Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Srobo sunset

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Srobo sunset

    ..Ik heb eens geprobeerd met de zonsondergang een paar beelden te maken van de kids..
    Ik wil het wel horen van jullie wat er beter kan.Eerst op de achtergrond het licht gemeten zonder flis en daarna in gevuld.

    Mijn dochter Hanne




    Mijn + dochter Margaux




    Mijn +zoon Mattiece en zijn vriend Manu.




    Als je hier klikt heb ik er nog eentje van Robbie nog iets later.



    Last edited by Jacobs Pascal; 22 april 2011, 15:13.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Srobo sunset

    ik ben zeker geen kenner maar persoonlijk vind ik de derde het mooist, dan twee dan één

    Mvg,
    Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

    Comment


    • #3
      Re: Srobo sunset

      De eerste is naar mijn mening de minste. De tweede vind ik zeer goed. De derde is ook dik geslaagd maar hier merk ik wel op dat de breedhoeklens niet helemaal scherp is in de hoeken en ook enige aberatie vertoont!

      Voor mij nauwelijks beginner shots te noemen!
      http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
      Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100

      Comment


      • #4
        Re: Srobo sunset

        bij de eerste had je dochter er blijkbaar niet zoveel zin in, ogen zijn weggedraaid van de camera, wel mooie kleuren

        foto 2 lijkt me hard opgelicht in de donkere delen, mooi lucht

        foto van de jongens, de linkse jongen is wel een beetje vervormd. Maar de foto heeft wel iets
        Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

        Comment


        • #5
          Re: Srobo sunset

          Voor mij nummer 2!
          Jean Pierre.

          Comment


          • #6
            Re: Srobo sunset

            1: op zich een mooie foto voor mij, maar de compo kon m.i. beter: meer ruimte rechts i.pl.v. links.
            2: mooi (prima compo), maar er is iets vreemd aan de hand met kleuren in de donkere delen. Mss te hard opgelicht, zoals KatrienD reeds aanhaalde. Ik zie in ieder geval ruis en groene strepen lopen over de trui, het gras,...
            3: deze foto vertoont te veel vervorming voor mij (vooral links). Jammer dat de wielen en de ene voet er niet meer op staan. Was het niet mogelijk om een stapje achteruit te gaan?
            Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

            Comment


            • #7
              Re: Srobo sunset

              Pascal,

              de eerste spreekt me het meeste aan qua invulflits. Het zonnetje is natuurlijk een "serieuze" eyecatcher.
              In je tweede foto...van Margaux...zie ik iets raars aan haar trui waarbij ik niet kan uitmaken wat het is...Tekening in de pull ?
              Wat betreft eventuele lensvervorming...het komt inderdaad over alsof beide gabbertjes hun bovenlichaam "platgedrukt" werd.
              Denk niet dat het je om de compo te doen was en heb de indruk dat je telkens iets harder geflitst hebt.

              Ben ik nu geslaagd
              'k Weet zeker dat je daar stukken boven uit steekt.

              Groetjes
              Marc
              Last edited by Brombeer; 22 april 2011, 21:43. Reden: Dikke duim
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

              Comment


              • #8
                Re: Srobo sunset

                Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                Pascal,

                de eerste spreekt me het meeste aan qua invulflits. Het zonnetje is natuurlijk een "serieuze" eyecatcher.
                In je tweede foto...van Margaux...zie ik iets raars aan haar trui waarbij ik niet kan uitmaken wat het is...Tekening in de pull ?
                Wat betreft eventuele lensvervorming...het komt inderdaad over alsof beide gabbertjes hun bovenlichaam "platgedrukt" werd.
                Denk niet dat het je om de compo te doen was en heb de indruk dat je telkens iets harder geflitst hebt.

                Ben ik nu geslaagd
                'k Weet zeker dat je daar stukken boven uit steekt.

                Groetjes
                Marc
                Het is inderdaad een tekening in de pull.
                Tja en die gabbers die wilden dat ik ik een low shot maakte van hun fietsen..
                Die lucht wou ik er ook wel opstaan hebben dus daar heb ik eerst op gemeten en dan op de jongens geflitst. Die lensvertekening is dan ook bij een FF en de 17°40 onherroepelijk.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: Srobo sunset

                  foto 1 neemt de zon wat aandacht weg
                  foto 2 prachtig (licht + in flitsen)
                  foto 3 ook mooi en die 2 kerels komen er goed uit (die vervorming stoort mij hier niet)
                  Mvg,
                  Eddy
                  Smaken verschillen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Srobo sunset

                    1 mss je dochter voor de zon zetten en inflitsen. maar is best ok.
                    2 vind ik de beste! mooi gedaan
                    3 ook een leuke, doordat de jongens schuin staan vervormen ze net iets meet denk ik.
                    maar op zich is hij best ok.


                    nu de flits van de camera op statief en een paraplu ervoor
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Srobo sunset

                      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                      ... Die lensvertekening is dan ook bij een FF en de 17°40 onherroepelijk.
                      Niet zo onherroepelijk als je denkt. Kijk eens naar DxO als RAW-converter (op het ogenblik
                      in de aanbieding maar testperiode is een andere optie).

