Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ORC Canal rally Oostrozebeke

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ORC Canal rally Oostrozebeke

    Een foto van de ORC Canal rally van afgelopen zondag.



    Graag een reactie of indien mogelijk.
    In ieder geval bedankt om te kijken.
    Canon

  • #2
    Re: ORC Canal rally Oostrozebeke

    Kan het zijn dat ik een beetje scherpte mis?
    Zou ook zo wel eens een rally willen vastleggen, denk dat het niet zo simpel is !
    mvg Bruno D.G.
    Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

    Comment


    • #3
      Re: ORC Canal rally Oostrozebeke

      Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
      Kan het zijn dat ik een beetje scherpte mis?
      Zou ook zo wel eens een rally willen vastleggen, denk dat het niet zo simpel is !
      Ik volg! Daar durf ik nog niet eens aan beginnen. Je hebt er geen exif bij gezet. Hij was misschien beter met de achtergrond wat waziger? Hoe je dat moet doen moet je aan de kenners vragen!

      Groetjes, chris.

      Comment


      • #4
        Re: ORC Canal rally Oostrozebeke

        Dank u voor de reactie's!

        Het is inderdaad niet gemakkelijk en zeker niet met zo een huis-tuin en keuken lens
        zoals ik gebruik (tamron 18-250).
        Als ik zo een 200 foto's neem dan heb er misschien een 5 tal over die voor mij de moeite zijn. De zon en andere omstandigheden moeten allemaal goed zijn.
        Maar ik klaag niet hoor. Foto's nemen en rally zijn alle 2 mijn hobby dus als ik dat kan combineren ben ik heel tevreden!
        Canon

        Comment


        • #5
          Re: ORC Canal rally Oostrozebeke

          Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
          Dank u voor de reactie's!

          Het is inderdaad niet gemakkelijk en zeker niet met zo een huis-tuin en keuken lens
          zoals ik gebruik (tamron 18-250).
          Als ik zo een 200 foto's neem dan heb er misschien een 5 tal over die voor mij de moeite zijn. De zon en andere omstandigheden moeten allemaal goed zijn.
          Maar ik klaag niet hoor. Foto's nemen en rally zijn alle 2 mijn hobby dus als ik dat kan combineren ben ik heel tevreden!
          Thats the spirit
          mvg Bruno D.G.
          Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

          Comment


          • #6
            Re: ORC Canal rally Oostrozebeke

            De zon is niet zo'n ramp als je instellingen goed zijn. Ben ook al (motocross) gaan fotograferen met volle zon. Ik kreeg de tip om de lichtmeting op centrum gewogen gemiddelde of sportmeting te zetten. Zo is je onderwerp (mits je daar je licht meet) altijd goed belicht. Is het dan nog niet helemaal goed, kan je nog altijd wat onder (-of overbelichten). In nabewerking kan je dan de nog overbelichte delen corrigeren. Wel opletten want die lichtmetingen zitten bij sommige cameras vast aan het middelste scherpstelpunt (weet niet hoe dat bij jouw sony is) dus moet je ook met dat punt scherpstellen. Als je een ander punt wil, moet je eerst licht meten op het onderwerp (bij mijn canon is dat de *-knop) dan compo aanpassen en met het gewenste punt scherpstellen.
            Hopelijk heb je hier wat aan.

            Tom
            Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
            Mijn Website

            Comment


            • #7
              Re: ORC Canal rally Oostrozebeke

              Mooie en goed bruikbare uitleg van Tom,als je hierbij je diafragma wat groot maakt krijg je gemakkelijker een onscherpe achtergrond.Ok je standpunt kan wel ietsje spannender vind ik,het is momenteel een beetje recht toe recht aan,een beetje meer ruimte had hier rechts wel gemogen hoor.Je bent zeker goed bezig,volg de tips en je zal zien...Oefenen baart kunst Grtjes Francine
              Zo veel mensen, zoveel meningen
              Groetjes Francine

              Comment


              • #8
                Re: ORC Canal rally Oostrozebeke

                Dank u voor de uitleg Tom en Francine en voor de steun Bruno!
                Het probleem is dat alles zo snel moet gaan hé en als je één bepaalde piloot of wagen wilt fotograferen heb je maar één kans. Bij landschapfotografie is dit wel gemakkelijker.
                Het blijft toch nog altijd een leuke hobby en zo kan ik nog iets bijleren!
                Canon

                Comment

                Working...
                X