Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Naderend onweer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Naderend onweer

    Zo, mijn allereerste foto op het forum... in de beginnershoek vanwege een beginner...

    Graag jullie kritieken!


  • #2
    Re: Naderend onweer

    Welkom..

    Ik vind het teveel water op de voorgrond. Ik zou hem dan onderaan iets uitsnijden, waardoor hiervan minder op de foto komt. Het hoofdonderwerp is de lucht en nu neemt het water veel ruimte in beslag.
    Last edited by RIEK; 4 september 2011, 19:08.

    Comment


    • #3
      Re: Naderend onweer

      Om te beginnen: hartelijk welkom bij het posten van foto's. De eerste foto is niet onverdienstelijk, maar willen we iets over de technische kant van de opname zeggen dan willen we wel graag weten wat de instellingen waren bij het nemen van de foto. In concreto betekent dat je de EXIF bij de foto laat of dat je die zelf bijvoegt.

      De titel past niet zo bij de foto. De foto is duidelijk geïnspireerd door gebouwen en lijnen. Niet zo zeer door de lucht, want die maakt naar een klein deel van de foto uit. Dat je rand van de vijver laat eindigen in de linkerhoek is een pluspunt, maar het water maakt wel een groot deel van je foto uit. Een water zonder al te veel weerspiegeling. Een water dat niet veel toevoegt aan de foto.

      Comment


      • #4
        Re: Naderend onweer

        Zoals door mijn voorgangers reeds geschreven, te veel water.
        Misschien eens afsnijden zodat de schaduw van de groene stootrand uit de linkse onderhoek vertrekt, zodat je meer een licht panoramisch effect verkrijgt ?
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Naderend onweer

          en ik zou zelfs vertrekken (de linkeronderhoek) van het groene plantsoentje links
          je foto zou al veel sterker worden
          en hem in het midden van de pagina plaatsen (via de knop "aanpassen")

          welkom trouwens!
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

          Comment


          • #6
            Re: Naderend onweer

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Zoals door mijn voorgangers reeds geschreven, te veel water.
            Misschien eens afsnijden zodat de schaduw van de groene stootrand uit de linkse onderhoek vertrekt, zodat je meer een licht panoramisch effect verkrijgt ?
            Groetjes
            Ik volg hier.
            Toen ik mijn allereerste fototoestelletje had, heeft een fotograaf (vader van een vriendin) me eens verplicht om van al mijn foto's die zaken af te snijden die geen echte bijdrage leveren. In het begin had ik nauwelijks nog foto over, maar het is een super oefening om anders te leren kijken. De schaar kan je tegenwoordig achterwege laten, maar je kan wel verschillende crops maken en kijken wat het best uitkomt.
            Begrijp me niet verkeerd, je fotonis zeker niet slecht hoor, integendeel, maar als het onweer je onderwerp was, dan had je heel wat meer lucht op de foto mogen laten en bvb slechts een ander element op de foto om diepte te geven.
            Ann
            Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

            Comment

            Working...
            X