Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog eens een poging .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog eens een poging .

    Twee weken geleden was het weer nog veel beter dan nu . Heb al een beetje heimwee en de koude moet nog komen . Daarom een foto van toen het nog heel wa warmer was .
    Graag wat tips en reakties .



    Grtz .

    Dirk .
    Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

  • #2
    Re: Nog eens een poging .

    Hallo Dirk,

    Ik zou rechts een stuk van de foto afsnijden.
    Je zou er ook een vierkante foto van kunnen maken.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Nog eens een poging .

      De blauwe blaadjes doen mij vermoeden dat de witbalans niet echt juist staat.
      Als je dan er nog bij zegt dat het toen warmer was is het in deze foto in ieder geval niet te zien.
      Ik mis ook een beetje contrast in de foto.

      De uitsnijding zou ik zo laten. De bloemen rechts storen helemaal niet. Mooie dof trouwens.
      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

      Comment


      • #4
        Re: Nog eens een poging .

        @ theokus
        Bedankt voor uw reaktie , ik heb gekozen voor deze uitsnede omdat ik denk dat het vliegje anders te centraal op de foto staat , en ook omdat het de eerste keer is dat mijn dof een beetje mee zit .

        @spyro
        Je zou wel eens gelijk kunnen hebben wat betreft de witbalans , omdat ik nog maar net met fotografie bezig ben zet ik niet alles handmatig , enkel iso, f-getal en sluitertijd .
        Aangezien ze er niet bijstaan hier de exifs .
        iso 320 f-8 1/125
        Deze is op 105mm genomen met de kitlens .
        De niet zo lage iso was omdat deze bloemen voor een betonnen afsluiting stonden en het licht vanachter kwam . Die bloemen zijn ook niet wit , ze zijn een klein beetje paars maar verbleken een beetje met de tijd , kun je nog zien aan het knopje dat nog moet openen .
        Bedankt alvast voor uw comments , ze mogen trouwens nog komen .

        Grtz .

        Dirk .
        Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

        Comment


        • #5
          Re: Nog eens een poging .

          Oorspronkelijk geplaatst door jendi Bekijk bericht
          @ theokus
          Bedankt voor uw reaktie , ik heb gekozen voor deze uitsnede omdat ik denk dat het vliegje anders te centraal op de foto staat , en ook omdat het de eerste keer is dat mijn dof een beetje mee zit .
          Dirk .
          Ah, ok Dirk.
          We verstaan elkaar
          Ik had zelf al eens geprobeerd om de "regel van derde" toe te passen
          maar dat lukte niet goed

          Voor het ogenblik zit ik hier te "klommelen" met een oude pc
          anders had ik met jouw toestemming natuurlijk een paar voorbeelden
          voor jou gemaakt.

          Technisch is de foto goed hoor.
          En je mag gerust zijn: die dof is goed
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Nog eens een poging .

            Ik kan er niets aan doen, maar voor mij werkt deze foto wel. Ik vind em prachtig. Zou naar mijn bescheiden mening een perfecte plaat zijn om rechts 1 of andere spreuk te zetten..
            D90, D300s Nikkor 28-80, Nikkor 18-105 VR I, Sigma 70-300
            www.revolta-pictures.be

            Comment


            • #7
              Re: Nog eens een poging .

              Oorspronkelijk geplaatst door jendi Bekijk bericht
              De niet zo lage iso was omdat deze bloemen voor een betonnen afsluiting stonden en het licht vanachter kwam .
              In principe begin je altijd eerst met je laagst mogelijke iso. 100 of 200, hangt af van het model.
              De compensatie in lichtgevoeligheid die jij hebt veroorzaakt door de iso te verhogen
              had je even goed kunnen doen door je sluitertijd te verlagen.. It's all about the stops!

              Dus eerst lage iso, dan met diafragmering en sluitertijd de correcte belichting weten te
              vinden.
              Haal je het niet omdat de lens bijv. niet lichtsterk genoeg is, en je weet dat je onder 1/30
              geen stabiele foto kan maken, DAN pas ga je de iso gaan optrekken om uiteindelijk te
              resulteren in een sluitertijd die je losse hand aan kan en een diafragmering waar de scherptediepte juist zit.
              In theorie ga je zodra je de iso gaat verhogen de kwaliteit van je foto verlagen (ruis).
              Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

              Comment


              • #8
                Re: Nog eens een poging .

                Het wit is veel te flets; op het grijze af.

                Comment


                • #9
                  Re: Nog eens een poging .

                  compo wel mooi hoor, maar het geheel mag wat opgefrist worden.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nog eens een poging .

                    Als er veel wit in de foto zit dan denkt het toestel dat je veel licht binnen krijgt wat niet zo is op dat ogenblik, zoals BV in winterlandschappen,
                    Dan gaat het toestel dit compenseren met als gevolg dat je foto onderbelicht wordt en alles grauw wordt,
                    Oplossing is dat je uw toestel instelt zodanig dat het enkele stops gaat overbelichten,
                    Dit zou een oorzaak kunnen zijn,
                    Maar dit neemt niet weg dat je dit had moeten zien in je schermpje,
                    Dus regelmatig foto's controlleren
                    Als de belichting goed was geweest zou het voor mij een geweest zijn,
                    Nu is het maar een foto
                    Robby BB
                    Minder tijd achter de computer
                    Is meer tijd achter de camera

                    Comment

                    Working...
                    X