Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schulensmeer, visserssloep

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schulensmeer, visserssloep

    Als echte amateur had ik natuurlijk geen statief bij die ochtend...
    Wat kan er (behalve de scherpte dan) eventueel nog beter volgens jullie ?



    Pentax K10D, kitlens (18-55), 24mm, F/5,6, 1/30 sec., ISO-140

    Foto werd wat bijgesneden, kleuren van de bootjes wat meer verzadigd en wat meer licht toegevoegd aan de schaduwkant. Opname dateert nog van februari, vandaar die kale bomen.
    What meets the eye ain't always what we see !

  • #2
    Re: Schulensmeer, visserssloep

    beetje minder vignette,in je linkerhoek volgens mij:

    Comment


    • #3
      Re: Schulensmeer, visserssloep

      Ik vind het een hele goeie. Mooie diepte door de terugkomende palen, prachtig kleurenpallet, de spiegeling die nog meerwaarde geeft. Mooi plaatje dat rust uitstraalt... hoeft helemaal niet in de beginnershoek. Met 24mm en F5,6 haal je toch reeds een mooie scherptediepte. Hoger gaan (groter getal, kleiner diafragma) zou hier ten koste gaan van je sluitertijd, en zoals je al aangaf, zonder statief, is dat niet aangewezen. Dergelijke plaatjes zijn namelijk het mooist, met het meeste detail bij lage iso-waardes. Zonder statief m.i. moeilijk te verbeteren van instellingen.

      Comment


      • #4
        Re: Schulensmeer, visserssloep

        knappe foto met mooi licht Voor een sfeervolle foto is de scherpte voor mij OK Volgende keer de horizon wat meer naar boven in de foto nemen dan krijg je nog meer diepte in de foto.
        Groetjes Vicky

        Comment


        • #5
          Re: Schulensmeer, visserssloep

          Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
          knappe foto met mooi licht Voor een sfeervolle foto is de scherpte voor mij OK Volgende keer de horizon wat meer naar boven in de foto nemen dan krijg je nog meer diepte in de foto.
          .. en dan krijg je bovendien nog meer mooie reflectie in het water te zien ook.
          Ook misschien een paar stapjes naar links. Dan krijg je de lijnen (paaltjes & boten) beter in beeld.
          equipment: camera's, lenses & some imagination

          Comment


          • #6
            Re: Schulensmeer, visserssloep

            voor meer zeer mooi van kleur, compo....sfeervol
            groetjes aline

            Comment


            • #7
              Re: Schulensmeer, visserssloep

              heel mooi plaatje, maar vraag me wel af, uit welke hoek het licht vandaan komt.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Schulensmeer, visserssloep

                licht komt vermoedelijk van achter de TS.. Er is immers nergens schaduw te bekennen. Wat we wel zien is de zon/schaduw die op elk van de palen iets meer zichtbaar wordt.

                De vignetering vind ik wel storend. Jammer.
                Ik zou die toch wegcroppen om zodoende een portrait foto over te houden met enkel de palen, boten en een deel van 't water (inclusief het eendje).
                .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                Comment


                • #9
                  Re: Schulensmeer, visserssloep

                  Hartelijk dank voor jullie commentaren en suggesties, ik zal dit hoekje zeker nog eens fotograferen met jullie raad in het achterhoofd.

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  heel mooi plaatje, maar vraag me wel af, uit welke hoek het licht vandaan komt.
                  grt,bouk.
                  Het licht komt van schuin linksachter, de foto werd genomen kort na zonsopgang en de zonnestralen klimmen dan langzaam over de bomen heen die aan die kant staan, vandaar dat de bootjes nog net even in de schaduw liggen.

                  Het vignet, tja...ik dacht dat dit zou bijdragen tot de sfeer maar het is er wat over zeker ?
                  What meets the eye ain't always what we see !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Schulensmeer, visserssloep

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bluesbuster Bekijk bericht
                    Hartelijk dank voor jullie commentaren en suggesties, ik zal dit hoekje zeker nog eens fotograferen met jullie raad in het achterhoofd.



                    Het licht komt van schuin linksachter, de foto werd genomen kort na zonsopgang en de zonnestralen klimmen dan langzaam over de bomen heen die aan die kant staan, vandaar dat de bootjes nog net even in de schaduw liggen.

                    Het vignet, tja...ik dacht dat dit zou bijdragen tot de sfeer maar het is er wat over zeker ?

                    dank voor de info, dacht nl dat gezien het licht, de Zon rechtsboven zat, maar dat klopt dan weer niet met het licht wat op het riet/bossages rechts valt.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment

                    Working...
                    X