Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paddenstoelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paddenstoelen

    Voor deze paddenstoelen heb ik een puntmeting gedaan;
    De eerste foto was bij slecht weer ( bewolkt en regen) daarom de hoge iso.
    Maar ik denk dat de ruis nog meevalt?

    Dank je wel voor het bekijken en eventuele reactie.


    FUJIFILM , FinePix S200EXR , f/2.8 , 1/6 sec , ISO 800



    FUJIFILM , FinePix S200EXR , f/2.8 , 1/15 sec , ISO 200
    Last edited by Jona B.; 29 augustus 2010, 14:11.

  • #2
    Re: Paddenstoelen

    Ruis valt idd mee, maar de kleuren zijn niet oké lijkt me zo... Welke witbalans was ingesteld?

    De eerste foto heeft een cava compositie, maar de paddestoelen mochten heel wat scherper. Zeker de drie voorste bij elkaar. Ofwel moet je 'n heel laag diafragmagetal nemen, en één paddestoel eruit halen, en zorgen dat de rest effectief voldoende onscherp is om het duidelijk te maken dat je die éne eruit wou halen. Is deze foto overigens verscherpt?

    Voor de tweede is de compositie een beetje twijfelachtig. Wat wil je hier aanbrengen? De gehele paddestoelenflok? Dan is ze niet volledig scherp. De klimopblaadjes? Eveneens niet volledig scherp. En de achtergrond is ook nogal vrij druk, verschillende onscherpe (maar niet vage) zaken met verschillende kleuren... Het is vb makkelijker als je 'n vrij "effen" achtergrond kon creeeren, true, dat gaat niet altijd, maar het zou mooier/makkelijker zijn denk ik
    FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

    Comment


    • #3
      Re: Paddenstoelen

      Hey ZUZIP,

      De foto is niet verscherpt, maar als ik bij de eigenschappen van mijn foto ga kijken stond de scherpte op hard. Is dit niet goed, kan ik dit best aanpassen ?
      Bij eigenschappen witbalans stond enkel handmatig.

      Bij de 2de foto was het mijn bedoeling om verschillende lagen te creëren in de foto, eerste de paddenstoel die de richting naar het volgende element aanduid(maar idd niet scherp genoeg om echt tot zijn recht te komen) dan de boom rechts en als laatste het bos op de achtergrond.

      Met het toestel dat ik leende was het erg moeilijk om een mooie rustige achtergrond te bekomen.

      Bedankt voor de reactie

      Groetjes Jona

      Comment

      Working...
      X