Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onze hond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onze hond

    Vorige week een Nikon d90 gekocht en hier zijn de eerste foto's.
    De lens is oud : tamron 80-210 f4.5-5.6

    210 mm
    f 5.6
    1/100 sec

    80 mm
    f 4.5
    1/200 sec

    90 mm
    f 4.5
    1/160 sec

  • #2
    Re: Onze hond

    Nog vergeten : ze zijn alledrie op iso 800 genomen.

    Comment


    • #3
      Re: Onze hond

      waarom iso 800 ? iso 200 was meer dan genoeg toch? anders wel ne toffe hond hoor ..
      [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

      Comment


      • #4
        Re: Onze hond

        Het was zwaar bewolkt en op iso 200 had ik bewogen foto's. Voor 1/30 sec is mijn hand blijkbaar niet vast genoeg. En er zit geen stabilisatie in de lens. Ik had ook iso 400 kunnen proberen maar wou graag wat marge.

        Comment


        • #5
          Re: Onze hond

          Zoals zo dikwijls, het zelfde probleem de scherpte.
          Prachtige hond zeker als model.
          Robby BB
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

          Comment


          • #6
            Re: Onze hond

            Ken da probleem, heb ook geen vaste hand, probeer nu zoveel mogelijk met statief te werken, ben nog op zoek naar de juiste instellingen en daar voor is de beginnershoek de "place to be" daar voor mijn dank ook aan de pro's, mooi model trouwens, echt
            Luc

            Comment


            • #7
              Re: Onze hond

              Hier zit het probleem in de DOF Je zit hier ongeveer met 23cm DOF; Dus een strook van 23cm waar alles scherp is. zoals je kunt zien aan de planten rechts ligt die zone van scherpte voor de hond. Er is op de verkeerde plaats scherp gesteld.
              Stel je toestel in dat hij in het midden scherpsteld en zet hem op al servo. Wanneer je dan de knop half indrukt dan zal hij konstant scherpstellen Richt het midden van de zoeker altijd op de ogen van de hond. >Hoe verder dat je van de hond staat hoe groter de DOF wordt.
              Dus neem de theorie van de DOF eens door een hulpmiddel DOFMASTER
              Robby BB
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

              Comment


              • #8
                Re: Onze hond

                Ik had ook al de indruk dat 1 en 2 niet scherp waren maar nu je 't zegt aan de planten is het duidelijk te zien. Is de derde ook onscherp?
                Op de D90 is een functie 3D-tracking waarbij je kan scherpstellen en herkadreren. Misschien moet ik dat eens proberen?
                Bedankt voor de reactie!!

                Comment


                • #9
                  Re: Onze hond

                  Oorspronkelijk geplaatst door Horseshoe Bekijk bericht
                  Ik had ook al de indruk dat 1 en 2 niet scherp waren maar nu je 't zegt aan de planten is het duidelijk te zien. Is de derde ook onscherp?
                  Op de D90 is een functie 3D-tracking waarbij je kan scherpstellen en herkadreren. Misschien moet ik dat eens proberen?
                  Bedankt voor de reactie!!
                  Drie is ook onscherp
                  Op ieder toestel staat normaal deze stand. De afdrukknop half indrukken, toestel zet scherp en dan kun je uw toestel verplaatsen( herkadreren) zolang je de knop half ingedrukt houd. Heb je het goede kader en scherpte druk je door.
                  Robby BB
                  Minder tijd achter de computer
                  Is meer tijd achter de camera

                  Comment


                  • #10
                    Re: Onze hond

                    bedankt voor de tips!
                    Bij de 3de zie ik het eerlijk gezegd niet. Als ik er een paar heb waarvan ik zelf denk dat ze scherp zijn zal ik ze nog eens posten. Misschien leer ik het op de duur wel.

                    Wat het model betreft : het is een geweldige knuffelbeer.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Onze hond

                      Een Leonberger . Later wil ik ook zo'n hond . Ik vind de foto's ook onscherp, ook door de DOF die verkeerd ligt volgens mij. Misschien de fotoshoot eens opnieuw proberen, spelen met de DOF en iets meer aandacht geven aan de achtergrond.

                      mvg,
                      Pablo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Onze hond

                        Ik probeer het opnieuw. De fun zou er wel af geweest zijn moest het van de eerste keer goed geweest zijn.

                        Wat de Leonberger betreft Pablo, wij zijn compleet verkocht aan die van ons. Ze is enorm bedorven maar doet toch niks verkeerd. Ze verdient echt al die aandacht maar zou ook heel ongelukkig zijn moest ze geen aandacht krijgen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Onze hond

                          Je moet eens zien op je toestel dat je de mate van scherpte kunt instellen in je menu.
                          Op mijn toestel Canon 400d kun je de hardheid van de scherpte bepalen, zacht of scherp.
                          Ik vermoed dat dit ook op jouw toestel kan.
                          Vergelijk mijn bewerking eens met jouw foto. ik hoop dat je het verschil kunt zien in scherpte. Dit is wel een kunstmatige scherpte en ver van ideaal maar het geeft toch een idee volgens mij.
                          Robby BB

                          Last edited by robbydorine; 11 november 2009, 00:20.
                          Minder tijd achter de computer
                          Is meer tijd achter de camera

                          Comment


                          • #14
                            Re: Onze hond

                            Mooie compo's van een mooie hond. Maar missen inderdaad scherpte. Voorkeur voor de eerste.

                            @ Robby : Hoe heb je dat gedaan? Wat een verbetering,

                            mvg

                            Gino

                            Comment


                            • #15
                              Re: Onze hond

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ginonikon Bekijk bericht
                              Mooie compo's van een mooie hond. Maar missen inderdaad scherpte. Voorkeur voor de eerste.

                              @ Robby : Hoe heb je dat gedaan? Wat een verbetering,

                              mvg

                              Gino
                              Geopend in Paint shop pro en dan verscherpen.
                              Dit is maar een lapmiddel. Beste en streefdoel is deze scherp uit de camera halen.
                              Als je vind dat een foto te scherp is kun je die ook verzachten.
                              Robby BB
                              Minder tijd achter de computer
                              Is meer tijd achter de camera

                              Comment

                              Working...
                              X