Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog eentje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog eentje

    Hier heb ik nog één , maar heb nu met verschillende programmas al geresized maar het lukt me nooit om de kwaliteit te behouden zoals ik ze zie op mijn scherm op pc. Iemand enige tips?

    canon 400D, 18-55mm, Sigma 70-300mm f4,0-f5,6APO DG macro

  • #2
    Re: Nog eentje

    Stuur mij eens de originele (zonder verkleining) per e-mail, dan zal ik het eens voor je proberen.
    mvg
    antoine200

    Comment


    • #3
      Re: Nog eentje

      Je kunt op diverse manieren resizen, maar voor foto's op het web maakt de manier meestal minder uit.
      Ik weet niet welk programma je nu gebruikt voor het resizen, maar ik denk dat het probleem niet alleen aan het resizen ligt. Na het verkleinen van je foto, zul je ook iets moeten verscherpen. Dat zou hier wel helpen.
      Ook kun je je fotobestanden een stuk groter maken. Deze foto is nu 48,nogwat kB groot en dat is weinig. Voor dit formaat webfoto kun je het beste tussen de 200kB en 400kB zitten. Dat scheelt weer detailverlies.

      Voor het eenvoudig verkleinen van foto's kun je ook BDSizer gebruiken. Dit programma verscherpt de foto ook (de mate van verscherping kun je zelf instellen) en je hoeft er verder niets bijzonders aan te doen. Het programma is gratis te downloaden (ff zoeken hier op BD naar de juiste link en downloaden maar zou ik zeggen).
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

      Comment


      • #4
        Re: Nog eentje

        Bij deze compositie zou ik toch opteren voor meer ruimte links, en minder ruimte rechts en boven.
        Over de scherpte ga ik niet zeggen... Je kan de wolken in de reflectie in de ogen perfect zien, dus lijkt me die wel OK.

        Comment

        Working...
        X