Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nazomer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nazomer

    Hi all,

    Ben nog maar net overgestapt van een Canon SX110 IS naar een Canon EOS 450D met kitlens EFS 18-55mm IS. Ik ben heel tevreden en ben al gepassioneerd aan het bijlezen.

    Toch wou ik hier al 2 fotootjes posten om te kijken of ik op de goede weg ben.
    Nu waarom deze eerste foto? Ik vond deze qua compositie en kleuren vrij goed. Ik hou nogal van bloemen en zal me er in toekomst nog wel meer mee bezighouden.

    Ik zou zeggen: Shoot!

    EXIF hangt nog aan foto



    En dan ook mijn eerste macro test/ervaring. Ik weet zelf dat het beter moet, maar wou het toch delen...

    Last edited by Astro; 1 oktober 2009, 11:04.

  • #2
    Re: nazomer

    Oorspronkelijk geplaatst door Astro Bekijk bericht

    EXIF hangt nog aan foto
    hier niet hoor!!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: nazomer

      Zonder meer leuke foto's en foto's om trots op te zijn. Waar je een komend keer wel aan moet denken, zijn de overbelichte delen op de foto's (het blad). Door iets onder te belichten (compenseren), kan ook de omgeving van het onderwerp goed belicht weergegeven worden.
      Kijk zo veel als mogelijk na het nemen van een foto naar het histogram en zet de aanduiding voor 'uitgebrande delen' aan. Daarmee kan je veel ellende voorkomen. Niets is zo vervelend als thuiskomen en bemerken (bij de bewerking van de RAW-bestanden) dat er uitgebrande delen zijn. Op de voorhand kan dat voorkomen worden door steeds naar het histogram te kijken.

      Comment


      • #4
        Re: nazomer

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        hier niet hoor!!
        grt,bouk.
        Heb ondetussen gevonden dan "Save for web" dus de exif weggooit
        Heb gewoon "Save as" gedaan en nu hangt er de exif dus wel aan.

        @Peterdep: Inderdaad dat blad ziet er iets te wit uit op de 2de foto. Op de eerste vind ik dat dat nog past, omdat de bloem zelf meer opvalt...

        @Allen: Nu dat de exif eraan hangt, nog tips?
        Het is toch zo dat als ik ,zoals bij die 2de foto, iets macro wil fotograferen dat ik op het einde van de lens moet zitten? Zoals bij mij 55mm?

        Comment

        Working...
        X