Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Straatfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Straatfotografie

    Sinds een paar dagen heb ik een Canon Eos 450D en ik ben vandaag eens de straat opgetrokken. Gewoon wat mensen getrokken. Ik had graag wat opbouwende kritiek gehad over mijn foto. Wel ambetant dat mensen altijd weglopen als ze doorhebben dat je ze gaat trekken

    *pictures removed*
    Last edited by Purple Ice; 12 juni 2009, 11:54.

  • #2
    Re: Straatfotografie

    Ik zou niet blij zijn moesten ze een foto van mij trekken en op een forum plaatsen.

    Maxke
    Pentax K20D + Pentax smc DA 18-55mm f/3.5-5.6 AL + Pentax smc DA 50-200mm f/4-5.6 ED + Pentax D FA Macro 100mm f/2.8 WR

    Comment


    • #3
      Re: Straatfotografie

      Ik vind dit nogal gluurderige foto's.
      Pose en belichting laten te wensen over door de omstandigheden van het onaangekondigde fotograferen.

      Comment


      • #4
        Re: Straatfotografie

        Straatfotografie... is ook wel mijn ding, heb er ook al -tig geschoten, maar de vraag: wat doe je ermee? Ikzelf post ze in ieder geval niet, want ik heb daarvoor geen toelating gekregen van de personen in kwestie.

        Hoe ga je hier mee om?

        on topic: voor mij zijn dit eerder "niet geposeerde portretfoto's", straatfotografie houdt voor mij ook een beetje in dat er een 'kader' is, een element in harmonie, een relatie met de omgeving. Anders heeft straatfotografie weinig zin, denk ik.
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

        Comment


        • #5
          Re: Straatfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          Ik vind dit nogal gluurderige foto's.
          Pose en belichting laten te wensen over door de omstandigheden van het onaangekondigde fotograferen.
          Belichting is redelijk goed, zelfs goed zonder "redelijk", dus gewoon goed
          Probeer jij maar eens witte kleding te fotograferen in zonlicht....

          Een oorlogsfotograaf mag dus meer dan iemand anders met een camera?
          Die oorlogsfotograaf gaat dus efkes iedereen vragen of het mag....
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Straatfotografie

            Gelieve te reageren op de kwaliteit van de foto's en geen discussie te starten of je zo'n foto's al dan niet kan/mag plaatsen. Dank je wel.

            Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
            on topic: voor mij zijn dit eerder "niet geposeerde portretfoto's", straatfotografie houdt voor mij ook een beetje in dat er een 'kader' is, een element in harmonie, een relatie met de omgeving. Anders heeft straatfotografie weinig zin, denk ik.
            Bedankt voor de tip.

            Comment


            • #7
              Re: Straatfotografie

              Purple ice, mensen willen je gewoon raad geven hoor. By the way, ik zou pissed zijn moest iemand mijn hoofd in een forum zetten!!!

              Comment


              • #8
                Re: Straatfotografie

                Kwaliteit van de foto's : de scherpte is goed (mooi scherp - onscherp) en de belichting is ook goed.
                Maar een foto bestaat niet alleen uit techniek (kwaliteit) maar het afgebeelde is ook belangrijk. Helaas is over jou foto's méér te zeggen over wat afgebeeld wordt dan over te techniek.

                Comment


                • #9
                  Re: Straatfotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door Cigaloun Bekijk bericht
                  Kwaliteit van de foto's : de scherpte is goed (mooi scherp - onscherp) en de belichting is ook goed.
                  Maar een foto bestaat niet alleen uit techniek (kwaliteit) maar het afgebeelde is ook belangrijk. Helaas is over jou foto's méér te zeggen over wat afgebeeld wordt dan over te techniek.
                  Daarvoor bestaan andere topics om te discussiëren. Wie zegt trouwens dat ik niet gewoon de toestemming gevraagd heb aan die personen. Enfin, als er niet enkel gepraat kan worden over de kwaliteit van de foto's, dan hoeft het voor mij niet

                  Comment


                  • #10
                    Re: Straatfotografie

                    ze zijn al weg
                    nu heb ik ze niet gezien ..

