Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schachtboklaan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schachtboklaan

    schachtbok by John Boutsen, on Flickr

    Deze nog in mijn archief gevonden. Dateert uit 2019, maakt deel uit van een projectje met als thema " Genk een Mijnverleden".
    f=1.8 ISO100 1/5000 sec. 50mm
    Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand ...... Iedereen denkt er genoeg van te hebben !!!

  • #2
    Re: Schachtboklaan

    knap opgemerkt. Goed gebracht in zw/w.
    persoonlijk : 1.8 was misschien wat te groot ? toch liever wat meer scherpte achteraan ? Ondanks 50mm, lijkt de toren rechts wat scheef te staan
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Schachtboklaan

      knap de omzetting Z/W !!! grts Jozef
      Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

      Comment


      • #4
        Re: Schachtboklaan

        Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
        knap opgemerkt. Goed gebracht in zw/w.
        persoonlijk : 1.8 was misschien wat te groot ? toch liever wat meer scherpte achteraan ? Ondanks 50mm, lijkt de toren rechts wat scheef te staan
        Is ook mijn mening
        Groeten
        Georges

        Comment


        • #5
          Re: Schachtboklaan

          Zou hem rondom croppen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Schachtboklaan

            Ben nog met die schachtbok in de jaren 80 afgedaald tot ong. 1100m diepte... net voor de sluiting van de mijn.
            Ik had hier meer scherptediepte aangewend.
            YMMV
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment


            • #7
              Re: Schachtboklaan

              Knap in beeld gebracht en mooie Z/W omzetting.
              Betreffende scherptediepte sluit ik me aan bij eerdere opmerkingen.

              Comment


              • #8
                Re: Schachtboklaan

                Ik ga dezelfde eens maken (uiteraard zonder gebladerte aan de boom) met meer scherptediepte. Denk dat Ik dan de opmerking krijg dat het een dagdagelijks vakantiekiekje is.
                Het was wel degelijk de bedoeling om de straatnaam scherp in beeld te brengen met op de achtergrond , nog net herkenbaar, de reden van die straatnaam.
                @Bouk, wat bedoel je met rondom croppen, dan komen zowel het bord als de schachtbok veel te dicht tegen de rand, heb nu bewust ruimte gelaten .
                Thx voor de reacties.
                John
                Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand ...... Iedereen denkt er genoeg van te hebben !!!

                Comment


                • #9
                  Re: Schachtboklaan

                  Dit is Winterslag. Denk dat je in Waterschei bent afgedaald, daar kon je tot 1040 meter. Winterslag was maar 850 meter
                  Heb zelf 9 jaar in Waterschei gewerkt op 1040 meter diep
                  John
                  Last edited by john.boutsen; 7 februari 2021, 14:58.
                  Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand ...... Iedereen denkt er genoeg van te hebben !!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Schachtboklaan

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                    Ben nog met die schachtbok in de jaren 80 afgedaald tot ong. 1100m diepte... net voor de sluiting van de mijn.
                    Ik had hier meer scherptediepte aangewend.
                    YMMV
                    Dit is Winterslag, Ik denk dat je afdaalde in Waterschei, daar ging je naar 1040 meter. Winterslag was 850 meter diep. Heb 9 jaar in waterschei gewerkt op 1040 meter diep
                    John
                    Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand ...... Iedereen denkt er genoeg van te hebben !!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Schachtboklaan

                      Oorspronkelijk geplaatst door john.boutsen Bekijk bericht
                      Ik ga dezelfde eens maken (uiteraard zonder gebladerte aan de boom) met meer scherptediepte. Denk dat Ik dan de opmerking krijg dat het een dagdagelijks vakantiekiekje is.
                      Het was wel degelijk de bedoeling om de straatnaam scherp in beeld te brengen met op de achtergrond , nog net herkenbaar, de reden van die straatnaam.
                      @Bouk, wat bedoel je met rondom croppen, dan komen zowel het bord als de schachtbok veel te dicht tegen de rand, heb nu bewust ruimte gelaten .
                      Thx voor de reacties.
                      John
                      ja, dat met die straatnaam en zo had ik wel door. Ik bedoelde alleen maar dat een beetje scherpere lift misschien (!?!) leuker zou geweest zijn. Zoiets is moeilijk te voorspellen en zeker amper te zien op een klein schermpje ter plaatse. Het was maar een bedenking ! geen veroordeling (zie mijn slogan in de handtekening). Als vrienden onder elkaar.
                      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Schachtboklaan

                        Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
                        ja, dat met die straatnaam en zo had ik wel door. Ik bedoelde alleen maar dat een beetje scherpere lift misschien (!?!) leuker zou geweest zijn. Zoiets is moeilijk te voorspellen en zeker amper te zien op een klein schermpje ter plaatse. Het was maar een bedenking ! geen veroordeling (zie mijn slogan in de handtekening). Als vrienden onder elkaar.
                        Zo had ik het ook begrepen, geen probleem😃
                        Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand ...... Iedereen denkt er genoeg van te hebben !!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Schachtboklaan

                          Ik volg wat de scherptediepte betreft, anders heel mooi van compo en scherpte en ook mooi omgezet
                          Zo veel mensen, zoveel meningen
                          Groetjes Francine

                          Comment

                          Working...
                          X