Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oud en verweerd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oud en verweerd

    Heb hier een beetje de sfeer van een oude, verweerde collodionplaat willen weergeven.
    Heb de overstap naar Photoshop gewaagd en dit is mijn eerste foto die ik daarin bewerkt heb, met behulp van o.a. NIK-filters.
    Ik moet nog heel veel mogelijkheden ontdekken in dat programma, maar Rome is ook niet op één dag gebouwd...

    MVG,
    Jean Pierre


  • #2
    Re: Oud en verweerd

    De foto is wel goed denk ik - maar zoals ze eruit zien ga ik de appelsienen toch niet opeten
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: Oud en verweerd

      De kleuren zijn voor mij te eentonig .

      Comment


      • #4
        Re: Oud en verweerd

        Deze foto van de mandarijntjes is wellicht een mooie zijn in zijn originele toestand, maar de bewerkingen via Nik-filters kan ik maar matig smaken omdat dit nog weinig met fotografie te maken heeft.
        Eén klik en je kan kiezen uit -tig voorstellen... weinig moeilijks aan niet .

        Comment


        • #5
          Re: Oud en verweerd

          Voor dergelijke bewerkingen ben ik ook niet te vinden,de overstap naar photoshop daarentegen vind ik een goede keuze.
          Je zal ervan versteld staan hoe je met enkele simpele bewerkingen een foto naar een heel ander niveau kan heffen.

          Mvg Yves.
          What you see is what you get

          Comment


          • #6
            Re: Oud en verweerd

            voor mij is de bewerking mijn smaak niet, misschien eens de gewone kleurenversie plaatsen
            mvg

            Comment


            • #7
              Re: Oud en verweerd

              Aangezien ik mij in het verleden bezighield met groot formaat fotografie op papiernegatief, droge platen en röntgenfilm, samen met "archaïsche" afdrukmethodes zoals bijv. zoutprints en cyanotypie heb ik dit hier eens digitaal willen imiteren.
              Persoonlijk vind ik het wel redelijk geslaagd, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
              Ieder toch bedankt voor het kijken en de reacties.
              Hierbij de originele kleurenversie:

              Comment


              • #8
                Re: Oud en verweerd

                Ik verkies dan ook de originele!
                vriendelijke groeten, Sien

                Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                Comment


                • #9
                  Re: Oud en verweerd

                  ook van die mening die is mooier
                  mvg

                  Comment

                  Working...
                  X