Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schol!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schol!

    Allereerst mijn beste wensen voor 2012. Vooral een goede gezondheid, das het belangrijkste!

    Na mijn vorige (niet zo geslaagde) poging heb ik nog eens opnieuw geprobeerd om wat vloeistof in een glas te gieten en dat vast te leggen op de gevoelige plaat. Eerst waren er een paar problemen. MIjn rode wijn die ik daarvoor gekocht had, had mijn tante met Kerstmis lekker opgedronken (en ze vond hem nog lekker ook )
    Daarna wilde ik mijn 70-300 lens gebruiken om dit uit te voeren, maar dan stond de camera te ver van het glas en kon ik dus niet gieten en fotograferen tegelijk, want heb geen afstandbediening. En met timer vond ik het niet echt makkelijk om op het juiste moment te fotograferen.
    Dus heb ik andere factoren gebruikt om wat meer scherptediepte te hebben.


    Exif
    Camera Model: Canon (Canon EOS 500D)
    Lens Focal Length: 24,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/160 sec
    F-Number: F16,0
    ISO: 200
    Compensation: EV 0/1


    Hopelijk is deze beter?

    Ik lees het wel.

    Tom
    Last edited by Tom M; 3 januari 2012, 17:09.
    Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
    Mijn Website

  • #2
    Re: Schol!

    Amaai da zal ni !! Ik vind het meer dan geslaagd , het is zelfs prachtig
    Dat beloofd voor 2012
    Groetjes
    Luc
    Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

    Comment


    • #3
      Re: Schol!

      Vind hem ook geslaagd hoor, ik ga het zeker niet beter doen. Grts.

      Comment


      • #4
        Re: Schol!

        Tom, je lijkt wel in bad te zitten met de badkraan volop open. Dit is geen inschenken van wijn dit is doorspoelen van een glas met grenadine Natuurlijk is dit brutale moment geslaagd want het is wel scherp met een kleine lichte schaduw.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Schol!

          Bedankt voor de reacties! Ik vind deze ook beter gelukt als de vorige.

          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
          Tom, je lijkt wel in bad te zitten met de badkraan volop open. Dit is geen inschenken van wijn dit is doorspoelen van een glas met grenadine Natuurlijk is dit brutale moment geslaagd want het is wel scherp met een kleine lichte schaduw.
          Er staat ook nergens wijn ingieten he G.R. Het is Martine Fiero met grenadine en wat water gemengd. Het werd uit een maatbeker gegoten dus das altijd een redelijke zondvloed die eruit kwam. Maarja das eens iets anders dan de wat fijnere vloed uit een wijnfles

          Tom
          Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
          Mijn Website

          Comment


          • #6
            Re: Schol!

            'k ga hier wel akkoord met GR ivm die serieuze straal.

            Maar je foto is in ieder geval veel beter dan degene die ik zelf hier een tijdje geleden gepost heb
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

            Comment


            • #7
              Re: Schol!

              Bedankt voor je reactie NoenkelMi.

              Tom
              Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
              Mijn Website

              Comment


              • #8
                Re: Schol!

                Ik vind het een heel knappe foto. Straal dik, straal dun.... je hebt in ieder geval op het juiste moment afgedrukt. Misschien nog die paar kleine vlekjes wegpoetsen (eentje juist onder de bol van het glas en een tweetal bijna onderaan).
                Groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: Schol!

                  Dit oogt veel frisser dan je eerste poging.
                  Heel mooi gedaan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Schol!

                    Dank je wel Floor en Djivan voor jullie reactie!
                    Deze heb ik mét externe flitser gemaakt, wel gewoon op de camera gemonteerd want heb zo geen off-shoe-gedoe

                    Tom
                    Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                    Mijn Website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Schol!

                      Welk spul het ook is, het staat er prima op, op het juiste moment afgedrukt en goeie scherptediepte
                      Zou nog beter zijn als je de voet van het glas en de kop van de fles erop kreeg, maar ik zou zelf niet weten hoe het moet
                      Photography is an art of observation.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Schol!

                        Hoi Pixxel, bedankt voor je reactie!
                        De fles erop krijgen wordt moeilijk want het is niet uit een fles gegoten, maar uit een maatbeker. Met fles zou het eventueel wel lukken. De voet van het glas wordt wel moeilijk daar het glas op een niet zo mooi metalen 'constructie' staat om het zo schuin te houden

                        Tom
                        Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                        Mijn Website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Schol!

                          Knap gedaan. Mooie timing en mooi shot.

                          Doe zo voort in 2012

                          Groetjes,
                          Sidney.
                          Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2
                          Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF
                          [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]

                          Comment

                          Working...
                          X