Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Small bridge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Small bridge

    Mijn eerste foto op BD.

    Ik wil heel graag bijleren op vlak van fotografie, bewerking, ...
    Dus 'shoot' :-)

    Small bridge by Els Ramsak, on Flickr

  • #2
    Re: Small bridge

    En wat wil je leren ? Waarom bewerken ? Waarom Zw/W ? Is dit een brug met sneeuw ? Is er iets wat je wil vertellen ? Foto oogt overbelicht / té contrastrijk. Licht is fout. Het punt van aandacht is onscherp.
    Verdienstelijke poging om een ongewoon standpunti in te nemen.
    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Small bridge

      @ Nerdifant

      Eerst en vooral wil ik bijleren wat anderen denken over mijn foto's.
      Dus dat is al gelukt. Geen probleem met je opmerkingen.

      Het is een brugje in Florida, op een super warme, vochtige dag. Throwback naar betere tijden...en memory's.
      Het aandachtspunt is inderdaad onscherp, maar ik dacht dat de foto toch wat kon vertellen.
      Het maken van foto's ben ik al langer aan het doen, maar nu pas de tijd (genomen) om mij er verder in te verdiepen.


      Hier een nieuwe (onbewerkte) versie.

      [IMG]Small bridge 2 by Els Ramsak, on Flickr[/IMG]

      Comment


      • #4
        Re: Small bridge

        als je ons vertelt dat je je oude, half verwaarloosde liefde weer leven wil inblazen, dan ben je niet alleen (denk ik).
        Persoonlijk heb ik moeten inzien dat het samenspel van fotograaf en toestel de basis vormt voor verdere evolutie. Ik ben dan ook (her)begonnen met (veel) eenvoudige beelden te schieten tot ik en mijn toestel één werden en ik knop per knop en methode per methode tot de mijne kon maken. Dat is een langdurig proces, maar telkens geeft het toegang tot beter slagen van bepaalde opnames.
        Wanneer ik dit beeld als voorbeeld neem, dan zie ik een goed gekozen opnamehoogte en - plaats (bocht achteraan bvb), maar belichting en scherpte volgen niet. Dat zal je een volgende keer niet meer overkomen, maar er zullen weer onvolkomenheden opduiken, waar je weer zal van leren. Ik krijg hier regelmatig opmerkingen over onvolkomenheden of verkeerde inschattingen en daar ben ik blij om want (meestal) vergeet ik ze niet toe te passen bij een volgende gelegenheid.
        Dus : geduldig vooruitgaan, ook goed kijken hoe anderen het aanpakken en gelukkig zijn met elke vooruitgang.
        NB : vraag je ook af of de camera je vraag aankan, maar eventueel ook of jij de mogelijkheden van je camera de baas kan (sommige toestellen zijn zo veelzijdig dat je bij aanvang gewoon verloren loopt in hun mogelijkheden)
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Re: Small bridge

          Goede poging en vooral verder blijven proberen hoor!

          De "substantie" op de railing, alsook op de vloer komt vrij onnatuurlijk over. (dacht ook eerst dat het sneeuw was)
          Hoe stond je witbalans? Want zeker de vloer lijkt nogal te blauw te zijn momenteel...
          Student CVO - Masterclass Portret

          [ Instagram - Facebook - Website ]

          Comment


          • #6
            Re: Small bridge

            Oorspronkelijk geplaatst door vanwero Bekijk bericht
            Goede poging en vooral verder blijven proberen hoor!

            De "substantie" op de railing, alsook op de vloer komt vrij onnatuurlijk over. (dacht ook eerst dat het sneeuw was)
            Hoe stond je witbalans? Want zeker de vloer lijkt nogal te blauw te zijn momenteel...
            Brugje lijkt me afgewerkt met wit hout of iets dergelijks, ook de vloerplanken. Er lijkt inderdaad een blauwe zweem te zijn, maar dat zou evengoed een combinatie van slijtage en schaduwpartijen kunnen zijn lijkt me (of natuurlijk ook de witbalans).
            Compositie spreekt me wel aan, benieuwd wat er om het hoekje te vinden is...
            Misschien de scherpte niet helemaal vooraan leggen, maar wat verder?

            E.T.
            "De gustibus et coloribus non est disputandum"

            Comment


            • #7
              Re: Small bridge

              Bedankt voor jullie reacties!
              Het brugje was inderdaad wit geverfd (railing bovenop en planken onder). Het blauwe is de schaduw van de railing.
              Het was een super warme, vochtige, dag met super fel zonlicht. Dus de instellingen zullen niet optimaal geweest zijn voor deze foto. Volgende keer probeer ik opnieuw.

              Om het hoekje ligt dit.


              [IMG]Om het hoekje 2 by Els Ramsak, on Flickr[/IMG]

              De Golf van Mexico

              Comment

              Working...
              X