Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pubers dagdromen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pubers dagdromen

    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Pubers dagdromen

    Neen Sien, kijk naar de ogen. Je schaduw zit niet goed. Had ze haar gelaat wat meer naar toeschouwer gedraaid was het beter geweest.

    Comment


    • #3
      Re: Pubers dagdromen

      Kan hier bij deze moeilijk achterhalen hoe je je licht gevormd hebt ? Extra hulpmiddelen gebruikt of gewoon gewerkt met het aanwezige licht ? Werd er bewust gewerkt om dergelijke portret te maken of is het eerder een foto genomen zonder dat er geposeerd werd. Dit zijn allemaal factoren die uiteindelijk toch wel een beetje meespelen om het eindresultaat te bekijken.
      Helaas volg ik Loeky, wat betreft de plaats van de schaduw. Schaduwen in een portret mogen en kunnen zeker, maar hier valt hij toch op het belangrijkste deel van de foto, nl het oog.
      De plaats die het meeste licht krijgt, is hier de iewat minder interessante van het gezicht, nl de wang.
      Mede doordat het licht niet echt goed zit, is de omzetting naar zw dan ook iets minder geslaagd naar mijn aanvoelen. Let bv even op de neus, die komt vrij glad en blinkend over en mist enige vorm van textuur.
      Probeer bij het maken van een portret echt al te gaan kijken waar de lichte en donkere gedeeltes zitten. Desnoods de pose aanpassen tot het licht beter valt. Nu, dit laatste is maar het geval als je echt de persoon aanstuurt om een houding, pose aan te nemen tijdens het fotograferen. Neem je de foto, zonder dat de persoon er zich van bewust is, kan je natuurlijk niet gaan aanpassen. Dan kan je eventueel zelf je positie wat veranderen.
      groeten,
      deka
      There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

      Comment


      • #4
        Re: Pubers dagdromen

        Volg helemaal de commentaar van deka (mét toelichting waar ik ook iets aan heb, bedankt deka voor de uitleg/toelichting!).
        De benadering kan ik evenwel smaken.
        "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

        Comment

        Working...
        X