                      Foto 2 smaakt mij het meest.
                      Maar alle drie komen ze mij bekend voor al kan dat ook komen door de afgebeelde personen.
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Srobo sunset

                        foto 2 vind ik echt knap
                        vriendelijke groeten, Sien

                        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Srobo sunset

                          Ik ben geen portretist, maar toch even dit : bij de eerste foto vind ik de belichting het beste met een mooi evenwicht tussen het licht op model en op de achtergrond. De achtergrond vind ik hier zeker niet "teveel". De tweede voor mij de mooiste van compo en opnamestandpunt. Spontaan ook. Alleszins 3 mooie gezinsfoto's voor in den plakboek
                          canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

                          website : www.leonvanham.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Srobo sunset

                            Ik vind de tweede de mooiste van licht en compositie,in de eerste kijkt je modelletje uit het beeld weg en de achtergrond loopt ook een beetje met teveel aandacht weg om echt mooie portretfotografie te hebben.De laatste is een heel leuk beeld,maar de vervorming speelt een beetje parten vind ik,of het moest zijn dat jij hier echt van houd en dit er opzettelijk zo in wou.Normaal gezien wordt portretfotografie altijd met een lichte tele gedaan om dit te vermijden.Met een breedhoek moet je te dicht komen en als je dan nog een klein brandpunt hebt,dan krijg je van die vervormingen.
                            Wat belangrijk is als je gaat flitsen in portetfotografie en als je dit echt goed wil doen; probeer de flits los van de camera te gebruiken en flits onrechtstreeks op een wit paneel of een reflexiescherm,zo krijg je een betere lichtkwaliteit,je meet het licht voor je gewenste diafragma op het gezicht (makkelijkst met een lichtmeter)en je stelt zo de juiste lichtsterkte in op je flits tot je op de lichtmeter het diafragmawaarde krijgt waar je zelf mee wil gaan fotograferen.,je achtergrond hoef je helemaal niet te meten,deze bepaal je met de sluitertijd,hoe korter hoe donkerder, hoe langer hoe helderder.
                            PS: als je geen lichtmeter hebt kun je ook op het scherm de huidtoon en helderheid van het gezicht gaan controleren,met enige ervaring lukt dit ook aardig,maar het nauwkeurigst blijft uiteraard de meter.Ik hoop van je een beetje op weg te hebben gezet, veel succes ermee, Grtjes Francine
                            Zo veel mensen, zoveel meningen
                            Groetjes Francine

                            Comment


                            • #15
                              Re: Srobo sunset

                              Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
                              Ik vind de tweede de mooiste van licht en compositie,in de eerste kijkt je modelletje uit het beeld weg en de achtergrond loopt ook een beetje met teveel aandacht weg om echt mooie portretfotografie te hebben.De laatste is een heel leuk beeld,maar de vervorming speelt een beetje parten vind ik,of het moest zijn dat jij hier echt van houd en dit er opzettelijk zo in wou.Normaal gezien wordt portretfotografie altijd met een lichte tele gedaan om dit te vermijden.Met een breedhoek moet je te dicht komen en als je dan nog een klein brandpunt hebt,dan krijg je van die vervormingen.
                              Wat belangrijk is als je gaat flitsen in portetfotografie en als je dit echt goed wil doen; probeer de flits los van de camera te gebruiken en flits onrechtstreeks op een wit paneel of een reflexiescherm,zo krijg je een betere lichtkwaliteit,je meet het licht voor je gewenste diafragma op het gezicht (makkelijkst met een lichtmeter)en je stelt zo de juiste lichtsterkte in op je flits tot je op de lichtmeter het diafragmawaarde krijgt waar je zelf mee wil gaan fotograferen.,je achtergrond hoef je helemaal niet te meten,deze bepaal je met de sluitertijd,hoe korter hoe donkerder, hoe langer hoe helderder.
                              PS: als je geen lichtmeter hebt kun je ook op het scherm de huidtoon en helderheid van het gezicht gaan controleren,met enige ervaring lukt dit ook aardig,maar het nauwkeurigst blijft uiteraard de meter.Ik hoop van je een beetje op weg te hebben gezet, veel succes ermee, Grtjes Francine
                              Merci voor je uitleg...
                              Ik moet wel zeggen dat het toch niet mijn ding is hoor..
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X