Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Na dag en dauw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Na dag en dauw

    Hallo
    Ik ben Toon en ik zit in het zesde leerjaar. Macro foto's vind ik heel erg mooi. Vooral omdat je dan dingen ziet die je anders niet kan zien.
    Hier mijn eerste foto. of
    Toon


    F 5 macro, 1/100 sec. ISO 200, 50 mm

  • #2
    Re: Na dag en dauw

    wat hier scherp is, is ook echt scherp, alleen jammer dat er maar zo weinig echt scherp is.
    kleur in mooi.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Na dag en dauw

      heel mooi kleurenpalet.

      Comment


      • #4
        Re: Na dag en dauw

        Mooie foto. Vooral de kleuren zijn zeer mooi. Ik had ook liever gezien dat iets meer van het centrale blad scherp was geweest.
        http://www.flickr.com/photos/7472090@N02/

        Comment


        • #5
          Re: Na dag en dauw

          Prachtige foto heel goed gedaan vindt ik Maar inderdaad er had wat meer oppervlakte mogen scherp zijn!

          Comment


          • #6
            Re: Na dag en dauw

            Hey Toon,

            Eerst en vooral, welkom op dit forum, hier ga je absoluut nog veel plezier beleven.

            De foto: alleszins goed gezien
            Dit is zeker een mooie welkomer!
            Voor mij mocht die meer dof (scherptediepte) hebben, dat betekent hier dat je een groter f getal had mogen gebruiken, zodat er een groter gebied scherp zou zijn.
            Ofwel zou je net hetzelfde moeten doen (f 5), maar je focus meer op een detail leggen,
            bv: de bladrand, of een zonnestraaltje op een druppel of zo... zodanig dat je iets meer 'diepte' in de foto krijgt. Let misschien ook op dat je onderwerp er volledig op staat:
            het tipje van de onderkant van het blad ontbreekt hier. Laat hier wat ruimte.

            Laat je nog maar eens goed gaan op dit blaadje, en wil dan zeker het resultaat van je zien.
            Ben benieuwd naar meer van jouw werk !

            mvg
            Liesbet
            mvg,
            Liesbet

            Comment


            • #7
              Re: Na dag en dauw

              Allemaal heel erg bedankt voor de tips. Ik zal het zeker eens opnieuw proberen.
              Ik vind het nu al leuk.
              Toon

              Comment


              • #8
                Re: Na dag en dauw

                Oorspronkelijk geplaatst door Liesbet B Bekijk bericht
                Hey Toon,

                Eerst en vooral, welkom op dit forum, hier ga je absoluut nog veel plezier beleven.

                De foto: alleszins goed gezien
                Dit is zeker een mooie welkomer!
                Voor mij mocht die meer dof (scherptediepte) hebben, dat betekent hier dat je een groter f getal had mogen gebruiken, zodat er een groter gebied scherp zou zijn.
                Ofwel zou je net hetzelfde moeten doen (f 5), maar je focus meer op een detail leggen,
                bv: de bladrand, of een zonnestraaltje op een druppel of zo... zodanig dat je iets meer 'diepte' in de foto krijgt. Let misschien ook op dat je onderwerp er volledig op staat:
                het tipje van de onderkant van het blad ontbreekt hier. Laat hier wat ruimte.

                Laat je nog maar eens goed gaan op dit blaadje, en wil dan zeker het resultaat van je zien.
                Ben benieuwd naar meer van jouw werk !

                mvg
                Liesbet
                Dat zijn nog eens tips! Op deze manier leren de beginners exact wat ze fout doen / beter kunnen doen.
                Niet enkel dit of dat is niet goed, maar ook met een kort uitlegje HOE het beter kan.
                Ik heb hier ook weer iets bijgeleerd. Dikke merci!
                Canon 7D - Canon EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM - Sigma 17-70mm F/2.8-4.5 DC Macro - Canon EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS - Sigma 100-500mm - Metz Mecablitz 48 - Cactus flash triggers - filters - ...

                Comment


                • #9
                  Re: Na dag en dauw

                  Oorspronkelijk geplaatst door Blackice1977 Bekijk bericht
                  Dat zijn nog eens tips! Op deze manier leren de beginners exact wat ze fout doen / beter kunnen doen.
                  Niet enkel dit of dat is niet goed, maar ook met een kort uitlegje HOE het beter kan.
                  Ik heb hier ook weer iets bijgeleerd. Dikke merci!
                  ik volg
                  mvg Wilfried

                  7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                  Comment

                  Working...
                  X