Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shoot m!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Shoot m!



    Bij deze waag ik me aan men eerste foto hier, getrokken met mijn eerste DSLR. Heb wel al jaren een analoog exemplaar in men bezit, maar die was wat uit de gratie gevallen.

    Genomen in donkere omstandigheden, zo goed als geen licht buiten de lamp boven de pool tafel.



    Camera: Canon EOS 400D Digital
    Lens: Canon 18-55mm IS
    Exposure: 0.033 sec (1/30)
    Aperture: f/4.5
    Focal Length: 33 mm
    ISO Speed: 1600
    Exposure Bias: 0/3 EV
    Flash: Flash did not fire

  • #2
    Re: Shoot m!

    1) welkom op BD! goede keuze gemaakt voor je fotoos te laten beoordelen.

    2) je foto mocht toch liefst wat grooter (de maximale lengte van de langste zijde mag 900px zijn), maakt het wat makkelijker om te oordelen.

    3) foto: je onderwerp is wel leuk gekozen, maar je kon denk ik wel leukere, intressantere posities aannemen om het geheel goed in beeld te brengen.
    je timing zat wel goed, je ziet de witte bal net nog in beeld vertrekken naar ....
    dat is het probleem, je ziet zowel de speler niet als de baan die de bal gaat afleggen.

    voor 1/30 lijkt hij nog goed scherp

    4) nog veel plezier op BD

    groeten,
    Hans
    Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
    My travel photography site

    Comment


    • #3
      Re: Shoot m!

      Ik zie hier enkel een prima gekadreerde foto met alles op de juiste plaats. Goed plaatje!
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #4
        Re: Shoot m!

        Welkom @ BD

        Je hebt nog een opvallend goede scherpte voor de gebruikte sluitertijd. De beweging zit er goed in. Misschien een iets lager standpunt innemen voor een dergelijk plaatje, waar verder weinig op aan te merken is.

        Comment


        • #5
          Re: Shoot m!

          Voor een eerste foto kan dat tellen.
          Zoals Festinalente stelt : de beweging zit er goed in. Misschien was het beter
          geweest wat meer ruimte te laten links van de bal die wordt gestoten. Op die
          manier zie je waar hij heen rolt.
          Toch heel knap hoor
          Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

          Comment

          Working...
          X