Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret vriendin

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portret vriendin

    Graag jullie mening
    Iso 200 , 1/125 , f/5.6 , 55mm


  • #2
    Re: Portret vriendin

    Mooi portret hoor
    Het enige wat voor mij een beetje wringt is de positie van de linkerhand.
    Doordat die zo vooraan in beeld is lijkt ze in verhouding nogal groot.
    Mvg, Marc
    Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
    http://fotos.mdlfoto.be/

    Comment


    • #3
      Re: Portret vriendin

      Voorwaar niet slecht. Ik heb wel de indruk dat de witbalans niet correct is. De kleuren lijken me niet echt meer. Flash gebruikt ? Zo ja, dat verklaart het lichte rechterhand tov de rest. Indien het een ingebouwde flash is zit je zo ongeveer klem anders met een externe flash proberen te bouncen of op afstand triggeren en flash onder een andere hoek opstellen.
      Wat was de èchte kleur van de achtergrond ? Wit gordijn + witte muur ?
      Details om op te letten : plant die uit haar hoofd groeit

      Maar ik raas maar door
      Samengevat : verdienstelijke poging. Goed contact met model, goeie pose en compo is best ok.

      Slu !

      Tjerri

      Comment


      • #4
        Re: Portret vriendin

        Ik vind het een héél knappe dame maar ik zou er toch een beetje meer "werk" van gemaakt hebben. Zelfs de mooiste meid wordt mooier als je je best doet. Ik beschouw foto's altijd als "grondstof" ; en dàn pas kan & moét het gebeuren. Wat je volgens mij hier hebt is prachtig basismateriaal. Maar er moet nog "even" aan gewerkt worden. Die dame zal in de wolken zijn, als ze het uiteindelijke eindresultaat ziet !
        Ge kunt NOOIT (!) genoeg moeite doen voor je modellen. Mijn ervaring is dat die dames altijd (nodeloos) onzeker zijn. Ge kunt daar als fotograaf écht wel iets aan & méé doen hoor...

        Comment


        • #5
          Re: Portret vriendin

          mooie vriendin, matige foto.
          veel geziene maar geforceerde pose: waarom staat ze zo tegen de muur aangeplakt?
          verraad onzekerheid van model en/of fotograaf.
          maak haar eens los van die muur en je krijgt een sprekender portret.
          succes ermee.

          Comment


          • #6
            Re: Portret vriendin

            De vorige comments geven ook m'n mening weer. Dus deze comment om de positieve sfeer erin te houden en je aan te zetten om ermee door te gaan
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

            Comment


            • #7
              Re: Portret vriendin

              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
              mooie vriendin, matige foto.
              veel geziene maar geforceerde pose: waarom staat ze zo tegen de muur aangeplakt?
              verraad onzekerheid van model en/of fotograaf.
              maak haar eens los van die muur en je krijgt een sprekender portret.
              succes ermee.
              mee eens en dat bandje had voor de opname wel even naar beneden gemogen.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment

              Working...
              X