Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Riet in de zon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Riet in de zon?





    ik heb op advies van muis mijn tweede foto aangepast is het beter of niet ???


    Ik ben nog maar pas bezig en wou eens weten wat jullie er van vonden
    ik ben open voor alle commentaar




    groetjes Ceyske
    Last edited by ceyske; 17 januari 2009, 11:19.

  • #2
    Re: een paar foto's

    Welkom op BD, Ceyske

    Leuk hoedje op die eerste
    De foto is goed scherp genomen, de kleuren (wit) zijn ook correct, goed camerastandpunt ook.
    Mogelijk was de foto nog sterker als je hem in verticale positie genomen had.

    Bij de tweede heb je het licht mooi gevangen in tegenlicht. De grassprieten lijken me wel niet echt scherp. Ofwel heb je niet helemaal correct gefocust ofwel heb je een te lange sluitertijd genomen en is de foto daardoor wat bewogen.

    Succes nog met je nieuwe hobby

    Groetjes
    K@rel
    Is this the real life? Is this just fantasy?
    Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

    Comment


    • #3
      Re: een paar foto's

      Inderdaad lastig te zeggen wat er "mis" is zonder de exif van je foto's der bij te plaatsen.

      Ik ben vooral fan van de tweede , misschien stukje onder en links eraf zodat enkel de drie grote er op staan.

      Nog een tip, als je twee foto's plaatst zo vlak onder elkaar, zorg dan dat ze dezelfde afmetingen hebben, lijkt anders beetje slordig.

      (uiteraard ook mijn welkom en succes wensen)
      Fotografie = (kunst x wetenschap) + ervaring

      Comment


      • #4
        Re: een paar foto's

        muis bedankt voor de tips het is de eerste keer dat ik foto's er op zet en weet dus nog niet hoe ik alles tegoei moet doen

        toch bedankt
        groetjes ceyske

        Comment


        • #5
          Re: Riet in de zon?

          De eerste vind ik een beetje banaal en weinig boeiend...

          De tweede daarentegen is boeiender. Het is niet altijd gemakkelijk om je onderwerp in (sterk) tegenlicht te plaatsen, maar als het lukt krijg je aantrekkelijke beelden. Het onderwerp wordt strak omlijnd (contouren) en als het goed wordt belicht krijgt het een interessante halo rondom zich. Fijne haartjes, stofjes of draadjes lichten helder op en geven sfeer aan het beeld.

          Volledig tegen de zon in fotograferen echter is een beetje om moeilijkheden vragen. Dan krijg je een lelijke, uitgebrande vlek in de achtergrond, die meestal zeer storend werkt... Je kan hetzelfde effect bekomen door het camerastand iets te wijzigen totdat de zon niet meer rechtstreeks in de lens schijnt. Het effect op je onderwerp zal niet veel wijzigen, je achtergrond echter zal de bleke vlek niet meer hebben...
          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

          Comment


          • #6
            Re: Riet in de zon?

            Bedankt voor de uitleg
            groetjes ceyske

            Comment


            • #7
              Re: Riet in de zon?

              Oorspronkelijk geplaatst door ceyske Bekijk bericht
              ik heb op advies van muis mijn tweede foto aangepast is het beter of niet ???




              groetjes Ceyske
              Stuk beter voor de compo en mooi in zelfde formaat als de eerste (of toch bijna )
              Fotografie = (kunst x wetenschap) + ervaring

              Comment


              • #8
                Re: Riet in de zon?

                Ik volg muis. Veel beter die tweede

                Groetjes
                K@rel
                Is this the real life? Is this just fantasy?
                Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

                Comment


                • #9
                  Re: Riet in de zon?

                  Bedankt voor de tips !

                  Comment

                  Working...
                  X