Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studiofotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • studiofotografie

    fotostudio57 afgehuurd en samen met mijn zoon en schoondochter een fotoshoot gedaan

  • #2
    Re: studiofotografie

    Heb geen ervaring met studiofotografie, maar vind dit toch een mooie. Vooral de lichtinval vind ik mooi.

    Comment


    • #3
      Re: studiofotografie

      bedankt voor het kijken en de reactie
      niet veel interesse voor studiofotografie
      wel leuk en heel leerrijk om het eens te doen
      mvg martine

      Comment


      • #4
        Re: studiofotografie

        De interesse is er wel, maar zelf bijna geen ervaring daar mee. Het enige wat ik kan bedenken is dat een reflector de schaduwen nog wat kon oplichten. Toch is dit al mooi voor een eerste keer dat je het doet. Zoals met alles, oefening baart kunst.
        Mocht je veel studio werk kunnen maken zou het beter en beter worden. Helaas kan je niet elke dag een studio huren om er veel mee te experimenteren.
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

        Comment


        • #5
          Re: studiofotografie

          Leren is fouten maken, dat geldt voor ieder van ons. Ik volg dat de schaduwpartijen wat te donker zijn.

          Comment


          • #6
            Re: studiofotografie

            Toch knap gedaan!
            vriendelijke groeten, Sien

            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

            Comment


            • #7
              Re: studiofotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
              Toch knap gedaan!
              ik volg !!! tof grts,Jozef
              Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

              Comment


              • #8
                Re: studiofotografie

                Belichting vind ik ok maar scherpte ontbreekt naar mijn gevoel
                Peter
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Re: studiofotografie

                  Mijn gevoel is, dat scherpte ontbreekt... maar ook de belichting niet goed is.
                  De schaduwpartijen zijn zo donker dat je bijvoorbeeld bij de arm van de man het overhemd een grote zwarte vlek geeft zonder enig detail.
                  Idd oplichten met een reflector denk ik... maar ook voor mij ontbreekt de ervaring binnen studiofotografie om hier een juist oordeel over te geven.
                  Heb nog zoveel te leren :)

                  Comment


                  • #10
                    Re: studiofotografie

                    Hi Martine,
                    vind ik wel een mooie.
                    Mag ik vragen hoe je dit hebt opgezet? Hoeveel lichtbronnen heb je gebruikt?
                    Ik vermoed als hoofdlicht een softbox rechts om de voorkant van het koppel te belichten en eentje langs links om ze van de achtergrond los te maken? O heb je nog een 3de licht gebruikt? Ik kan het licht op de voorste arm niet direct thuisbrengen.
                    Zwarte achtergrond?

                    mvg,

                    Beire
                    Nikon Z7ii - NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 S - NIKKOR Z 85mm f/1.8

                    Don't lead me into temptation, I can find the way myself.

                    Comment


                    • #11
                      Re: studiofotografie

                      ik heb 3 lichtpunten gebruikt een softbox rechts die scheen op de voorkant van het koppel, 1 links die heel zachtjes op het achterhoofd en stukje rug scheen zoals je schreef om van de achtergrond los te komen , en 1 meer in het minden die heel zacht scheen en wat meer de rug bescheen
                      er was geen belichting meer langsvoor daarom is de arm donker, het was echt mijn bedoeling dat het meisje het meeste belicht werd en de jongen enkel een kant en dat deze kant
                      ook donker bleef over de ganse foto de rug moest wel wat belicht worden,
                      de keuze van de achtergrond was ook bewust omdat de belichting beter tot zijn recht zou komen, en ook aangepast aan hun donkere kledij
                      doe je veel aan studiofotografie? bij mij is het een begin, ook wat begeleiding gehad, want er komt toch wat bij kijken om alles juist te laten verlopen,

                      Comment


                      • #12
                        Re: studiofotografie

                        Ik vind dit toch wel een flinke prestatie hoor!!
                        grt. Ria

                        Comment

                        Working...
                        X