Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

natuur is schoon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • natuur is schoon

    Nu nog zo mooi op foto zien te krijgen.
    Mag ik nog eens om jullie proffessionele menig vragen a.u.b.
    Thanks

    Shooting Mode Manual Exposure
    Tv( Shutter Speed ) 1/320
    Av( Aperture Value ) 10.0
    Metering Mode Evaluative Metering
    ISO Speed 640
    Auto ISO Speed OFF
    Lens EF24-105mm f/4L IS USM
    Focal Length 105.0 mm


    Shooting Mode Manual Exposure
    Tv( Shutter Speed ) 1/1000
    Av( Aperture Value ) 4.0
    Metering Mode Evaluative Metering
    ISO Speed 640
    Auto ISO Speed OFF
    Lens EF24-105mm f/4L IS USM
    Focal Length 105.0 mm


    Shooting Mode Manual Exposure
    Tv( Shutter Speed ) 1/800
    Av( Aperture Value ) 2.8
    Metering Mode Evaluative Metering
    ISO Speed 640
    Auto ISO Speed OFF
    Lens EF17-35mm f/2.8L USM
    Focal Length 17.0 mm

  • #2
    Re: natuur is schoon

    Mag ik (ook als niet pro zie ik wat ik zie)?
    Ik zie eerlijk gezegd door het bos de bomen niet.
    Dat is een cry(p)tische omschrijving voor: takken van bomen zijn niet echt een boeiend onderwerp.
    Als fotograaf mag je stukjes natuur gebruiken om een onderwerp te omkaderen maar deze takken kunnen op zich niet boeien.
    Ik denk dat je de klok wel weet hangen, maar niet de klepel.
    Op de eerste foto zie ik in de verte een kasteel, verstopt achter de takken. Ik denk dat je het kasteel als onderwerp wou nemen. Door je scherpstelling op en je overdaad aan takken gaat dat de mist in.
    Evenzo bij foto 3 waar de eendjes op de onscherpe achtergrond ongetwijfeld het doel waren van je foto.
    Kleur en scherpte zijn wel goed... maar het scherpstellen gebeurde door de overdaad aan takken op het verkeerde onderwerp.
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

    Comment


    • #3
      Re: natuur is schoon

      Was het de bedoeling om de takken te fotograferen of had je andere bedoelingen want dat is de informatie die ik mis.
      Robby
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

      Comment


      • #4
        Re: natuur is schoon

        Het kasteel en de eenden waren te ver verwijderd om dat als doel te stellen. Ik heb ze dan als achtergrond gebruikt, maar zoals jullie zeggen heb ik toch de indruk dat zij de aandacht blijven opijsen ook al heb ik ze onscherp weergegeven. Dit maak het dan te druk blijkbaar.
        Ik dank u voor uw reacties.

        Comment


        • #5
          Re: natuur is schoon

          3 is helemaal niet verkeerd hoor... Ik zie deze plaat als een doorkijkje.. ik zou wel de verticale tak rechts eraf croppen, en een het overbelichte deel van onder eraf.... Groetjes, Alex
          Last edited by Sjinouck; 2 januari 2009, 08:20.

          Comment


          • #6
            Re: natuur is schoon

            Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
            3 is helemaal niet verkeerd hoor... Ik zie deze plaat als een doorkijkje.. ik zou wel de verticale tak rechts eraf croppen, en een het overbelichte deel van onder eraf.... Groetjes, Alex

            ik volg, zeker niet slecht
            mvg Wilfried

            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

            Comment


            • #7
              Re: natuur is schoon

              Laat me vooreerst zeggen dat ik dit toch mooie sfeerbeelden vind.
              De eerste is inderdaad wat te druk.
              De tweede vind ik de beste van de drie, met een heel leuke spiegeling waarbij je net onderaan ziet wat je bovenaan niet ziet en andersom. Heel sfeervol. Als hij recht zou staan kijkt hij nog beter.
              Derde is ook mooi, maar 1,5 cm er af bovenaan, net boven de bovenste dikke tak, lijkt me beter.
              Let wel op met je scherptediepte, die onduidelijk maakt wat je als onderwerp wil. Je neemt een scherpstelpunt vooraan, waardoor je heel weinig scherptediepte hebt, te weinig om al de takken scherp te hebben, waardoor die onduidelijkheid veroorzaakt wordt. Een kleiner diafragma zou waarschijnlijk nog beter zijn, of iets meer afstand, vooral bij die tweede.
              Last edited by FestinaLente; 2 januari 2009, 13:15.

