Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog 1 die nieuw is

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog 1 die nieuw is

    Hallo iedereen!

    Ik ben hier nieuw en wil hier wel blijven want deze forum lijkt me goed en professioneel.

    Ik ben een jongen van 19 jaar die zich bezighoudt met fotografie (al wss 2 of 3 jaar). Ik gebruikte vroeger Sony DSC-F828 maar ik ben onlangs overgestapt naar DSLR. Een ander wereld is voor mij geopend Momenteel gebruik ik Canon 40D met 24-105 mm F/4.0 L USM lens waar ik heel tevreden van ben.

    Hier een paar van mijn "beste" foto's:





    En dat ben ik zelf dus:



    Voor meer van mijn foto's: http://alexju.be/photos/main.php

    Kritiek is welkom Grtz: ioulian
    Last edited by ioulian; 13 augustus 2008, 17:15.

  • #2
    Re: Nog 1 die nieuw is

    Welkom

    Maar lees snel de Forumregels Max 3 foto's .

    Greetz

    Pbj
    Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
    www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

    Comment


    • #3
      Re: Nog 1 die nieuw is

      Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
      Welkom

      Maar lees snel de Forumregels Max 3 foto's .

      Greetz

      Pbj
      ok np aangepast

      Comment


      • #4
        Re: Nog 1 die nieuw is

        mooi, die laatste zou ik wel spiegelen het is zoveel mooier als je canon kan lezen
        tis maar een detail
        JaanMeert.be - Newborn/Baby/Kinderfotografie

        Comment


        • #5
          Re: Nog 1 die nieuw is

          Oorspronkelijk geplaatst door Jaan Bekijk bericht
          mooi, die laatste zou ik wel spiegelen het is zoveel mooier als je canon kan lezen
          tis maar een detail
          hehe ja, sommige mensen hebben het al voorgesteld, zal ik maar spiegelen zeker

          Comment


          • #6
            Re: Nog 1 die nieuw is

            Welkom @ BD

            Meteen goeie binnenkomers. Die laatst eis wel een klassieker, kan je meteen gebruiken voor je schermafbeelding (avatar)

            Eerste heeft een goeie compo. Jammer natuurlijk dat de lampen net niet branden. Tips voor nachtfotografie, mocht je ze nog nodig hebben, heb ik net hier nog ergens neergepend, dus die kan je daar gaan zoeken

            Tweede foto vind ik zelf iets minder. Het bloementuiltje is het onderwerp dat scherp is. Je maakt daar dus een stilleven van. Probeer een rustige, best egale achtergrond te kiezen, dat maakt zoiets veel beter er uit komen. Al wat stoort, zoals het licht links onder, en de onscherpe kaars die er een beetje staat te staan, kan je m.i. beter uit de foto halen.
            Licht zit wel goed, maar met glas heb je reflecties die hier toch een beetje storen. Werken vanaf statief en je kan elke lichtbron gebruiken, hoe zwak ook.
            Ideaal om een onderwerp uit de achtergrond te laten komen is werken met contrasterende kleuren. Probeer ook zo beeldvullend mogelijk te werken, tenzij je het object wil situeren binnen een bepaald kader.

            Comment


            • #7
              Re: Nog 1 die nieuw is

              Hey festinalente! ty voor reactie

              Ik weet die begrippen niet allemaal, maar wat bedoel je met stilleven? Iets dat stilstaat, maar hoe kan je dan bloemen doen bewegen? Of wat mis ik? En bedankt voor de kritiek! zal ik onthouden voor later Kga nu naar je tips zoeken, thx nog es

              Comment


              • #8
                Re: Nog 1 die nieuw is

                Een stilleven is een term waarbij men aangeeft dat het voorwerp dat je fotografeert, of het nu iets klein of groot is, een niet bewegend object is.
                Kijk eens in showcase "stilleven en abstract" en je ziet wat ik bedoel .

                Comment


                • #9
                  Re: Nog 1 die nieuw is

                  Eveneens welkom!
                  Ik deel mijn mening met die van FestinaLente. Die eerste is zeker niet slecht, goede compositie.
                  Bij de tweede foto stoort mij ook de achtergrond. Dit maakt de foto onrustig en trekt de aandacht van het onderwerp weg. Je hebt dit niet altijd in de hand maar soms kan je het gemakkelijk oplossen door het onderwerp te verplaatsen zodat de storende elementen uit het beeld vallen of simpelweg en stap opzij te zetten of vanuit een andere hoek te schieten.
                  Nevertheless blijven oefenen!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nog 1 die nieuw is

                    Welkom!
                    Je eerste foto vind ik de beste de tweede te rommelig en de derde iets of wat cliché.
                    Veel plezier hier.

                    Groeten Davinzius

                    Comment

                    Working...
                    X