Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

My baby's got blue eyes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • My baby's got blue eyes

    Vanmorgen thuis een shoot gedaan met ons zoontje. De komende dagen krijg je er telkens één van te zien...
    Aftrappen doen we met deze...



    Update: Crop volgens voorstel in comments

    Last edited by Mysti; 1 februari 2011, 22:31.
    Stel je kritieken niet te scherp...
    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

  • #2
    Re: My baby's got blue eyes

    als je bewust zo hebt belicht, ist geslaagd.
    (maar anders niet.)
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: My baby's got blue eyes

      Wilde ik er nog bij vermelden. De bedoeling was inderdaad te overbelichten of high-key toe te passen.

      Op verscherpen na bij het verkleinen is de foto overigens niet bewerkt.
      Stel je kritieken niet te scherp...
      Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

      Comment


      • #4
        Re: My baby's got blue eyes

        Over de belichting zullen de meningen ongetwijfeld wel verdeeld liggen. Voor mij onderaan net iets te veel.
        Maar verder vind ik het een hele leuke foto , ben alvast benieuwd naar je volgende blue eyes .

        grts
        Last edited by Edje C; 30 januari 2011, 13:33.
        Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

        Comment


        • #5
          Re: My baby's got blue eyes

          Voor mij stijgt hij boven de gemiddelde kinderfoto hier in de beginnershoek uit

          Comment


          • #6
            Re: My baby's got blue eyes

            Dat vind ik ook !

            Wat zou een crop geven tussen linker oog en oor ? (rechts op de foto)

            Mvg, Quattra

            Comment


            • #7
              Re: My baby's got blue eyes

              Voor mij een mooie foto, maar de belichting rechts onder is iets te, naar mijn smaak,maar smaken verschillen he
              Zo veel mensen, zoveel meningen
              Groetjes Francine

              Comment


              • #8
                Re: My baby's got blue eyes

                Ik vind het een heel mooi geslaagde foto, mijn persoonlijke meening,misschien rechts een stuk af doen dat je bijna een vierkant hebt, dan is die donkere plek ook weg.
                Knap gedaan hoor

                Grts S.

                Comment


                • #9
                  Re: My baby's got blue eyes

                  Goed geprobeerd Bart en bij je "bewust" blijven. Bij een high-key wordt wel verondersteld dat je een fijn dun lijntje overhoudt wat hier rechts volledig verdwenen is waardoor een zeer verwarrende voorstelling ontstaat voornamelijk bij personen - bij andere objecten stoort dit veel minder
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: My baby's got blue eyes

                    Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                    Goed geprobeerd Bart en bij je "bewust" blijven. Bij een high-key wordt wel verondersteld dat je een fijn dun lijntje overhoudt wat hier rechts volledig verdwenen is waardoor een zeer verwarrende voorstelling ontstaat voornamelijk bij personen - bij andere objecten stoort dit veel minder
                    Hey Raymond, ik voel dat ik weer eens op punt iets bij te leren (en niet toevallig alweer van jou...).
                    Bedoel je dat er dan een donker randje moet over blijven aan de rechterkant van zijn gezicht, een soort contour als het ware?

                    Aan al de anderen: bedankt voor de leuke reacties!!!
                    Stel je kritieken niet te scherp...
                    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

                    Comment


                    • #11
                      Re: My baby's got blue eyes

                      een hele mooie
                      vraagje is deze bij volledig natuurlijk licht genomen of zijn er lichten aan te pas gekomen

                      grt. Ria

                      Comment


                      • #12
                        Re: My baby's got blue eyes

                        Natuurlijk ochtendlicht (10h00 - licht bewolkt) van opzij naast een groot schuifraam...
                        Stel je kritieken niet te scherp...
                        Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

                        Comment


                        • #13
                          Re: My baby's got blue eyes

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
                          Natuurlijk ochtendlicht (10h00 - licht bewolkt) van opzij naast een groot schuifraam...
                          bedankt voor de toelichting

                          grt. Ria

                          Comment


                          • #14
                            Re: My baby's got blue eyes

                            Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
                            Bedoel je dat er dan een donker randje moet over blijven aan de rechterkant van zijn gezicht, een soort contour als het ware?
                            Dat heb je juist begrepen Bart. Een heel fijn lijntje. Het zijn de fijne subtiele contouren die nog overblijven (geen potlood of pentekening wel te verstaan) die eigen zijn aan high-key's. Geen makkelijke discipline
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                            Comment


                            • #15
                              Re: My baby's got blue eyes

                              De linkerkant heeft alles wat de rechterkant van de foto niet heeft. Ik mis hier iets van de rechterschouder, al is het maar iets.
                              https://www.tinicleemputfotografie.com/

                              Comment

                              Working...
                              X