Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Suiker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Suiker






    Graag jullie mening over deze foto's.

    Groetjes Natalie

  • #2
    Re: Suiker

    Bij de eerste foto ligt de scherpte niet zo goed denk ik...De suiker, wat toch volgens mij je onderwerp is, is niet voldoende scherp. Misschien op het verkeerde punt scherpgesteld?

    Tom
    Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
    Mijn Website

    Comment


    • #3
      Re: Suiker

      Je idee van de suiker is wel goed, maar ik worstel een beetje met de compo en de uitvoering ... Bij de eerste twee is er iets met de kleur ... Witbalans nagekeken ?
      Foto 2 zou iets kunnen worden, maar nu zit het glas teveel in de foto geduwd, naar mijn persoonlijk aanvoelen ... 't Zou wel leuk kunnen zijn met het lepeltje dat vanuit de linkerbovenhoek dan zou vertrekken. Je zit natuurlijk ook nog met je glas waar je de weerkaatsingen in kan zien ...
      Foto 3 zou ook iets kunnen worden, maar voor mij persoonlijk zouden de suikertjes dan volledig scherp mogen zijn en mogen die onderaan net wat meer ruimte krijgen.
      De opstelling van foto 1 vind ik een beetje te recht aan recht toe ...De suiker zelf krijgt niet de gevraagde aandacht omdat hij niet scherp is.
      Ook opletten voor schuine stand. Bij foto 1 en 2 helt de boel een beetje schuin. Nu krijg ik het gevoel dat het net niet schuin genoeg is. Ofwel kies je voor een schuine foto waar het duidelijk wordt dat je ervoor gekozen hebt, ofwel kies je voor een horizontale foto ... Nu is het een beetje mossel nog vis wat betreft de schuinte.
      HOpelijks zijn bovenstaande zaken niet te scherp gesteld ? Ik probeer je enkel wat tips te geven naar compo en opstelling. Die stillevens lijken makkelijke zaken, maar eenmaal dat je eraan begint ervaar pas de valkuilen ....Zeker en vast niet opgeven, Parijs en Rome waren er ook niet op één dag.
      Voor deze opstellingen kan je eventueel werken in een soort van opbergdoos van de Ikea en dan kan je aan de buitenkant 2 bouwlampen opstellen om je belichting te regelen.
      Er staat hier ergens op het forum wel een uitleg met foto van de opstelling.
      groeten,
      deka
      There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

      Comment


      • #4
        Re: Suiker

        Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
        Je idee van de suiker is wel goed, maar ik worstel een beetje met de compo en de uitvoering ... Bij de eerste twee is er iets met de kleur ... Witbalans nagekeken ?
        Foto 2 zou iets kunnen worden, maar nu zit het glas teveel in de foto geduwd, naar mijn persoonlijk aanvoelen ... 't Zou wel leuk kunnen zijn met het lepeltje dat vanuit de linkerbovenhoek dan zou vertrekken. Je zit natuurlijk ook nog met je glas waar je de weerkaatsingen in kan zien ...
        Foto 3 zou ook iets kunnen worden, maar voor mij persoonlijk zouden de suikertjes dan volledig scherp mogen zijn en mogen die onderaan net wat meer ruimte krijgen.
        De opstelling van foto 1 vind ik een beetje te recht aan recht toe ...De suiker zelf krijgt niet de gevraagde aandacht omdat hij niet scherp is.
        Ook opletten voor schuine stand. Bij foto 1 en 2 helt de boel een beetje schuin. Nu krijg ik het gevoel dat het net niet schuin genoeg is. Ofwel kies je voor een schuine foto waar het duidelijk wordt dat je ervoor gekozen hebt, ofwel kies je voor een horizontale foto ... Nu is het een beetje mossel nog vis wat betreft de schuinte.
        HOpelijks zijn bovenstaande zaken niet te scherp gesteld ? Ik probeer je enkel wat tips te geven naar compo en opstelling. Die stillevens lijken makkelijke zaken, maar eenmaal dat je eraan begint ervaar pas de valkuilen ....Zeker en vast niet opgeven, Parijs en Rome waren er ook niet op één dag.
        Voor deze opstellingen kan je eventueel werken in een soort van opbergdoos van de Ikea en dan kan je aan de buitenkant 2 bouwlampen opstellen om je belichting te regelen.
        Er staat hier ergens op het forum wel een uitleg met foto van de opstelling.
        groeten,
        deka


        Hartelijk bedankt voor alle tips, ik zal er zeker rekening mee houden zodat ik beter wordt & mijn foto's kan verbeteren.

        Groetjes Natalie

        Comment


        • #5
          Re: Suiker

          Natalie,
          Tenzij het je bedoeling was om een blauw kleureffect te hebben, moet ik de vorige commentaren volgen ivm met de kleur - waarschijnlijk witbalans verkeerd.
          Scherpte mis ik ook in alle fotos - komt wel met oefenen.
          Compos zijn ook niet interessant - schuinstaan (kan je nadien in de nabewerking bvb PS nog rechtzetten), te krap tegen het kader (niet alles moet er altijd helemaal op, maar bvb in #2 raakt de rand van het glas de rand en dat is niet mooi),...
          Maar niet opgeven hé. Blijven proberen, blijven posten.
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

          Comment


          • #6
            Re: Suiker

            Kleur bewust (blauw) ? Foto's 1 en 2 rechtzetten - steeds opletten zowel bij opname als bij het plaatsen - kan in nabewerking gebeuren ! Foto 3 is onscherp, niets mee aan te vangen
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Suiker

              Alle tips tot verbetereing zijn reeds gegeven door 2 gasten die weten waar ze mee bezig zijn. Neem deze ter harte en combineer dat met jouw frisse en creatieve ideëen en ik ben e rzeker van dat we uiterst mooie werken van je kunnen verwachten!
              Stel je kritieken niet te scherp...
              Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

              Comment


              • #8
                Re: Suiker

                Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                Natalie,
                Tenzij het je bedoeling was om een blauw kleureffect te hebben, moet ik de vorige commentaren volgen ivm met de kleur - waarschijnlijk witbalans verkeerd.
                Scherpte mis ik ook in alle fotos - komt wel met oefenen.
                Compos zijn ook niet interessant - schuinstaan (kan je nadien in de nabewerking bvb PS nog rechtzetten), te krap tegen het kader (niet alles moet er altijd helemaal op, maar bvb in #2 raakt de rand van het glas de rand en dat is niet mooi),...
                Maar niet opgeven hé. Blijven proberen, blijven posten.
                Zal ik zeker doen!

                Comment


                • #9
                  Re: Suiker

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
                  Alle tips tot verbetereing zijn reeds gegeven door 2 gasten die weten waar ze mee bezig zijn. Neem deze ter harte en combineer dat met jouw frisse en creatieve ideëen en ik ben e rzeker van dat we uiterst mooie werken van je kunnen verwachten!
                  Ik hoop het & zal mijn best doen!

                  Comment

                  Working...
                  X