                    en even mijn mening: Ik vind dat je iedere foto die je getrokken hebt van mensen op straat gewoon mag plaatsen in een toppic hoor.
                    Ik vind uit straatfotografie nog de mooiste foto's komen, net omdat het zo spontaan is.
                    Canon EOS 7D - Canon EF-S 18-200 mm/F3.5-5.6 IS - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon 10-22 f3.5-4.5 USM - Canon speedlite 580ex

                    Comment


                    • #11
                      Re: Straatfotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Purple Ice Bekijk bericht
                      Ik had graag wat opbouwende kritiek gehad over mijn foto. Wel ambetant dat mensen altijd weglopen als ze doorhebben dat je ze gaat trekken

                      *pictures removed*
                      Oooh, de toon van deze topic was van het begin af aan al gezet en in een bepaalde richting geduwd ! Waarom dan zo verbaasd en lichtgeraakt van de daaropvolgende reacties ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Straatfotografie

                        heel simpel , info bij de politie en die zeggen volgens wetboek en art. nr ... zoveel dat je onder geen enkel bedwing foto's op het inernet mag plaatsen van vreemden zonder hun toelating !!!!!!!!!!!!!!! Voor hetzelfde geld zit toevallig één van deze personen in problemen waar je totaal niets van afweet . Dus in het vervolg vraag je best toesteming en een schriftelijk bewijs . Hebt nog schans gehad nu dat er niet meer van gekomen is .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Straatfotografie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Benny123456 Bekijk bericht
                          heel simpel , info bij de politie en die zeggen volgens wetboek en art. nr ... zoveel dat je onder geen enkel bedwing foto's op het inernet mag plaatsen van vreemden zonder hun toelating !!!!!!!!!!!!!!! Voor hetzelfde geld zit toevallig één van deze personen in problemen waar je totaal niets van afweet . Dus in het vervolg vraag je best toesteming en een schriftelijk bewijs . Hebt nog schans gehad nu dat er niet meer van gekomen is .
                          hoe zit het dan als je een redelijk grote groep mensen op de achtergrond vn je foto hebt?
                          Het kan toch echt niet zijn dat je aan alle mensen moet vragen of het oke is?
                          en hoe verklaar je paparazzie dan?
                          Canon EOS 7D - Canon EF-S 18-200 mm/F3.5-5.6 IS - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon 10-22 f3.5-4.5 USM - Canon speedlite 580ex

                          Comment


                          • #14
                            Re: Straatfotografie

                            In principe mag je alles en iedereen die zich op een openbare plaats bevindt fotograferen. Dat wil echter niet zeggen dat je de foto's mag publiceren zonder toestemming. Als je een foto maakt van een sporter of beroemdheid tijdens het uitoefen van zijn/haar werk is er geen probleem, maar dat geldt dus niet voor activiteiten in hun privéleven. Als je een grote groep mensen fotografeert tijdens een evenement heb je niet van iedereen apart toestemming nodig, denk bv. aan het publiek tijdens een voetbalwedstrijd.
                            about.me/stijnv

                            Comment


                            • #15
                              Re: Straatfotografie

                              Oorspronkelijk geplaatst door slechten Bekijk bericht
                              hoe zit het dan als je een redelijk grote groep mensen op de achtergrond vn je foto hebt?
                              Het kan toch echt niet zijn dat je aan alle mensen moet vragen of het oke is?
                              en hoe verklaar je paparazzie dan?
                              Ach, ik moet blij zijn dat ik Bin Laden gisteren niet gefotografeerd heb, want anders had Al Qaida mij vandaag wellicht met een bomaanslag omgebracht. Enfin, topic draagt tot niets meer bij (foto's staan er niet meer en zullen dus niet meer beoordeeld worden), en buiten een paar moraalridders zal niemand hier nog posten, dus ...



                              Edit: Trouwens, een compliment voor Stijn. Een duidelijk post, met een duidelijk verstaanbare uitleg, geen gejammer, echt klasse! Had er nu zo'n eerste post gestaan, die niet elke keer herhaald werd, dan had het hier niet zo'n zinloze discussie moeten zijn.
                              Last edited by Purple Ice; 12 juni 2009, 14:16.

                              Comment

                              Working...
                              X