Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stille getuigen (1)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stille getuigen (1)



    deka
    Exif
    Av/4 - TV/ 1/5000 - ISO 100
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

  • #2
    Re: Stille getuigen (1)

    Knap!
    Jean Pierre.

    Comment


    • #3
      Re: Stille getuigen (1)

      Word er koud van.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #4
        Re: Stille getuigen (1)

        Deka, mooi
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

        Comment


        • #5
          Re: Stille getuigen (1)

          Dit is er weer eentje die met weinig poespas...veel vertelt...
          Knap gezien en gedaan

          Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

          Comment


          • #6
            Re: Stille getuigen (1)

            Dit is er weer eentje die met weinig poespas...veel vertelt...
            de tekst vertelt veel.
            de foto ervan niet.
            nadenkertje.
            als foto niet geslaagd dus.

            Comment


            • #7
              Re: Stille getuigen (1)

              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
              de tekst vertelt veel.
              de foto ervan niet.
              nadenkertje.
              als foto niet geslaagd dus.
              Waarschijnlijk omdat er te weinig inbreng is van de fotograaf en dus een gewone registratie is? Volgens de door u gebruikte, geijkte uitdrukkingen.
              Man hou toch eens op.
              Prachtige foto trouwens Deka, die ons aanzet toch even verder te denken, maar dat is waarschijnlijk alleen voor de ouderen onder ons?
              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

              Comment


              • #8
                Re: Stille getuigen (1)

                Door middel van de fotografie komt dit beeld op mijn pc terecht. Waarschijnlijk zou ik het anders nooit te zien krijgen en er over nadenken. Fotografie mag voor mij ook in die zin gebruikt worden om een emotie te ontlokken en je even stil te laten worden. Het communicatie middel van de fotograaf voor mij, net als wat een boek is voor de schrijver en lezer. Zo lees ik soms foto's.
                Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                Comment


                • #9
                  Re: Stille getuigen (1)

                  Mooi opgebouwde compo. Passende toning. Een simpel beeld met een sterke boodschap erachter
                  Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                  "Casu Consulto - Modo Fac"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stille getuigen (1)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    de tekst vertelt veel.
                    de foto ervan niet.
                    nadenkertje.
                    als foto niet geslaagd dus.
                    Niet helemaal akkoord hoor...het wazige kruis in al zijn eenvoud helemaal alleen in die donkere hemel, achter de steen zegt me veel meer dan de tekst op de voor mij correct belichtte steen...
                    Waarschijnlijk de manier waarop je het bekijkt...Dit beeld in zijn eenvoud maakt emotie los en zet inderdaad aan tot nadenken...Dus voor mij meer dan geslaagd.

                    Maar...over smaken valt niet te twisten

                    Marc
                    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stille getuigen (1)

                      ben hier al een paar keer komen kijken
                      je krijgt van mij het voordeel van de twijfel
                      mvg Wilfried

                      7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stille getuigen (1)

                        Heel aangrijpend zal daar ook ééns foto's gaan nemen
                        Dikke proficiat

                        grtz jako
                        Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

                        jako

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stille getuigen (1)

                          Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                          Man hou toch eens op.
                          He heylo!
                          Waarom gaat u het zo bot persoonlijk spelen?
                          Is dat uw stijl?
                          Het geeft te kennen.
                          Ik ga hier zeker en vast niet op houden.
                          Ik heb op dit forum even veel recht als jij om mijn visie te ventileren, voor zover ik bij u van visie kan spreken.

                          Waarschijnlijk omdat er te weinig inbreng is van de fotograaf en dus een gewone registratie is? Volgens de door u gebruikte, geijkte uitdrukkingen.
                          U zit ernaast Heylo.
                          Maar met uw conservatieve en volgens mij weinig gefundeerde ideeën over fotografie verbaast mij dat niet.
                          Niet omdat er te weinig inbreng is, maar omdat we in dit geval meteen de tekst gaan lezen, en de tekst ons tot nadenken aanzet.
                          Fotografie en literatuur zijn twee verschillende artistieke disciplines.
                          In het geval van fotografie moet het beeld spreken, in het geval van literatuur moet de tekst spreken.
                          De twee zijn nauwelijks te combineren. Zoals ook deze foto aantoont.
                          Tekst domineert een beeld en vermindert sterk de interpretatiemogelijkheden ervan, een van de belangrijkste eigenschappen van een geslaagd beeld.
                          En nu terug aan u.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stille getuigen (1)

                            In het geval van fotografie moet het beeld spreken, in het geval van literatuur moet de tekst spreken.
                            Volledig mee eens...

