Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Silhouetten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Silhouetten

    Nou maar eens een gewone plaatje, die mogen er ook wezen.

    Coolpix AW 100
    FL : 6.5
    BT : 1/250
    F : 4
    Iso : 125

    1.


  • #2
    Re: Silhouetten

    soortgelijke foto had ik al eens getrokken maar hier wou ik (en het is mislukt) de ontmoeting fotograferen. Ik stond op dat welbepaald punt waar mijn schaduwbeeld enorm uitvergroot werd. En wachtte totdat een ander mij zou passeren. Maar bij het wachten gebeurde het volgt zoals u nu ziet op de foto het beeld is haast ook uit het visier.
    Ook zijn silhouet was kleiner dan de mijne. Vermoed door de stand van de personen. Dan wachtte ik totdat iemand achter mij heen zou lopen maar hun beeld kwam niet goed echter niet goed, ze bleven klein. Toen probeerde ik me te verplaatsen maar dan verviel mijn beeld ook in het niet. Zou het te maken hebben dat ik nu juist voor de zon stond ?
    Wat geeft U mij als raad opdat ik zo'n beeld toch nog tot goed eind zou kunnen brengen. Want ik ben van zin het toch nog eens uit te proberen. Die lantaarn en het reuzegroot beeld spraken me erg aan. Maar die ontmoeting moet toch ook lukken of niet ? Misschien moet ik een partner meenemen, maar tijdens mijn wandelingen wandel ik alleen, dat is gemakkelijker. Je stoort dan nooit.

    Comment


    • #3
      Re: Silhouetten

      Loeky,

      Goed idee.
      had hem sterker gevonden zonder de voet van de boom op...maar misschien heb je dat doelbewust zo gedaan.
      Je reikt zelf de oplossing aan voor je vraag. Waarom niet eens iemand aanspreken om je even te helpen door te figureren ? Misschien iemand uit je vriendenkring. Daarna trakteer je hem of haar voor de moeite met een kopje koffie...

      Groetjes
      Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

      Comment


      • #4
        Re: Silhouetten

        Hello Brombeer, ja een partner zou inderdaad een oplossing zijn maar zo eenvoudig gaat het nu ook weer niet. Het moet gebeuren op een zonnige dag, waar de zon flauwtjes schijnt en de partner of vrienden moeten vrij zijn van al hun drukke bezigheden. Het is denk ik gemakkelijker een voorbijganger tegen te houden en te vragen of ze even met me willen poseren.
        Dat stukje stam had ik niet voorzien, hij mag weg.
        Er waren ook een paar takjes op de grond, het had nogal flink gestormd, vond dat ze de aandacht wegtrokken en had ze weggewerkt. Maar voor de stam had ik getwijfeld.
        Dus wat ik dacht is correct i.v.m. de schaduwen.
        Nou kijk ik uit naar beter weer en een gezellig onderonsje. of de ontmoeting met een toevallige gewillige voorbijganger.

        Bij mijn foto lijkt het meer een breuk dan een ontmoeting vind je niet ?
        Last edited by Loeky; 20 januari 2012, 20:23.

        Comment


        • #5
          Re: Silhouetten

          Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
          ...Bij mijn foto lijkt het meer een breuk dan een ontmoeting vind je niet ?
          Niet echt want je kunt niet uitmaken in welke richting de kleinere schaduw stapt...Hij kan nog altijd dichter naar jou toekomen...Dus een...eh...nakende ontmoeting

          Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

          Comment


          • #6
            Re: Silhouetten

            Vraag aan iemand dat hij naast je wil staan. Zet u beide hoe het moet en neem de foto.
            Geef die persoon 2 euro dat hij, zij iets kan gaan drinken en voor twee euro heb je de foto die je wil hebben.
            Voor je het aan iemand vraagt, bereid je de shoot voor door zelf op een aantal plaatsen te gaan staan . Als je de geschikte plaatsen hebt gevonden, teken je een cirkel met krijt waar de persoon en jezelf moet staan. Doe dit snel want het gaat snel met schaduwen.
            Robby BB
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

            Comment


            • #7
              Re: Silhouetten

              @ Robbydorine : Je doet me aan iets denken. Ik zou ook telkens een foto kunnen nemen terwijl ik steeds op een verschillende plek ga staan en twee verschillende houdingen aannemen. Nadien beide foto's bij elkaar brengen en ik heb een ontmoeting met mezelf. Dat is pas geniaal.
              Dat zal ik ook eens uitproberen.

              @ Brombeer : ja, zo zou ik het ook kunnen bekijken. Bij nader inzicht denk ik het thema wat uit te breiden. Verschillende vormen van ontmoetingen. Eens zoeken hoe ik dat voor elkaar kan voortbrengen. Maar steeds onder vorm van silhouetten dat vind ik erg leuk en boeiend.

              Comment


              • #8
                Re: Silhouetten

                Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                @ Robbydorine : Je doet me aan iets denken. Ik zou ook telkens een foto kunnen nemen terwijl ik steeds op een verschillende plek ga staan en twee verschillende houdingen aannemen. Nadien beide foto's bij elkaar brengen en ik heb een ontmoeting met mezelf. Dat is pas geniaal.
                Dat zal ik ook eens uitproberen.
                Het enigste giniale aan uw idee,vind ik, dat je dan aan uw eigen 2 € kunt geven en dat je dan een uitvlucht hebt om tesamen een pint gaan te pakken
                Robby BB
                Last edited by robbydorine; 24 januari 2012, 22:53.
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

                Comment

                Working...
                X