Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stil leven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stil leven

    [IMG][/IMG]



    Nooit te oud om te leren!!!
    Daarom doe ik het nu.

    Sony Nex 5 18-55mm lens
    Je bent nooit te oud om te leren,
    daarom doe ik het nu.

  • #2
    Re: stil leven

    Veel leven is in de brouwerij is er hier niet hé
    Met stillevens heb ik niet al te danig veel ervaring ... weet wel dat het niet zo makkelijk is als het wel lijkt ...
    Persoonlijk vind ik dat de schaal te "gewrongen" in het kader zit boven - en onderaan.
    Ook de compo kon wellicht een stuk anders ? Nu een beetje recht aan recht toe voor mij.
    Misschien kon je de schaal bv wat schuin plaatsen op een doosje bv in de linkerhoek ?
    Ik zou de schaal niet echt zo van bovenuit gefotografeerd hebben. Ook het achtergronddoekje werkt mijns inziens niet echt mee ... Ik zou voor iets neutraals kiezen.
    Ook misschien je stilleven wat " uitbreiden " door wat materiaal in de schaal te leggen en wat materiaal uit de schaal te leggen ??? Kleine tip : bekijk je schaal en zijn inhoud eens van langs alle kanten en probeer verschillende standpunten en opstellen eens uit.
    Enfin, veel " zou's" .... ik weet niet wat je opdracht hierbij was ... Een stilleven kan ook bestaan uit twee of drie voorwerpjes ... Je kan misschien nog eens opnieuw proberen, je " model " loopt hier niet weg.
    groeten,
    deka
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

    Comment


    • #3
      Re: stil leven

      Geen boeiende compo... achtergrond een beetje banaal... dit zou beter kunnen. Wijzig je standpunt, weg met de schaal (of gebruik een glazen exemplaar) en beperk de DOF een beetje zodat er wat 'gevoel' in je stilleven komt.

      Jean Pierre
      Jean Pierre.

      Comment


      • #4
        Re: stil leven

        deka heeft het heel goed verwoord volgens mij.
        als stilleven vind ik dit niet echt geslaagd.
        meer aandacht besteden aan compositie en belichting.
        dit lijkt meer op een snapshot.

        Comment

        Working...
        X