Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panoramic Norway

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panoramic Norway

    Nog eentje van in betere tijden, van deze zomer tijdens onze roadtrip in Noorwegen.
    Een panorama samenvoeging van 6 foto's, na deze eindelijk te verwerken ben ik nog meer zeker dat ik terug ga :-)

    Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
    Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

  • #2
    Re: Panoramic Norway

    Knap beeld.
    Enkel te veel contrast voor mij, waardoor hij ook (vooral centraal) heel donker wordt.
    Wat ophelderen en contrast iets verlagen zou de berg meer recht aandoen denk ik.

    Gijs
    http://gijscollet.wix.com/photography

    Comment


    • #3
      Re: Panoramic Norway

      Beste Bart,

      Mooi panorama, sublieme zwart-witomzetting.

      Het is wat mij betreft een foto om meer dan één maal te bekijken.

      De weg aan de linkerkant leidt via de berg de compositie in.
      Het harde daglicht zorgt in deze zwart-witomzetting voor fijne contrasten an sich, hetgeen dan nog wordt versterkt door besneeuwde gebieden en de witte wolken.

      Een ander fijn element in de compositie is de tweedeligheid van wolkensoorten: in het linkerdeel van de compo zien we de sluierige cirrusbewolking en in het rechterdeel de opborrelende cumulusbewolking.

      Een punt van bemerking is de voorbijrijdende of geparkeerde mobilhome: deze hoefde voor mij niet per se deel uit te maken van de compo.
      Ook was het misschien beter geweest als deze zich in tegengestelde richting begaf.
      Misschien ook proberen te experimenteren met een klein deeltje van de onderkant te croppen.
      Tenslotte is het misschien spijtig dat er wat detail verloren gaat in de centrale berg, aangezien deze zijde zich in de schaduw bevond.

      Maar bovenal dus mooie omzetting, knappe plaat om meermaals te bekijken!



      Mvg.,
      Smets84.

      Comment


      • #4
        Re: Panoramic Norway

        Mooie panorama.
        De mobilhome trekt inderdaad aandacht. Heb dan ook al ondervonden dat de ene (amateur-)fotograaf houdt van sporen van menselijke aanwezigheid in een foto terwijl iemand anders dit liefst probeert te vermijden.
        Zelf hoof ik bij de laatste categorie, waarmee ik bedoel dat hij voor mij niet bepaald in beeld moest staan.
        Ben heel blij dat er een grote versie te bekijken is en is zeker de moeite van de klik waard.
        De contrasten zijn hier op mijn scherm behoorlijk hard. En daar kan over smaak gediscussieerd worden.
        Persoonlijk denk ik dat ik de steile bergwand nog zou proberen iets lichter te maken.
        Ik begrijp ten volle dat je overweldigd bent door dit woeste landschap. Zou dat ook zijn.

        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

        Comment


        • #5
          Re: Panoramic Norway

          Wauw, gewoon heel erg wauw.

          Ben nog niet zeker of de mobilhome afbreuk doet aan de foto.
          Omzetting vind ik best kunnen, maar ben zelf ook liefhebber van harde contrasten en diepe zwarten.
          De lucht is geweldig

          Ik kan al niet wachten tot de zomer van 2016, dan ga ik ook naar Noorwegen!

          Comment


          • #6
            Re: Panoramic Norway

            Indrukwekkend mooi

            Comment


            • #7
              Re: Panoramic Norway

              Mooie opname van dit indrukwekkende landschap
              Knap uitgevoerde pano met een mooie omzetting
              Persoonlijk vind ik de bus/mobilhome geen meerwaarde

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Panoramic Norway

                Knap !
                Voor mij hoefde het busje ook niet en het komt wel redelijk hard over maar dat is misschien ook je bedoeling.
                Het is de moeite de grotere versie te gaan kijken
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Panoramic Norway

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hypnosia Bekijk bericht
                  Knap beeld.
                  Enkel te veel contrast voor mij, waardoor hij ook (vooral centraal) heel donker wordt.
                  Wat ophelderen en contrast iets verlagen zou de berg meer recht aandoen denk ik.

                  Gijs
                  Oorspronkelijk geplaatst door Smets84 Bekijk bericht
                  Beste Bart,

                  Mooi panorama, sublieme zwart-witomzetting.

                  Het is wat mij betreft een foto om meer dan één maal te bekijken.

                  De weg aan de linkerkant leidt via de berg de compositie in.
                  Het harde daglicht zorgt in deze zwart-witomzetting voor fijne contrasten an sich, hetgeen dan nog wordt versterkt door besneeuwde gebieden en de witte wolken.

                  Een ander fijn element in de compositie is de tweedeligheid van wolkensoorten: in het linkerdeel van de compo zien we de sluierige cirrusbewolking en in het rechterdeel de opborrelende cumulusbewolking.

                  Een punt van bemerking is de voorbijrijdende of geparkeerde mobilhome: deze hoefde voor mij niet per se deel uit te maken van de compo.
                  Ook was het misschien beter geweest als deze zich in tegengestelde richting begaf.
                  Misschien ook proberen te experimenteren met een klein deeltje van de onderkant te croppen.
                  Tenslotte is het misschien spijtig dat er wat detail verloren gaat in de centrale berg, aangezien deze zijde zich in de schaduw bevond.

                  Maar bovenal dus mooie omzetting, knappe plaat om meermaals te bekijken!



                  Mvg.,
                  Smets84.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                  Mooie panorama.
                  De mobilhome trekt inderdaad aandacht. Heb dan ook al ondervonden dat de ene (amateur-)fotograaf houdt van sporen van menselijke aanwezigheid in een foto terwijl iemand anders dit liefst probeert te vermijden.
                  Zelf hoof ik bij de laatste categorie, waarmee ik bedoel dat hij voor mij niet bepaald in beeld moest staan.
                  Ben heel blij dat er een grote versie te bekijken is en is zeker de moeite van de klik waard.
                  De contrasten zijn hier op mijn scherm behoorlijk hard. En daar kan over smaak gediscussieerd worden.
                  Persoonlijk denk ik dat ik de steile bergwand nog zou proberen iets lichter te maken.
                  Ik begrijp ten volle dat je overweldigd bent door dit woeste landschap. Zou dat ook zijn.

                  Marc
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                  Wauw, gewoon heel erg wauw.

                  Ben nog niet zeker of de mobilhome afbreuk doet aan de foto.
                  Omzetting vind ik best kunnen, maar ben zelf ook liefhebber van harde contrasten en diepe zwarten.
                  De lucht is geweldig

                  Ik kan al niet wachten tot de zomer van 2016, dan ga ik ook naar Noorwegen!
                  Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
                  Indrukwekkend mooi
                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Mooie opname van dit indrukwekkende landschap
                  Knap uitgevoerde pano met een mooie omzetting
                  Persoonlijk vind ik de bus/mobilhome geen meerwaarde

                  grts
                  Sieg
                  Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                  Knap !
                  Voor mij hoefde het busje ook niet en het komt wel redelijk hard over maar dat is misschien ook je bedoeling.
                  Het is de moeite de grotere versie te gaan kijken
                  Bedankt voor jullie tijd en uitgebreide reacties!
                  Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
                  Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panoramic Norway

                    De grotere versie bekeken en die geeft dit nog mooier weer.
                    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panoramic Norway

                      Hele mooie ! Vooral de grote versie...veel detail, mooie compo !! De mobilhome hoefde er voor mij niet bij.
                      www.erikthomas.be

                      Comment

                      Working...
                      X