Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probeersel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probeersel

    Hallo
    Louise is de (tweede) naam (de eerste zet ik hier liever niet neer). Ik ben 18, ken niks van fotografie, heb alles behalve de juiste apparatuur, en tóch houd ik me uitgerekend graag bezig met het maken van foto's af en toe Het gaat bij mij dan ook vooral om de ideeën, en veel minder om de techniek, hoewel opbouwende kritiek wat dat laatste betreft altijd welkom is!

    Een probeersel dus..


  • #2
    Re: Probeersel

    Louise, welkom @ BD

    Waarom dit plaatje er best mag zijn...
    - Er zitten enorm veel lijnen in, die eigenlijk min of meer op de juiste plaats zitten. Misschien bewust, of onbewust, gebruik je lijnen, parallel met de diagonalen, en dat komt altijd sterker over.
    - het licht werkt ook mee, omdat je net op het aandachtspunt het meeste licht hebt.

    Technisch... vermoedelijk met een compactcamera gemaakt. Aan de exif van dit plaatje te zien, kan je er weinig aan verbeteren. Probeer de ISO wel laag te houden om ruis te vermijden (200, zoals bij deze is zowat 't maximum). Je hebt hier een sluitertijd van 1/13de en dat is op het randje om scherpte te behouden, al kan je natuurlijk ook gebruik maken van een statiefje en de zelfontspanner (als dat al niet gebeurd is).

    Comment


    • #3
      Re: Probeersel

      Hey Louise,

      Dit vind ik een prachtige foto omdat hij me doet nadenken. Het allereerste dat opviel, was het contrast tussen de afbeelding van het naakte lichaam en het ineengedoken meisje. Maar dan merk je dat de werkjes al ingekaderd zijn, en dat het geen potloden maar penselen zijn dat ze vast heeft, en dat ze niet eens gebruikt zijn. Met als resultaat verwarring en geen eenduidigheid over wat nu juist de boodschap is die uitgebeeld wordt. Dat is trouwens niet noodzakelijk negatief: op die manier kan ieder het beeld zelf interpreteren. Ik vind het een heel artistiek probeersel en ik zie er al naar uit om meer foto's van je te zien!
      blog

      Comment


      • #4
        Re: Probeersel

        Mooi lijnenspel van armen en benen.
        Persoonlijke fotografie: goed bezig hoor

        De rechterkant toont een stuk opstaande muur, die zou ik zou ik er liever niet zien.In de plaats een volledige rechtervoet en geen afgesneden verfdoek en penselen.Gewoon wat herkaderen en hij is heel goed.

        Comment


        • #5
          Re: Probeersel

          Thanks voor de reacties!
          Ben trouwens aan het sparen voor een iets beter toestel, want de foto's die ik maak maak ik inderdaad met een simpel digitaal fototoestelletje en als studente duurt het toch wel even voor je genoeg geld bijeen hebt voor wat beters
          Dit is trouwens een foto die ik van mijn buurmeisje heb gemaakt, die wel vaker als 'model' dient.

          Comment

          Working...
          X