Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pointe du Hoc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pointe du Hoc

    De dag voor de 71ste D-day herdenking werd reeds duchtig geoefend met historische vliegtuigen.
    Ik dacht dat dit een Amerikaanse Douglas SBD Dauntless duikbommenwerper was (corrigeer me indien verkeerd).

    Last edited by Guest17; 16 augustus 2015, 01:52.

  • #2
    Re: Pointe du Hoc

    Mooi, op het juiste moment genomen en met mooie kleuren en scherpte.
    Ik zl je niet helpen, het is in ieder geval geen boeing

    Comment


    • #3
      Re: Pointe du Hoc

      Mooi werk. Knappe compo ook.
      https://www.facebook.com/devrieset/

      Comment


      • #4
        Re: Pointe du Hoc

        Knap strak beeld!
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: Pointe du Hoc

          Zeer mooi beeld met een mooie compo. Ik denk dat je je vergist met het vliegtuig(als ik die naam google krijg ik een heel ander type vliegtuig te zien) De Douglas is nml een onderdekker(vleugel van onder) en die op de foto is een bovendekker(type Piper, die ze toen gebruikte voor foto's te nemen boven vijandelijk gebied).
          Of het echt een Piper is weet ik ook niet, kan mij vergissen.

          Comment


          • #6
            Re: Pointe du Hoc

            Heel mooi beeld, het is net of die stenen penis de lucht doet splitsen
            https://fredor2.wixsite.com/my-site

            Comment


            • #7
              Re: Pointe du Hoc

              Awel tis vreemd maar ik dacht aan hetzelfde lichaamsdeel als Freddy
              Verder mooie tinten blauw en knap scherp
              Peter
              mijn website : klik

              Comment


              • #8
                Re: Pointe du Hoc

                Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                Zeer mooi beeld met een mooie compo. Ik denk dat je je vergist met het vliegtuig(als ik die naam google krijg ik een heel ander type vliegtuig te zien) De Douglas is nml een onderdekker(vleugel van onder) en die op de foto is een bovendekker(type Piper, die ze toen gebruikte voor foto's te nemen boven vijandelijk gebied).
                Of het echt een Piper is weet ik ook niet, kan mij vergissen.
                Ik ben het ook niet 100 % zeker maar ik heb meerdere foto's van het vliegtuig, allemaal nogal van veraf, maar hier heb ik toch een nog een enigszins toonbare crop kunnen maken van één van de foto's.
                Daar is toch al iets meer op te zien, maar misschien nog niet voldoende om het juiste type te kunnen definiëren.



                Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                Heel mooi beeld, het is net of die stenen penis de lucht doet splitsen
                Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                Awel tis vreemd maar ik dacht aan hetzelfde lichaamsdeel als Freddy
                Verder mooie tinten blauw en knap scherp
                Peter
                Peter en Freddy, nogal scherp toch hé... foei .

                Alle andere schrijvers van een reactie een welgemeende merci.

                Comment


                • #9
                  Re: Pointe du Hoc

                  Heb ondertussen 'vliegtuigkenner' Skitch van het forum hier ingeschakeld en hij kwam met nog een ander type :

                  "Een Stinson L-5 Sentinel en die zou volgens hem snel verward worden met de bekende Piper L-4 Cub
                  De piper zou een ander stabilo (horizontaal deel van de staart) hebben"


                  (ik citeer, maar niet letterlijk uit het PB van Skitch die ik hierbij nogmaals bedank)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pointe du Hoc

                    Dag Ivan,

                    Misschien herinner je je het geluid van de motor nog?
                    De Stinson L-5 Sentinel heeft een 6 cylinder, die geeft een zwaardere en warmere klank dan de vier cylinder van de Piper L-4.
                    De Piper L-4 Grasshopper, de voorloper van de Piper Cub, heeft het typisch geluid van een klein sportvliegtuig.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pointe du Hoc

                      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      Dag Ivan,

                      Misschien herinner je je het geluid van de motor nog?
                      De Stinson L-5 Sentinel heeft een 6 cylinder, die geeft een zwaardere en warmere klank dan de vier cylinder van de Piper L-4.
                      De Piper L-4 Grasshopper, de voorloper van de Piper Cub, heeft het typisch geluid van een klein sportvliegtuig.
                      Dan zal het wel de Stinson zijn, want die maakte meerdere toertjes rond het monument en het klonk zéker niet als de motor van een klein sportvliegtuigje.
                      Het klonk eerder als... hoe moet ik het zeggen, je dacht meteen dat 'ding' kan véééél vlugger vliegen dan het nu doet.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pointe du Hoc

                        Zou het niet kunnen dat dit vliegtuig een replica is? Lijkt mij zeker geen type dat gebruikt werd in WO2.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pointe du Hoc

                          Knap in beeld gebracht.
                          Grt
                          Eric

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pointe du Hoc

                            Ik zag ook eerst het phallus symbool en daarna pas een vliegtuig.
                            Knappe opname die technisch in orde is en op een goed moment.
                            Zoals er Ferrari rood bestaat, bestaat er ook Djivan blauw.
                            mvg,
                            Eddy
                            Smaken verschillen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pointe du Hoc

                              Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                              Heel mooi beeld, het is net of die stenen penis de lucht doet splitsen
                              +1
                              grts,Jozef
                              Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                              Comment

                              Working...
                              X