                            De twee zijn nauwelijks te combineren. Zoals ook deze foto aantoont.
                            Niet mee eens...
                            Ik denk dat literatuur en "beeldende kunst" elkaar perfect kunnen aanvullen. Wel zware termen voor hobby-isten...
                            Om een "simpele" vergelijking te geven: Een film maken is volgens mij ook een kunst. Het zal toch al opgevallen zijn in de tijd van doofstomme films dat men het moest hebben van overdreven dramatiek of slapstick. Tot de klankband er bij kwam. Daar ontmoeten de filmmakers de musici . Twee in mijn ogen en oren afzonderlijke disciplines die elkaar, mits goed gebruik, perfect aanvullen. En neen een lachband zet mij niet aan tot lachen...
                            De foto's uit mijn collectie die ik persoonlijk het mooiste vind, zowel bepaalde familiefoto's, natuurplaatjes als reisfotografie staan op een DVD met een streepje (al dan niet klassieke) muziek er bij. Ik kan u verzekeren als ik daar alleen in alle rust kan van genieten in surround zodat het lijkt alsof je midden in de muziek zit is dit gewoonweg zalig. Je zou er van versteld staan hoe deze twee totaal verschillende "media" elkaar kunnen aanvullen.

                            Tekst domineert een beeld en vermindert sterk de interpretatiemogelijkheden ervan, een van de belangrijkste eigenschappen van een geslaagd beeld.
                            Voor een stuk mee eens...
                            Had de tekst hier in dit specifieke geval er niet opgestaan had je zeker nog tot het besluit kunnen komen dat het om een "kerkhofgebeuren" ging. Je zou kunnen stellen dat de tekst de interpretatieruimte verkleint doordat je hier met je neus op een oorlogsverleden gedrukt wordt. Men zegt soms "A picture is worth a thousand words"...is ook zo. De tekst in deze foto vullen deze 1000 woorden aan en geven wat "extra" duiding.

                            Ik heb hier al ergens geschreven dat ik nooit graag naar school ging. Een paar jaren muziekacademie op latere leeftijd hebben dit gevoel nog versterkt. Zonder te willen veralgemenen of zonder onze onderwijsinstellingen te willen aanvallen ben ik nogal dikwijls geconfronteerd geworden met leerkrachten die "hun" vak het belangrijkste ter wereld vonden. Misschien hadden ze dat idealisme wel nodig om het vol te houden, wie weet...
                            Zo zeker in een kunstrichting...waar sommige leerkrachten zich niet alleen beperken tot het doorgeven van de theorie maar ook nog eens hun persoonlijke visie er nogal opdringerig bij geven. En aangezien het om competitie of punten gaat kun je of met slechte cijfers naar huis komen of slikken...

                            Iedereen heeft recht op een mening...en die wordt dan ook gerespecteerd. Wat niet wil zeggen dat iedereen dezelfde mening moet hebben.

                            Op deze wijze bekijk ik Deka haar foto...

                            Marc
                            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Stille getuigen (1)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                              He heylo!
                              Waarom gaat u het zo bot persoonlijk spelen?
                              Is dat uw stijl?
                              Het geeft te kennen.
                              Ik ga hier zeker en vast niet op houden.
                              Ik heb op dit forum even veel recht als jij om mijn visie te ventileren, voor zover ik bij u van visie kan spreken.


                              U zit ernaast Heylo.
                              Maar met uw conservatieve en volgens mij weinig gefundeerde ideeën over fotografie verbaast mij dat niet.
                              Niet omdat er te weinig inbreng is, maar omdat we in dit geval meteen de tekst gaan lezen, en de tekst ons tot nadenken aanzet.
                              Fotografie en literatuur zijn twee verschillende artistieke disciplines.
                              In het geval van fotografie moet het beeld spreken, in het geval van literatuur moet de tekst spreken.
                              De twee zijn nauwelijks te combineren. Zoals ook deze foto aantoont.
                              Tekst domineert een beeld en vermindert sterk de interpretatiemogelijkheden ervan, een van de belangrijkste eigenschappen van een geslaagd beeld.
                              En nu terug aan u.
                              Natuurlijk heb jij ook het recht om jouw visie te ventileren, maar had je nu die visie uitgebreider neer geschreven (in plaats van het te houden op een doordenkertje) dan was ze een stuk duidelijker geweest ( niet iedereen denkt door zoals jij ).

                              Dit gezegd zijnde ben ik het absoluut niet eens met jouw visie over deze foto, ik vind het hier een prima combinatie.
                              Jean Pierre.

                              Comment

                              Working...
                              X