Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Parkzicht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Parkzicht

    't is een tijdje geleden nu, maar hier is er nog is eentje.

    EXIF
    1/500
    F 6.3
    ISO 100



    Alle commentaar is welkom...
    Nikon D3200

  • #2
    Re: Parkzicht

    Ik ga het eens omdraaien, vertel zelf eens wat je van dit beeld vind?

    Met welke intentie is deze foto gemaakt?
    Waarom deze compositie?
    Waarom landscape en niet portrait?

    Comment


    • #3
      Re: Parkzicht

      Als ik deze in landscape zou gemaakt hebben dan vielen die huizen langs de zijkant eraf en in mijn ogen zijn die nodig om de saaiheid van het groen te doorbreken.

      Deze compositie is gemaakt om de verschillende lagen van struiken + de aanwezigheid van die fontein te laten overkomen.
      Waarom ik dit beeld gemaakt heb, omdat dit een leuk uitzicht was en ik volop aan het oefenen ben om de techniek onder controle te krijgen. Ik ben een complete leek op fotografie gebied. En ik kan er ongeloofelijk van genieten om naar mooie foto's te kijken. Mijn eerste doel is om zoveel mogelijk bij te leren en dit kan door naar jullie commentaren te luisteren en hier tips van op te pikken.
      Nikon D3200

      Comment


      • #4
        Re: Parkzicht

        Volgens mij hadden die verschillende lagen heel mooi uitgekomen in portret-stand, waarbij enkel het groen te zien is. Al zou ik dan wel iets gedaan hebben met die fontein ; bv een beperkte scherpte-diepte, met een mooie focus op het water, en onscherpte in de verschillende "lagen".

        Met het beeld zoals je het nu brengt, zie je natuurlijk wel iets meer van mijn gemeente, en dat kan ik alleen maar toejuichen !

        Comment


        • #5
          Re: Parkzicht

          Ok Jerko, dit moet ik zeker eens uittesten.

          En jou gemeente heeft een heel mooi park, we naar een locatie aan het zoeken om onze trouwfoto's te trekken. En ik denk da het Heists park gaat winnen t.o.v. Lier stad, waar toch ook een hele boel leuke locaties zijn. Als er trouwens nog iemand een mooie binnenlocatie heeft in de buurt Lier - Heist mag hij dat zeker laten weten (hopelijk heb ik ze wel niet nodig natuurlijk).

          grts
          Nikon D3200

          Comment


          • #6
            Re: Parkzicht

            eerste doel is om zoveel mogelijk bij te leren en dit kan door naar jullie commentaren te luisteren en hier tips van op te pikken.
            Dat klopt, maar blijft het ook hangen en begrijp je dan waar je mee bezig bent. (m.a.w. een dagje intensief basiscursus kan effectiever zijn)

            Gezien je gecentraliseerde vastlegging van je onderwerp, lees eens iets over de regels van derden (fotografische composities) en kijk ook eens wat er gebeurt als je 1 of 2 stapjes onder- overbelicht.

            Comment


            • #7
              Re: Parkzicht

              Ik ga sowieso nog terug naar daar en ga een keer kijken of ik er iets veel beters van kan maken. Ik neem je tips zeker mee hoor Lapland.

              Wat de derde regel betreft, die ik wel een beetje hoor, ik heb hier in de hoogte 2/3 haag + fontein en dan 1/3 lucht en huizen.
              De fontein ligt inderdaad nogal centraal, maar mijn inziens kwam dit beter uit. De volgende keer zal iets volledig anders worden.

              thx
              Nikon D3200

              Comment


              • #8
                Re: Parkzicht

                Google eens "fotografie en compositie" vooraleer je terug gaat. Het zal je helpen.
                mvg,
                Eddy
                Smaken verschillen

                Comment

                Working...
                X