/buik is afkomstig van jouw flits ?
                  Ik zou die toch iets getemperd hebben dan.
                  Peter
                  Inderdaad, ik zou de flits ook nog iets getemperd hebben. Een idee hoeveel % flits je had tegenover het omgevingslicht. Compo vind ik in elk geval goed.

                  M V G
                  BD1766BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sven Nys

                    Bedankt voor de positieve reacties!
                    Droopie0007: Daar heb ik geen idee van. Het waren nogal wisselende omstandigheden. Flits stond op 1/1. Heb zelf constant verandert van diafragma en sluitertijd (om de omgeving goed te krijgen). Ik post straks een andere foto, waar het volgens mij beter gelukt is.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sven Nys

                      Van strobisme ken ik niet zoveel, maar ik begrijp wel wat je gedaan hebt en ik vind het wel een knap beeld.

                      Mvg john
                      http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sven Nys

                        De boom gaat voor mij met te veel aandacht lopen. Je oog wordt er naartoe getrokken. ik zou het licht daar wat minderen.
                        If today was perfect, there would be no need for tomorrow.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sven Nys

                          Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
                          Inderdaad, ik zou de flits ook nog iets getemperd hebben. Een idee hoeveel % flits je had tegenover het omgevingslicht. Compo vind ik in elk geval goed.

                          M V G
                          Kwestie van uittesten en afhankelijk van je instellingen waarmee je wilt werken Ik stel mijn camera zodanig in dat hij ook zonder flits een redelijke belichting heeft en ik flits zo laag mogelijk. Een renner heeft niet in de gaten dat hij geflitst wordt Hier met voldoende licht stond hij op 1/128 maar in een donkere omgeving kan het ook 1/64 zijn(zelden). Ik ga nooit hoger, want de flits moet uiteindelijk dienen als invullicht en voor niets anders. Kijk ook in je camera naar de flits instellingen of je omgevingscorrectie goed staat? Mijn keuze in correctie op hele beeld, maar ik ken fotografen die het ook alleen op achtergrond instellen Het is de keuze van de fotograaf en hoe hij zijn beeld er wil laten uitzien. Je hoeft natuurlijk de flits op dit soort wedstrijden niet met een paraplu te fotograferen, maar gebruik een diffusser op de flits.

                          NB: Je hebt in de update de hele foto opgelicht. Ik zou(persoonlijk) alleen de renner hebben genomen
                          Last edited by Guest4; 29 oktober 2014, 16:03.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sven Nys

                            MGfoto: Het was een beetje de bedoeling om de omgeving donker te hebben en de renner licht. Dat hij als het ware in het donker rijdt. Een diffusor zou misschien wel goed geweest zijn, maar schaduw zal er dan nog geweest zijn.
                            Ik heb idd de renner wat opgelicht en de boom donkerder gemaakt. Dit op aanraden van KVM77.
                            Zo snel mogelijk naar een nieuwe wedstrijd en terug oefenen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sven Nys

                              Oorspronkelijk geplaatst door Blieck Bekijk bericht
                              MGfoto: Het was een beetje de bedoeling om de omgeving donker te hebben en de renner licht. ...
                              Dan even naar camera instellingen en correctie flits op achtergrond, kijken wat het dan geeft Het is een beetje experimenteren hoor met je mogelijkheden van de camera. Dank voor de uitleg.

                              Comment

                              Working...
                              X