Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onze hond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • onze hond


    Canon 400D f/6.3-1/800-iso 1600-85mm


    Wat denken jullie van deze foto?Er was enorm veel mist.

    alvast bedankt

  • #2
    Re: onze hond

    Nog een vraagje,hoe kan ik drie foto's doorsturen,plaats ik dan de url onderelkaar in hetzelfde venster?En wat zijn labels?

    groetjes en bedankt hé

    Comment


    • #3
      Re: onze hond

      Oorspronkelijk geplaatst door jefan Bekijk bericht
      Nog een vraagje,hoe kan ik drie foto's doorsturen,plaats ik dan de url onderelkaar in hetzelfde venster?
      Inderdaad, gewoon de URL's onder elkaar plaatsen. Graag met een blanco regel ertussen, zodat de foto's niet aan elkaar plakken.

      Gebruik op jouw kladblad vooral de knop "Voorbeeld van bericht", om te zien hoe alles op de site zal getoond worden.


      Oorspronkelijk geplaatst door jefan Bekijk bericht
      En wat zijn labels?
      Labels zijn woorden die in relatie staan met de foto. Ze worden onderaan in het topic in een apart vak weergegeven en maken het makkelijker om via de zoekfunctie een draadje - of gelijksoortige draadjes - terug te vinden.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: onze hond

        oke bedankt voor de uitleg en wat denk je over de foto van de hond in de mist?

        Comment


        • #5
          Re: onze hond

          Wat vind je zelf van deze foto?
          Misschien had je beter een ander standpunt ingenomen?
          Misschien wat meer 'hond'?
          Gulden regel van drieen toepassen... vind het personnlijk allemaal een beetje centraal.
          Erg drukke achetrgrond. Vind persoonlijk de mistigheid niet goed uitkomen.

          voor mij ontbreekt hier spanning in de foto.
          een vééél te zware rugzak ;)

          Comment


          • #6
            Re: onze hond

            Vreselijke omstandigheden om foto's in te nemen: niet helder genoeg om een heldere foto te hebben, niet mistig genoeg om terug fotogeniek te zijn. Omstandigheden om landschapsfoto's in te vermijden...

            Ik volg mijn voorgangers dat je een stuk dichterbij had gemoeten als de hond (of zelfs de hond en de man) je onderwerp was. En dat de compositie veel te centraal is.

            Slotsom: nog eens lekker gaan wandelen (hopelijk met beter weer) en opnieuw proberen!
            Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
            vroeger op dit forum bekend als wAckO

            Comment


            • #7
              Re: onze hond

              oke bedankt,zal de goede raad in acht nemen.Nu zie ik ook wat beter kan.

              Comment


              • #8
                Re: onze hond

                Je instellingen waren wel compleet fout. Waarom een iso van 1600? Dat is echt vragen om slechte kwaliteit, kijk eens naar de ruis in de lucht. Je had hier makkelijk iso 200 kunnen gebruiken en 1/100ste s. Ik had de persoon en de hond ook op de voorgrond geplaatst aan de linkerkant.

                Groeten
                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: onze hond

                  Inderdaad de ISO altijd zo laag mogelijk houden...foto is naar mijn idee ook onderbelicht, wellicht door de 1/800 seconden die de camera pakt door de hoge ISO...


                  Hond en man staan stil, dus op 85mm is een sluitertijd van 1/100 mééér dan voldoende en had de ISO gewoon op 100 a 200 kunnen staan
                  Mijn objectieven zijn all round...

                  Comment


                  • #10
                    Re: onze hond

                    oké,ik had de ruis niet gezien,zo leert men toch veel bij,goed zo

                    Comment


                    • #11
                      Re: onze hond

                      Ik kan er niet veel meer aan toevoegen...behalve dat ik toch echt dacht dat het om een VROUW met hond gaat, HEREN!
                      Maar de afstand is zo groot dat er naast kan zitten
                      Je hebt zo'n mooie herder...die verdient het om in het zonnetje te staan!
                      Dichterbij...ISO zo laag mogelijk houden (sluitertijd omlaag) onderwerpen niet pats boem in het midden en let op de achtergrond. Ik persoonlijk zou liever een paar stappen naar links hebben gedaan, zodat het zeewater mijn achtergrond zou worden. Bij een egalere, rustigere achtergrond springen je onderwerpen er veel meer uit.
                      Succes en ik kijk uit naar je volgende foto

                      Comment


                      • #12
                        Re: onze hond

                        Ik zat ook heel erg te twijfelen tussen man of vrouw met hond...


                        Geef mijn slechte scherm en de hoge ISO gewoon de schuld als ik per ongeluk een vrouw voor een man heb uitgemaakt
                        Mijn objectieven zijn all round...

                        Comment


                        • #13
                          Re: onze hond

                          Dames-heren,ik ben heel blij met al jullie tips(heb ze opgeschreven)en nu maar weer proberen zeker?Ennnn dat is mijn dochter met de hond die op de foto staat.Maar je kan het inderdaad niet zo goed zien,het is inderdaad een mooie herdershond,ik zal er nog wel meer foto's van haar nemen.Dus je hoort nog van me.

                          Comment


                          • #14
                            Re: onze hond

                            Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                            ...behalve dat ik toch echt dacht dat het om een VROUW met hond gaat, HEREN!
                            oops, sorry...

                            Ikke fout, maar jij ook hoor Monica! Want 't was een vrouw die de vergissing maakte
                            Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
                            vroeger op dit forum bekend als wAckO

                            Comment

                            Working...
                            X