              Comment


              • #8
                Re: natuur is schoon

                mij kan dit niet zo bekoren. rede waarvoor zie enkele posts hiervoor. maar al doende leert men

                Jakke
                Canon en glas
                www.jakke16.be

                Comment


                • #9
                  Re: natuur is schoon

                  Nog eens bedank voor jullie tijd en adviezen, ik ga het advies eens uitproberen( wel jammer mijn diafragma is beperkt )Ik vind het tof om als doende te leren.
                  Lorenz

                  Comment


                  • #10
                    Re: natuur is schoon

                    Oorspronkelijk geplaatst door lorenz Bekijk bericht
                    wel jammer mijn diafragma is beperkt
                    Met combinatie van + 3000 €
                    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                    Flickr____No place to be

                    Comment


                    • #11
                      Re: natuur is schoon

                      fout van mij verwar soms kleiner diafragna met kleiner diafragnagetal.(Materiaal is zeer goed, nog vele malen beter dan de fotograaf)

                      Comment


                      • #12
                        Re: natuur is schoon

                        Schitterende plaatjes!!!! Heel veel diepte! Niets van alle commentaar aantrekken en gewoon doordoen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: natuur is schoon

                          Oorspronkelijk geplaatst door JorisA Bekijk bericht
                          Niets van alle commentaar aantrekken...
                          Dus ook niet van deze.
                          (Zucht) Goe bezig.
                          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                          Oók wandelen met GPS?

                          Comment


                          • #14
                            Re: natuur is schoon

                            Oorspronkelijk geplaatst door JorisA Bekijk bericht
                            Schitterende plaatjes!!!! Heel veel diepte! Niets van alle commentaar aantrekken en gewoon doordoen.
                            Als men zich niets van de commentaar moet aantrekken, wat is dan het bestaanrecht van dit forum. Dan moet men zich van uw commentaar ook niets van aantrekken.
                            Dat u dit schitterende plaatjes vind is uw persoonlijk smaak waar ik respect voor heb.
                            Heb dan ook respect voor die van de anderen, want een perfekte foto ben ik nog nergens tegengekomen.
                            Robby
                            Minder tijd achter de computer
                            Is meer tijd achter de camera

                            Comment


                            • #15
                              Re: natuur is schoon

                              Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                              Als men zich niets van de commentaar moet aantrekken, wat is dan het bestaanrecht van dit forum. Dan moet men zich van uw commentaar ook niets van aantrekken.
                              Dat u dit schitterende plaatjes vind is uw persoonlijk smaak waar ik respect voor heb.
                              Heb dan ook respect voor die van de anderen, want een perfekte foto ben ik nog nergens tegengekomen.
                              Robby
                              Ik vind het zonde als mensen zich zoveel van commentaar aantrekken dat ze dit soort plaatjes niet meer durven maken. Terwijl ze op zich heel mooi zijn. Dus gewoon doordoen. Dat doe ik ook. Alleen zet ik mijn plaatjes hier niet meer neer. Ik heb ooit een technische vraag gesteld naar aanleiding van foto's die veel te blauw waren en daar kreeg ik geen zinnig antwoord op. Voor zulk soort technische vragen is zo'n forum juist, toch? Dus op die technische vraag hoorde ik niets. Maar als iemand gewoon met mooie plaatjes komt als deze stort men zich er volop om aan alle kanten kritiek te leveren. "Mij kan het niet bekoren"vind ik inhoudelijk nou niet zo heel veel toevoegen, maar je kwets die persoon wel ermee. Mij kunnen die plaatjes wel bekoren, ik vind ze zelfs heel erg fraai. Vandaar mijn commentaar. "Niets van aantrekken" of gewoon doen zoals ik doe. Je foto's hier niet meer neerzetten.

                              Comment

                              Working...
                              X