Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

My first steps

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • My first steps

    Mijn eerste stappen in de wereld van de fotografie.


    Centrale van Ruien

    edit
    onderkant uitgelijnd met begin van straat

    Last edited by JimmyD; 11 januari 2011, 18:24.

  • #2
    Re: My first steps

    En al meteen een niet zo makkelijke vorm (avond/nachtfotografie)...
    Ik ken er zelf te weinig van om echt te beoordelen.
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: My first steps

      Oorspronkelijk geplaatst door JimmyD Bekijk bericht
      Mijn eerste stappen in de wereld van de fotografie.
      en waarom maak je het jezelf dan meteen zo moeilijk?
      gebruik eens zoeken, daar staan veel tips over nacht/avondfotografie.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: My first steps

        Je eerste stappen in BD, welkom ! Dit is duidelijk niet je eerste opname want je let goed op de compo en zet hier naar mijn mening een prachtige sfeerfoto neer Aan de onderkant zou ik wel iets afknippen zodat de foto begint aan de invoerende straatlijn
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          @ G.R.
          Toen ik de foto voor het eerst zag, dacht ik ook onmiddelijk dat dit er niet uit zag als de foto van een complete beginneling (of hij zit al een tijdje topics te volgen en foto's te nemen, zonder iets te poste )
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #6
            Re: My first steps

            Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
            @ G.R.
            Toen ik de foto voor het eerst zag, dacht ik ook onmiddelijk dat dit er niet uit zag als de foto van een complete beginneling (of hij zit al een tijdje topics te volgen en foto's te nemen, zonder iets te poste )
            Ik ben al een tijdje dit forum aan het volgen dat wel ik heb 2weken geleden een Nikon D3100 gekocht en dit is dan ook mijn eerste dslr. Daarvoor had ik een 5 jaar oude compactcamera met een heel basic manuele modus.
            Van de zomer ben ik naar seattle geweest en daar ben ik dan voor het eerst echt extreem veel foto's beginnen nemen.
            Laten we dus zeggen dat ik een 6maand oud beginneling ben

            @G.R. Door de onderkant af te knippen tot aan de invoerende straatlijn, verliest de foto dan niet dat dieptegevoel?

            Comment


            • #7
              Re: My first steps

              Oorspronkelijk geplaatst door JimmyD Bekijk bericht
              Ik ben al een tijdje dit forum aan het volgen dat wel ik heb 2weken geleden een Nikon D3100 gekocht en dit is dan ook mijn eerste dslr. Daarvoor had ik een 5 jaar oude compactcamera met een heel basic manuele modus.
              Van de zomer ben ik naar seattle geweest en daar ben ik dan voor het eerst echt extreem veel foto's beginnen nemen.
              Laten we dus zeggen dat ik een 6maand oud beginneling ben

              @G.R. Door de onderkant af te knippen tot aan de invoerende straatlijn, verliest de foto dan niet dat dieptegevoel?
              In geen geval Jimmy. De diepte lijnen (straat) is voldoende aanwezig. Je verandert hiermee wel de compo die sterker wordt naar een bijna 1/3 op 2/3. En trouwens onderaan is toch niks interessants enkel wat donkerte. Probeer het eens op je pc en vergelijk
              Je volgt ons dus al een tijdje, zeer lief, maar vergeet ons ook niet te bezoeken met je meningen, zo ontstaat vriendschap
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: My first steps

                Ik vind het een zeer mooi beeld.De bomen en de mist doen het geheel een beetje onwerkelijk ogen.
                De weg onderaan afknippen tot hij in de beide onderhoeken begint en je plaatje is af.
                Meer van dat dus!
                Stel je kritieken niet te scherp...
                Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

                Comment


                • #9
                  Re: My first steps

                  Hoewel een drukke foto, toch goed rekening gehouden met de compo.
                  mvg Danny

                  Comment


                  • #10
                    Re: My first steps

                    Oorspronkelijk geplaatst door Danny_B Bekijk bericht
                    Hoewel een drukke foto, toch goed rekening gehouden met de compo.
                    Dat is dan het nadeel van de in veel gevallen verplichte groenzone rond een bedrijf...
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                    Comment


                    • #11
                      Re: My first steps

                      Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                      Je volgt ons dus al een tijdje, zeer lief, maar vergeet ons ook niet te bezoeken met je meningen, zo ontstaat vriendschap
                      Ik kan mij voorstellen dat iemand die nog niet zo lang bezig is ietwat aarzelend is om een eigen mening te geven bij een foto van een ander. Ik ben toch zo, al valt het hier nu nog wel mee op BD (al vetel ik er wel meestal bij dat het maar om de mening van een leek of beginneling gaat)
                      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                      Comment


                      • #12
                        Re: My first steps

                        edit: onderste stuk van de foto weggenknipt.

                        Ik lees en informeer mij eerst graag voor ik eigen mening begin te geven maar ik moet toegeven dat de sfeer op BD zeer aangenaam is en er is hier zoveel te leren over fotografie

                        Comment


                        • #13
                          Re: My first steps

                          Welkom op het forum.
                          Prima compositie en mooie kleuren,. Ik mis wel een beetje scherpte, had je hier een statief bij de hand?
                          Photography is an art of observation.

                          Comment


                          • #14
                            Re: My first steps

                            Voor mij oogt de compo heel rommelig. Er staat een beetje te veel op van het goeie. Ik zou volgende keer op zoek gaan naar een rustigere compositie.
                            https://www.tinicleemputfotografie.com/

                            Comment


                            • #15
                              Re: My first steps

                              Ik had geen statief bij me en ik moest een paal gebruiken als steun om mijn camera verticaal tegen te houden. Ter plaats was er bijna nauwelijks licht waardoor ik 5seconden shuttertijd nodig had. de potitie waarbij ik die foto genomen heb was alles behalve optimaal

                              Comment

                              Working...
                              X