Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stadhuis Dilbeek

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stadhuis Dilbeek

Dit is genomen met mijn gewoon digitaal toestel.
    Geen hoogwaardige kwaliteit dus, maar ik vond het een geslaagde postkaartfoto die ik jullie toch niet wou onthouden

Nikon D40x * 18-55mm * 55-200mm
    Casio Exilim 10.1

Re: Stadhuis Dilbeek

maar ik zou m ff rechtzetten dan

Comment

Dilbeek is nog altijd een gemeente, dus het gemeentehuis van Dilbeek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipdb Bekijk bericht
        Dilbeek is nog altijd een gemeente, dus het gemeentehuis van Dilbeek
        Zo is het ja

Mijn bescheiden mening over de foto:
        Dit is een variant van een oerklassiek plaatje van het Dilbeekse gemeentehuis.
        Vaak wordt de treurwilg rechts nog wat meer benadrukt, en het eilandje links wat meer weggemoffeld. Andere mogelijkheid is om de Alenatoren op het eilandje er nog bij te nemen en de compo op die manier wat te wijzigen.
        Wat je er hier van gemaakt hebt is zoiets tussenin, wat daarom niet minder goed is. Zoals je zelf al aangeeft: zeer hoog postkaartgehalte. Relatief symmetrische opbouw, groen links en rechts, evenveel gras en water onder het kasteel als lucht erboven... Al bij al zegt 't me niet zo veel. Ik denk dat er een interessantere compositie kon bekomen worden door bv. onder de wilg te gaan staan en door de treurende takken heen het kasteel vast te leggen.
        Ook de kleuren zijn nogal flets. Met een beetje meer saturatie en aanpassing van de levels komt alles vast meer tot z'n recht.
        En ja, ik zou het ook allemaal wat rechter trekken.

Grtz,
        Palladio
        You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Working...
        X