Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probeersel vervallen huis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probeersel vervallen huis

    het is geen HDR


  • #2
    Re: Probeersel vervallen huis

    Ik weet niet wat er mis is, maar er klopt iets niet.
    Ik zie geen diepte in deze foto, en ik vind hem ook te donker.
    De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

    Comment


    • #3
      Re: Probeersel vervallen huis

      het is geen HDR
      wat heb je er dan wél mee uitgespookt?

      Ik kan de bewerking niet zo smaken.

      Comment


      • #4
        Re: Probeersel vervallen huis

        Ik kan zelf nauwelijks geloven dat ik dit zeg maar ik denk dat een goed gemaakte HDR in dit geval veel beter zou zijn geweest.

        Deze foto is over zijn geheel echt te donker en komt heel onnatuurlijk over, zonder de benadrukking van de details die je bij HDR meestal hebt.
        Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
        vroeger op dit forum bekend als wAckO

        Comment


        • #5
          Re: Probeersel vervallen huis

          Wat zeg je WackO?

          Hmmm....ik weet niet wat ik hier van moet denken. Ik wil je niet beledigen, maar eigenlijk voel ik er niets bij...tis donker en plat. De lucht is wel interessant.
          Het maakt mij wel heel nieuwsgierig naar het orgineel en wat je met de foto hebt gedaan. Kun je hem niet beter lichter maken?

          Comment


          • #6
            Re: Probeersel vervallen huis

            De foto is te donker Heb je al gezien wat een lucht dat er boven dit huis hangt. Dit geeft toch de sfeer weer dat bij zo'n onweerslucht hoort.
            De kleuren zijn inderdaad speciaal, maar monica, je weet zelf uit ondervinding wat dit soort luchten met de kleuren kunnen doen. Versta mij niet verkeerd ik respecteer uw smaak maar ik vind dit en sfeervole foto.
            Mischien kan Gil een wat meer heldere versie posten om zo te zien dat dit werkelijk de foto verbeterd.
            Compo kan altijd beter maar hier heb ik mijn twijfel
            Voor mij
            Robby
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

            Comment


            • #7
              Re: Probeersel vervallen huis

              Hallo, bedankt voor de reacties, en bij deze post ik de originele foto
              Ik weet dat hij wat aan de donkere kant is, maar had beetje met kleuren gespeeld en toen kwam de lucht er veel beter uit, en vond het dan wel passen dat de rest ook wat donkerder oogde..
              (alvast mijn mening

              Comment


              • #8
                Re: Probeersel vervallen huis

                Geef mij maar de eerste, tweede is een foto van... eerste is een foto van de sfeer en dat moet je kunnen weergeven en dat is wat mij betreft zeer goed gelukt in de eerste
                .
                Robby
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

                Comment


                • #9
                  Re: Probeersel vervallen huis

                  Het komt mij voor dat je misschien beter enkel de lucht had verdonkerd. Dan had je ook een dramatisch effect bekomen. Nu zijn de kleuren veel te verzadigd.
                  Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                  Comment

                  Working...
                  X